Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jobbar lite med filmen, tyvär pallade inte mikrofonen med de raka rören när jörgen pillade upp throtteln :rolleyes: Har ni riktigt tur så kommer provstartsfilmen upp ikväll

Dr.Bike

Guest
Skrotnisse och Dr Bike! Jag fann felet idag:
Den typ av filter jag hade monterat saknade, till skillnad från mot vad jag trodde, intern överströmmare. Så oljetrycket skenade helt naturligt mellan pump och filter när motorn var nystartad och oljan seg. Jag bytte till modernare filtar av annan typ jag hade i skåpet (där jag säkert visste att det fanns överströmmare). Då vart trycket helt normalt. Denna provkörning filmade fö Cyrén som var i garaget då. Så själva motorn blev tack och lov inte föremål för det höga trycket! Puh

/J

Great news!

Då kanske motorn kommer hålla sig tät oxå ;)

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Nu är filmen klar! Ni kommer få se allt ifrån pillande på throtteln ( :mad: ) till pillande på throtteln ungefär :tummenupp.

Måste dock höra med gaylord innan jag slänger upp den

Dr.Bike

Guest
Nu är filmen klar! Ni kommer få se allt ifrån pillande på throtteln ( :mad: ) till pillande på throtteln ungefär :tummenupp.

Måste dock höra med gaylord innan jag slänger upp den

Mähh! VISA dig inte här förrän filmen ÄR uppe! :D

Här ser man DIN signatur och TROR att jaja nu är det videodax!

Dr.Bike

Guest
Portar du min topp kan du få en exlusiv förhandsvisning! :fakta

Efter hur ni talar i gåtor i denna tråd så undrar man ju vad som avses med att "porta toppen" ;)
Såklart din topp portas... "eeey maaan 600 dollaaaarz... half prize for u maaaan, 400!" :D

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Mobbing!! :D

Efter hur ni talar i gåtor i denna tråd så undrar man ju vad som avses med att "porta toppen" ;)
Såklart din topp portas... "eeey maaan 600 dollaaaarz... half prize for u maaaan, 400!" :D

Jag slipper gärna en portning där, jag är nöjd med flödet som det är :gnissla

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Filmtajm!

Nu är filmen godkänd av maestro, ljudet saknar lite bas men skruvar ni upp volymen får ni nog lite yrsel ändå! :yoparty Jörgen står för musikval och till stor del för filmideén. Det kommer nog lite fler filmer framöver när sothoran är redo för gatan!

http://rapidshare.com/files/31995677/JK_s_s_s_1640.wmv

De som vill donera pengar till en bättre mikrofon kan skicka PM! :tummenupp

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nu är filmen godkänd av maestro, ljudet saknar lite bas men skruvar ni upp volymen får ni nog lite yrsel ändå! :yoparty

Ja jävlar, nu fick jag en släng av rabarbersvaj på throtteln, eller vad kallade ni det?! :)

Helvetiskt nice!

-@

edit: det var helvetes nice ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Great news!

Då kanske motorn kommer hålla sig tät oxå ;)

Motorn fick aldrig högre tryck än specat. Trycket skenade ju mellan oljepump och filter som sagt... Både oljevakt och röret till oljetrycksmätaren sitter ju i filterhusets yttre kammare, innan oljan inträder filtret.

Jag tog bort vipparmar. stötstångsrör och stötstänger samt tog bort tändning och slutligen kamkåpa med den läckande pluggen igår. Fick ut pluggen och det syntes att den varit islagen snett från S&S. Den hade kantrat i loppet. Nu har jag handlat låskruv modell insex hps Supertwin. Ska gänga och åtgärda hålet (snusk igen :gnissla) nu ikväll och sedn återmontera alltihop.
Ett mail med bild ska även skickas till S&S på måndag så att det blir varse problemet och förhoppningsvis undvika det i fortsättningen.

Nåväl. Det ska inte vara lätt här i världen...

/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu är filmen godkänd av maestro, ljudet saknar lite bas men skruvar ni upp volymen får ni nog lite yrsel ändå! :yoparty Jörgen står för musikval och till stor del för filmideén. Det kommer nog lite fler filmer framöver när den sothoran är redo för gatan!

http://rapidshare.com/files/31995677/JK_s_s_s_1640.wmv

De som vill donera pengar till en bättre mikrofon kan skicka PM! :tummenupp

Tack min vän! Du har onekligen talang för mer än stillbilder!! :krama

/J

Nej, men det här blev och gjorde du fet-bra :)

-@

Tack! Nästa gång du kommer på garagebesök ska jag se till att ha mjölk till kaffet! (inte felköpt fil) :gnissla
/J

Last edited:

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
Nu är filmen godkänd av maestro, ljudet saknar lite bas men skruvar ni upp volymen får ni nog lite yrsel ändå! :yoparty Jörgen står för musikval och till stor del för filmideén. Det kommer nog lite fler filmer framöver när den sothoran är redo för gatan!

Den är ond den cykeln, skulle inte vilja hamna vid rödljusen med den....:yoparty

Mvh Pepe

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Menar du att det var mening med mitt inlägg?
Premiär!
Lever jag länge på.

Ja du och DrBike var ju de enda som vågade yttre er kritiskt till det topptryck jag hade! :D Jag var också misstänksam, men inte säker.
Nåväl, fel var det ju, och nu är det åtgärdat. Felet var ju mina gamla oldschool-filter från PerForm. De hade ingen överströmmare i sig. Den ska ju öppna när oljan är kall och difftrycket genom filtret är för högt. Mitt oljefilterhus från Nallin Racing har nämligen ingen överströmmare, det är byggt för moderna filter med inbyggd överströmmare till skillnad från sportster original. Det nya filter som löste problemet är monterat i Cyréns film så där är trycket normalt, eller ca dubbelt så högt som en originalsportster :hihi

Nu ska jag ner i garaget och skruva ihop motorn igen. Jag har ju en oljeläcka i en utvändig plugg till en oljekanal att åtgärda. Har alla delar så nu ska spisen ihop igen.

Ha en skön kväll!

/J

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...