Rolle Rotax
Ny medlem
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Det är väl en fråga om att dimensionera ryckutjämnargummina korrekt och materialet runt om de ska hålla? Tror det är minsta problemet.
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Blir det lika starkt med ryckutjämnare?
Känns som om en fåcylindrig storkubikare rycker rätt hårt i grejorna.
Det blir väl starkare?
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
mätuttag?
Det är väl en kona med hårdtätning, brukar ju hålla i hyraulsystem för flera hundra bar.
Tack. Länk?
Närmaste hydraulik firma.
Hoppas du hittar dom förrymda pollarna
Jag har hittat mättutag liknande de du har på bilden, med de är inte schrader-ventiler, det var därför jag undrade. Ska jag installera en sån backventilmätport vill jag att det ska vara bränsletålig schraderventil så att den är kompatibel med bränsletrycktestare för bilar nämligen. Gärna NPT 1/8"-gänga. Om jag inte hittar en sådan testport så känns 3AN-nippel bättre. Då ör det bara att låta tillverka några decimeter lång slang med en 1½" glycerinfylld 0-60PSI mätare i andra ändan.
Tack, ja det hoppas jag med, ska bli intressant att se vad det är för fel.
Den jag visade på bild är av typen där man man för in en liten pigg som öppnar mätuttaget. Och den tätar även med locket man skruvar på.
Använder sådan på jobbet och de funkar iaf till 400bar
När jag ändå har drevkåpan av så passade jag på att ta loss Tech-startmotorn. Den har ju läckt transmissionsolja sedan den var ny vilket är lite irriterande eftersom motorn är tät i övrigt.
Tech-startern bygger på en startmotor från Toyota som Tech sedan bygger om så att den passar HD.......
Där ser man...tänker absolut inte försöka strö salt i något sår men själva startmotorn borde ju vara bergsäker, det är många som använder Toyota applikationer just för driftsäkerheten och tillgången på reservdelar...tyvärr har de dock tydligen förstört helheten genom att fuska med ombyggnaden...
Det är Parker som gör kopplingarna, i produktbladet står det Nitrile/Fluorocarbon
Ja det är lite det jag är orolig för, ducatis ryckutjämnare finns det ju en eftermarknadsvariant till. Som förhindrar att dämparelementen äter sig ut i sidled.
Tack för bilden. Verkar bygga på liknande design som Ducati och Ackes. Alltså med runda dämparelement.
Det är den frågan jag också är osäker på, jag antar att det bara finns ett sätt att ta reda på det. Att beställa så kraftigt nav som möjligt, sedan prova. Men för att inte ta några risker borde jag kanske öka på budgeten: att förutom dämpat nav även köpa en ny fälgbana, ekersats
slang och däck. Då kan jag stoppa tillbaks mitt gamla hjul om det strular med det dämpade navet.
Eftersom Ducati kör med sex gummielement i sina nav så känns det som att jag iaf inte ska prova färre dämparelement.
En polare jobbar med Ducati och har stenkoll på det mesta som har med det och eftermarknad att göra. Vill du veta mer om dessa så vet säkert han.
Kan du ta en större bild på pumpen å skriva up dia och längd.
// Tommy
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |