Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Ort
- Top floor.
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Riktigt rara bitar.
Åh fy så orättvist! Grattis Middleton!
Lägg upp många bilder på svetserit och tvinga middleton att lägga bilder på sina i 'vår' tråd.. kommer bli sjukt snyggt detta känner jag på mig. Glöm inte rotgasen!
Jag med flera här, uppskattar en film från provtur/bänkning om du skulle ha lust! Blir nog ett fint muller!
Ska du också köra closed loop och knacksensor? Isf minskar ju den nödvändiga tiden i bänk betydligt skulle jag tro. Vi kan ju hålla kontakt och byta erfarenheter när det börjar närma sig uppstart och EFI-frågor. Du har nog även god support från Karling när det kommer till motorstyrningen. Jag får gott intryck av S&S Protune samt manualen till den. Ska bli spännande att få starta upp det EFI-systemet!
Jag tror det är en enorm fördel med sprut, just på så här stora twinnar: Att motorerna blir snälla att köra trots sin storlek, och att man minskar risken för motorskador till följd av en primitiv jätteförgasare och en primitiv stand alone-tändning med 2-dimensionell tändkurva. Tror du har gjort helrätt som också valt sprut. Inte bara ur prestandasynpunkt, utan även just att EFI skyddar motorn bättre vad gäller både bränsle och tändning, såna här spisar är ju rätt dyra grejer.
Mekanisk konst..Du är SHs egen Rembrant!!
Tack för berömmet!Det ända fula jag hittar..är nått du inte gjort!
Dom ser verkligen kissnödiga ut..och det är insuget!!! Hur ser luftfiltret ut? Gömmer dom 80% så funkar det ju..
Tycker du är grym men du vet att din hoj är inget för mig, men vad är nyttan med ditt insug? Är den just för när man kör sprut?
Jo, Charley kommer nog vara bra support.... Det blir Closed loop system. Jag skall se till att det kommer lite filmer här när jag är färdig, min motor är nog ändå ganska snäll med tanke på 640 kammar och 10:9 i komp.
Har ändå en förhoppning om runt 160 bakhjulshästar men vi får väl se. Star Racing hävdar ca 170 på hjulet "out of the box" med 11,5:1 och 675 kammar. Fast då skulle jag gissa på att dom inte har dragpipes.....
Riktigt rara bitar.
Jag håller tummarna för att du kommer upp i 160 rwhp. Med rätt längd på dina rör och bra mappning låter inte det orealistiskt tycker jag. Men det får nog inte sitta några insatser i dina dragpipes om du ska bänka ur den siffran tror jag. Trevligt att du också kör closed loop. Som du säger är nog knacksensor lite overkill med ditt (mer normala) komp.
I sammanhanget kan det nog vara bra som du gjort. Att bygga ett billigare system i svartplåt först. Efter inkörning och bänkning kan man ju då sedan dra erfarenheter vilka man sedan implementerar när man bygger nästa system i dyrare material. Ja man kan ju tom förlänga eller förkorta svartplåtssystemet och på så vis använda det som prototyp om man tex identifierar avgasrelaterade svackor i bänken.
Jag tycker första bilden på dragning av rör ser bättre ut än när bakre cyl. går på utsida. Insida ger en clean look. Men, det ör din hoj, hittills ett mästerverk tack vare sina val och kunnande, lycka till med rördragningen. Ser fram emot resultatet.
Och jag tycker tvärt om, ser ut att bli mjukare radier och bättre flöde med bakre röret på utsidan och funktionalism är rätt designspråk på denna hoj.
Jörgen: Tror du den kommer gå att göra tyst nog för en och annan bandag?
Skulle gärna ligga efter något varv och se hur den beter sig och att du kan köra vet jag ju redan.
Gillade också första versionen bättre vid första anblicken. Det ser dessutom ut som om den varianten inte bygger utåt lika mycket som version 2, men det är troligen en synvilla?
MEN, vid närmare eftertanke stämmer nog det där med kissnödigheten.
Dessutom harmonerar version 2 mycket bra med insuget, där är ju också "bakre burken över främre". Sedan var det detta med funktionaliteten, nu tänker du väl inte helhögglanspolera ditt nya avgaseri (rimmar dåligt med funktionalitet) men väl hålla det rent och att ha bakre röret på insidan ser knepigt ut ur den synvinkeln. Dessutom borde det väl brinna fast mer svåråtkomlig smuts på bakre röret ifall det får ligga inklämt nära cylindern och främre röret...undrar vilken version som bränner sönder höger vad på körbyxorna mer...
Så, min röst faller på nr 2...med någon form av motivering tom...
Du bad om att få se svetsbilder från avgasbygget. Sedan ger du ovanstående svar, som jag tolkar som att jag normalt brukar producera fogar med smältdiken? Det kan jag inte kännas vid. Det här är ju dessutom TIG-svetsning i rostfri tunnplåt (1.2mm). Inte riktigt ngn risk för smältdiken.Inga bränndiken nu.. :thumbup:
Kan du svetas 4 expanisionskammare i titan åt mig? Helst superbilligt oxå!!
Du bad om att få se svetsbilder från avgasbygget. Sedan ger du ovanstående svar, som jag tolkar som att jag normalt brukar producera fogar med smältdiken? Det kan jag inte kännas vid. Det här är ju dessutom TIG-svetsning i rostfri tunnplåt (1.2mm). Inte riktigt ngn risk för smältdiken.
Du får gärna förtydliga om jag förstått fel. En del av dina inlägg har jag svårt att tolka.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |