Skrotnisse
What would Shervin do?
Det är Parker som gör kopplingarna, i produktbladet står det Nitrile/Fluorocarbon
Då tål den antagligen bränsle.
Vissa NBRsorter kan torka ut av etanol, men oljebeständiga är de.
Det är Parker som gör kopplingarna, i produktbladet står det Nitrile/Fluorocarbon
Schraderventiler till kylsystem är av nitril om jag minns rätt, tål både ester och mineraloljor, om det hjälper.
Bara att köpa lös kägla av kylsnubbe till valfri ventil.
Ja jag har sökt på såna också, de sitter ju som fyllnadsventiler i bilars AC-system tex. Även i min gammelmercas AC-system.
Men jag jag bara hittat rörsektioner med sådana ventiler insvetsade att köpa.
Men men, jag beställde just hem -3AN-kopplingar, gängade 3AN-hattar, pressad slang 1½" mätare mm från JEGS i USA. Så att jag kommer framåt. Orkar inte hålla på och palta med schrader längre. I min research har jag hittat hur många bilforumtrådar som helst från hela världen där fler frågar efter schrader-testport med NPT-gänga att sätta in i sina eftermarknads-fuel rails... och ingen får bra tips. Ska det vara så svårt att hitta så skiter jag i det.
Är inte 100 på vad du är ute efter, men kan det vara en sån här?
http://www.summitracing.com/parts/CEI-102071/
Summit har MYCKET! Plastfarsan brukar beställa prylar till roddarna därifrån
HAr tittat lite i katalogen men behövar nog dia mått och längd iallafall. Om man bara tittar på din bild så verkar den vara storleksmässigt som SAAB:s pumpar. Dock har ju inte dom så stiligt fäste och inte nippel i sugsidan.
Vilken saab modell tänker du på?
Jag tror det är enklast att gå på utseendet, sen kollar man detaljer.
Man ser direkt på en bild om det är samma eller ej. Jag har lagt ned många timmar på detta av och till sedan ngt år tillbaks. Så frågan var mer ställd för den händelse ngn här spontant kände igen pumpen på bilden. Som sett en likadan på ngn farkost. Så lägg intetid på att leta om du inte kände igen den. Jag har redan kollat alla de vanliga bilmärkena och pumptillverkarna.
Har aldrig sett original pumpar i den storleken med kopplingar i bägge ändar, säkert att den kommer från en bil?
Nej, men det har jag ju inte skrivit heller. Har inte isolerat mitt letande till bilar.
Det finns dock gott om inline-pumpar i den här storleken med kopplingar i bägge ändar, både från Asien, USA och Europa.
Ok, sorry läste att du kollat biltillverkare i inlägget.
Ser rätt liten ut typ atv, snöscooter, jetskii eftermarknadspump.
En sista fråga, är det ngn som tror sig veta var den här bränslepumpen (sista bilden) kommer ifrån? Jag har svårt att tro att spruttillverkare tillverkar den själv. Har googlat i många timmar efter den. Vore bra att ha en extra om den skull paja, nu är den ints så dyr från spruttillverkaren, men ändå bra att att veta vad den har för data om jag märker att den inte tex klarar vibrationerna och jag vill byta till säg en Walbro.
Här är en till bild på pumpen från spruttillverkarens sida.
Den är väldigt lik Walbropumpen jag har till turbobygget. Tog ett par bilder när jag var i garaget idag. Det står något som skulle kunna vara ett artikelnummer på pumpen; 26009-1. 43mm i diameter.
Hörru gubbe! du höll på o halka ur hojbyggens förstasida. hur går det med hojen, eller har du fastnat i gammal båtfernissa nu igen?
Den är väldigt lik Walbropumpen jag har till turbobygget. Tog ett par bilder när jag var i garaget idag. Det står något som skulle kunna vara ett artikelnummer på pumpen; 26009-1. 43mm i diameter.
Här är bättre bilder på min okända bränslepump, 37 mm i diameter.
NPT 1/8" gänga i bägge gavlarnas hål.
Men Jürgen, hur har du lyckats missa detta. Det står ju MOON på hela pumpen!
Ja det är just möjlighteten att kunna använda en lättillgängligare Walbro-pump om min nuvarande originalpump skulle paja som gär att jag vill veta vad jag har för en pump. Walbropumpen skiljer en hel del i utförande, tex så har det terminaler isf sladdar. Annan form på gavlarna etc. Vilken Walbropump är det du kör med?
.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |