tarmac
Med lem
Tror nog det är fråga om lite gammalt hederligt dekaltrim.
Näää, menar du det?
Tror nog det är fråga om lite gammalt hederligt dekaltrim.
Näää, menar du det?
Kan inte släppa det och måste fråga.
Vad spelar det för roll vilka data du har på just din pump? Trycket sköts av tryckreg. och så länge flödet räcker så borde du kunna plocka en pump från 164E, eller är det något extra med den där?
Ber om ursäkt att din sarkasm inte gick riktigt fram...
Varvtalet på pumpen sköts av ECU:n så jag vill ha en pump med samma strömförbrukning så att jag inte riskerar att förstöra elektroniken.
Nu vart jag ännu mer nyfiken, varför sköter ecu varvtalet och hur lyckas den det på en borstmotor utan vakt?(eller menar du på/av-slag).
Har du en manual man kan få kika på till sprutet, verkar vara något extra och det alltid kul att lära sig något nytt.
Att man kan välja effekt på bensinpumpen i mappen är för att spara ström. Dumt att låta pumpen gå på full kapacitet om sprutet sitter på tex en hoj med säg 70 hp.
Under fliken downloads finns en del om mjuk- och hårdvaran.
http://www.performancefi.com/products-harley-davidson-fuel-injection.php
Ja det är ju som sagt ett Alfa/N-sprutKvällen är räddad, men vet inte vad jag skall säga om choken och flödaren, skall det behövas på ett sprut?
Jag vet vad jag skulle göra och det är sätta pumpen direkt på 12v någonstans och prova, dom skriver ju själva att den står på soppa för max 125hk men kan klara upp till 165hk om man ändrar i mjukvaran.
Sitter det ingen regulator som dumpar till tank?
Viktigt att montera mothållshålet i axeländen horisontellt, för minsta luftmotstånd.
Viktigt att montera mothållshålet i axeländen horisontellt, för minsta luftmotstånd.
Fan, nu får du ge dig!
Eller förresten, keep it up!
/e
Du är en mycket sjuk man Jörgen. 7 hundradelar hit eller dit. Jag har toppat alla mina hojar och aldrig tänkt tanken.
Men du har ju vanliga kapslade engångs spårkullager i hjulen , även HD gick dock över till sådana 2000, lägre produktionskostnad
(Äldre BMW hojar hade även koniska hjullager, kan tänka mig att det där även var för att kunna få till rätt kuggspel mellan pinjong och kronhjul på deras kardanhojar.)
Men har man såna härna fina motvända shimsade koniska Timken rulllager med separata packboxar så kan man ju naturligtvis inte låta bli att utnyttja denna möjlighet till justering. Koniska hjullager är dock lite overkill på motorcyklar får jag medge, eftersom det inte blir några sidkrafter på hojar.
Men koniska hjullager används pga ovanstående fortfarande på hojar som körs i sidvagnsracing.
Du är en mycket sjuk man Jörgen.
Det här är inget man skojar om
Men du har ju vanliga kapslade engångs spårkullager i hjulen , även HD gick dock över till sådana 2000, lägre produktionskostnad
(Äldre BMW hojar hade även koniska hjullager, kan tänka mig att det där även var för att kunna få till rätt kuggspel mellan pinjong och kronhjul på deras kardanhojar.)
Men har man såna härna fina motvända shimsade koniska Timken rulllager med separata packboxar så kan man ju naturligtvis inte låta bli att utnyttja denna möjlighet till justering. Koniska hjullager är dock lite overkill på motorcyklar får jag medge, eftersom det inte blir några sidkrafter på hojar.
Men koniska hjullager används pga ovanstående fortfarande på hojar som körs i sidvagnsracing.
-Jo!
Hör o häpna, när jag upptäckte att mina rullagrade stjärnnav hade största möjliga överdimension och ändå var glappa fick jag tipset att häda och lägga i billiga metriska spårkullager från den stora blå leverantören av billigt krafs till massorna.
Detta enligt mycket creddig chopperbyggare tillika sinners medlem. !
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|