Ja fast det är ju bortom min klass, Danne har ju tillverkat hela motorn själv.
Topparna ser ut som S&S B2-toppar. De är värre än mina toppar, men jag kan inte ha B2-toppar eftersom de inte får plats i en sporster originalram. Men det är nog därför denna kille satsat på en customtillverkad sportsterram från UCC (säkerligen runt 8 kilo lättare än min sporster oem-ram som väger 17 kg), och säkert därmed även SFRO.
Med SFRO och ny ram så blir det ju knappt en sportster längre, iaf inte i papprena.
Så därför valde jag S&S Superstock-toppar men lät porta dessa.
Denna kille har även valt S&S-sportsterblock med ännu högre däckshöjd än i de monterade S&S 1640-motorerna. Det är nog för att klara det längre slaget och stakarna. Så då blir motor ännu högre.
Jag har 4"X4" och 7.113" långa stakar.
Cylindrana på denna hoj har även studs i botten och bult i toppen, ej genomgående dragstänger.
Ser ut som segjärnscylindrar från Hyperformance, eller kanske gjort i Sverige av Karling eller ngn.