Rolle Rotax
Ny medlem
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Det är väl en fråga om att dimensionera ryckutjämnargummina korrekt och materialet runt om de ska hålla? Tror det är minsta problemet.
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Blir det lika starkt med ryckutjämnare?
Känns som om en fåcylindrig storkubikare rycker rätt hårt i grejorna.
Det blir väl starkare?
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
mätuttag?
Det är väl en kona med hårdtätning, brukar ju hålla i hyraulsystem för flera hundra bar.
Tack. Länk?
Närmaste hydraulik firma.
Hoppas du hittar dom förrymda pollarna
Jag har hittat mättutag liknande de du har på bilden, med de är inte schrader-ventiler, det var därför jag undrade. Ska jag installera en sån backventilmätport vill jag att det ska vara bränsletålig schraderventil så att den är kompatibel med bränsletrycktestare för bilar nämligen. Gärna NPT 1/8"-gänga. Om jag inte hittar en sådan testport så känns 3AN-nippel bättre. Då ör det bara att låta tillverka några decimeter lång slang med en 1½" glycerinfylld 0-60PSI mätare i andra ändan.
Tack, ja det hoppas jag med, ska bli intressant att se vad det är för fel.
Den jag visade på bild är av typen där man man för in en liten pigg som öppnar mätuttaget. Och den tätar även med locket man skruvar på.
Använder sådan på jobbet och de funkar iaf till 400bar
När jag ändå har drevkåpan av så passade jag på att ta loss Tech-startmotorn. Den har ju läckt transmissionsolja sedan den var ny vilket är lite irriterande eftersom motorn är tät i övrigt.
Tech-startern bygger på en startmotor från Toyota som Tech sedan bygger om så att den passar HD.......
Där ser man...tänker absolut inte försöka strö salt i något sår men själva startmotorn borde ju vara bergsäker, det är många som använder Toyota applikationer just för driftsäkerheten och tillgången på reservdelar...tyvärr har de dock tydligen förstört helheten genom att fuska med ombyggnaden...
Det är Parker som gör kopplingarna, i produktbladet står det Nitrile/Fluorocarbon
Ja det är lite det jag är orolig för, ducatis ryckutjämnare finns det ju en eftermarknadsvariant till. Som förhindrar att dämparelementen äter sig ut i sidled.
Tack för bilden. Verkar bygga på liknande design som Ducati och Ackes. Alltså med runda dämparelement.
Det är den frågan jag också är osäker på, jag antar att det bara finns ett sätt att ta reda på det. Att beställa så kraftigt nav som möjligt, sedan prova. Men för att inte ta några risker borde jag kanske öka på budgeten: att förutom dämpat nav även köpa en ny fälgbana, ekersats
slang och däck. Då kan jag stoppa tillbaks mitt gamla hjul om det strular med det dämpade navet.
Eftersom Ducati kör med sex gummielement i sina nav så känns det som att jag iaf inte ska prova färre dämparelement.
En polare jobbar med Ducati och har stenkoll på det mesta som har med det och eftermarknad att göra. Vill du veta mer om dessa så vet säkert han.
Kan du ta en större bild på pumpen å skriva up dia och längd.
// Tommy
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |