Har du noen oversikt over "dutycycles" på injectorene?
Har ingen logg på duty cycle tyvärr. Men jag kollade på look-up-fönstret i min laptop under körningen. Det var långt ifrån 100%, dessa spirdare ska tillsammans klara 220 hk ungefär
Om det vore så att det är insuget från ena cylindern som påverkar den andra, antingen med bensinskvätt, eller tryckpulser av luft, så borde det ju ändå gå att mappa bort så att AFR hamnar lika i en lastpunkt?
Hur sitter lambdasonderna i förhållande till kollektor och utblås? Inga luftläckor uppströms lambdauttagen eller nära nedströms?
Ja precis! Det har alltid gått bra att mappa bort tidigare, just genom att ge ena cylindern mer eller mindre soppa i det varvtalsområdet. Men inte nu längre.
Mina lambda-bungar har jag svetsat i ca 100 mm nedströms på resp header.
Fan vad skumt, tråkigt att det fortfarande bråkar...
Får hoppas att någon av människorna du kontaktat kan klura ut något.
Ja jag har bla en dialog med spruttillverkaren, ska ringa konstruktören himself nästa vecka. Nu behöver det ju inte vara sprutet, men jag har bestämt mig för att undanröja den misstanken först.
Tex kolla kam-trigger-sensorn, mäta bränsletryck etc.
Nu tänkte jag "äntligen får man se hur det gick i bänken", och så får man dåliga nyheter. Önskar jag kunde hjälpa till, men detta (som nästan allt annat med din motor) överstiger min kunskap. Håller tummarna att du får ett vettigt svar snart.
Jag med!
Helt makalöst hur mycket det verkar jävlas för dig med denna motor trots att du gör allt efter boken, hoppas verkligen att du får till den till sommaren så du hinner åka något.
Du som har lite kontakt med Karling, har du hört något om Tierp och om dom får köra europa-tävlingar i år? Mantorp sägs ju tappa licensen då dom inte är intresserade av att bygga en ny bana.
Sorry for OT...
Han är sugen men har åas mycket motorjobb, så han vet nog bäst själv om han anser sig ha tid att göra en säsong.
Märkligt.
Det kanske bara är något banalt fel. Mekaniskt går den ju bra säger du ju. Ska bli intressant o se vad det var.
Ja jag klurar varje dag, ska göra lite enkla tester, tex förnyad koll av ventilspel, kompprov och leak-down. Men dessa saker har jag ju kollat så ofta lately tack vare kam och cylinderbyten mm. Så jag tror inte att det är ngt där. Allt detta var ju i vanlig ordning kollat innan sista bänkningen, och även före förra bänkningen med supertwin-kammarna
Sen (förhoppningsvis inom en snar framtid) när du fått ordning på hojen igen så måste du köpa en sån här och baka en Harley-etta-tårta
Fast som den andra bilden då. (men det vet ju du som harley-etta-fetishist)
Ja jag gillar ju den där gamla loggan som du vet, har ju tom en stor Harley-Etta på ryggen på mitt skinnställ
Lite uppdatering.
Bild1
Fick tillbaks spridarna (Siemens Deka 60) från test.
De hade perfekt sprutbild, var täta och flödet skiljde bara 1%
Bild2 o 3
Jag har länge varit irriterad på hur dåligt min HD-original drevkåpa harmonierar med S&S-motorns kamkåpa. På bild 3 syns tydligt den fula glipan mellan kamkåpa och HD-originaldrevkåpan som jag hittills åkt runt med. Så när jag efter år av sök äntligen för 14 dar sedan hittade en liten firma i USA som tillverkar ett skydd för dessa S&S-motorer så beställde jag hem ett. (Skönt med lite terapimeck medan jag felsöker den plötsliga effektförlusten i bänken.)
När jag packat upp kåpan insåg jag att jag hade kunnat borra, sticksåga, fila ut och gänga den här NC-frästa detaljen själv. Men för $159 så var det helt klart värt att slippa. Såna köttarbeten har jag gjord så det räcker. Sist mitt handgjorda kedjeskydd.
Bild 4, 5 o 6
Provade det nya skyddet på plats och fann att det hänger ölite väl långt ut. Vart dessutom konflikt med mitt avgas. Det tar i headern från bakre burken.
Bild 7 o 8
Så bara att börja kapa distanserna. Som gammal svarvare på mekanisk verkstad så är det frustrerande att sakna svarv. Men att såga går det med. Sågar då intill min rits. Sedan använder jag min tallriksslip för att slipa bort den sista millimetern få det plant och vinkelrätt.