Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag jobbar på lite olika shell stationer ibland när det finns tid över utanför studierna och den jag menade var stationen i Täby. Ville inte låta som en besserwisser ville mest göra dig uppmärksam på det så du inte hade tankat fel bränsle av misstag
Ska för övrigt jobba på shell stationen i Solna imorn. Får vi se om du har rätt
Ok, jag är med. Jag tankar bara på stationer där jag kan få 98/99 oktan från separat handtag. Så därför tankar jag ofta hojen på Shell eftersom just 99/V-power där ofta finns på separat handtag.
Men ibland byts pumpar ut, och nu är det ju 3 månader sedan jag sist var med hojen på den shellstationen.
Nej det är inte feltankat här inte
Dum fråga kanske, men i vilken ordning sitter spridarna från pumpen? Det är inte tryckfall på spridare 2?
Ja det var en teori jag också hade, eftersom spridare två sitter sist i fuel railen. Men det är osannolikt att jag skulle få tryckfall i den. "railen" är ju bara typ 50 mm lång, har iD på ca 10 mm. Så det är högst osannolikt att det skulle kunna uppstå ngt tryckfall i den. Den är ju mer att betrakta som en liten reservoar/tank i förhållande till den AN3-tryckledning som matar den.
Min nuvarande att göra lista vad gäller effekttappet ser fn ut så här:
- Mäta upp öppningstrycket på bränsletryckregulatorn med luft (Ska öppna på 45 PSIG)
- Mäta upp bränsletrycket när jag väl får hem beställd mätare och slangdelar.
- Mäta upp sant tändläge/timing (och verifiera mot mappens) när jag väl får hem min beställda plexiplugg och Equus 5568.
Jag har även haft en rätt intensiv mailväxling med spruttillverkaren varigenom jag kunnat utesluta en del saker, tex trasig cam trigger sensor. Även fått värden på korrekt bränsletryck mm.
Hittas inget fel i sprut/motorstyrningsystemet så är det en djupare koll i motorn som krävs, hittast inget fel där heller så är det smartast att åka till bänken med temporärt monterad HSR48 förgasare och dynatektändning för ett test.
Om däremot ngt fel hittas i sprutet/motorstyrningen eller internt i motorn så ska jag åtgärda detta och istället åka till bänken med sprutet kvar.
Vill du låna en Super D är det bara att säga till, har ett par som ligger....
Tack . Jag har dock kvar min HSR48:a samt Dynatek-tändningen. Just som back up om det skulle bli ngt fel på PFI-systemet mitt i sommaren.
Last edited: