Ett stort grattis till första rundan. Trevligt att motorn verkar må bra och lira som den skall.Det var fan synd om dig på riktigt när 100" motorn strulade i ett trots ditt noggranna bygge och fina delar.
Tack! Ja det var ett jäkla strul med den, men skönt när vi fann förklaringen. Dålig vev och sönderskakade vevhus-reeds. Men den motorn är fin nu efter att den gjordes iordning!
Snygg mc och grattis till att den går fint!
Tack! Ja det är verkligen skönt!Tänkte ut och glida lite idag.
Jörgen..vilken summa pengar hade du behövt få bud på för att få för dig att sälja bågen
Det kan jag faktiskt inte komma på.
Imponerande Jörgen, ska bli kul att se dig på vägarna igen!
Tack! Ja vi syns nog snart vid ngt av de vanliga vattenhålen!
Jag vill ju köra en båttur, men Andreas har så sjukt mycket att göra på jobbet. Så jag får inte till ett datum med dig, Andreas och Jonas.
Man säljer inte sitt barn.
Precis!
Tack!
"mfl" var nog ett understatement. Tar den som en teaser i väntan på att vi får höra den ryta lite
Hatten av för bygget! Grymt imponerad över allt jobb du lagt ned
Enjoy
Tack! Ja jag ska se till att filma när hon bänkas första gången. Men jag vill ha henna inkörd innan dess.
Underbart! Skönt att allt verkar lira nu. Denna tråden är ett verkligt nöje att läsa. Tom när den gamla motorn krånglade. Även om det i sig var tråkigt så är ju problemlösningen också kul.
Nu ser vi fram emot bänkkörning och en problemfri sommar!
Tack! Jag ska återkomma när det bänkats eller när andra intressanta ting hänt, Förhoppningsvis händelser av positiv art
Underbart, grattis till uppstarten! Skönt att komma ut på vägen i vettig tid på säsongen och inte slutet av september
När sker bänkkörningen?
Tack! Jag vill köra in henne iaf 100 mil till. Sen ska det bänkas tillsammans med Karling
Hatten av! Kan inte annat än att buga ödmjukt.. låter som att den är en dröm att köra.. farsgubbens förgasarmatade långslagiga 124" s&s skulle nog må bra av den där motorstyrningen.. just gasavslag med 350 bakdäck är hårresande och hårt arbete i längden, det låter som att du slipper det med den här konfigurationen. Och ja, lite effektsiffror hade vart kul! Kör in grejerna ordentligt nu!
excellent bygge!
Tack! I will!
Jag har hyfsat fullt upp med mitt eget mickel, så skam till sägandes har jag inte följt din tråd så noga. Det jag har sett vittnar om en omsorg om detaljerna, hängivenhet, tålamod och gott hantverk! Uppstart och provkörning är oftast hela belöningen för alla slantar och timmar som lagts ned. Det är dig väl unnat! Grattis!
Tack! Ja jag följer din tråd! Det börjar närma sig för dig också! Ska bli kul att se hur din nya motorgeometri funkar! Jag tror helt på längre stake och styvt foder. Jag tror att din motor kommer att svara med högre toppeffekt, bibehållet maxvrid och bättre livslängd.
Grymt kul att du fått ihop pärlan och att den fungerar som den ska. Måste dock erkänna att det är med lite sorg också då tråden inte kommer uppdateras på samma sätt längre innan du kommer på något nytt som ska förfinas/förändras.
Tack! Jag kommer att hålla tråden uppdaterad!
Uppdatering.
I söndags körde jag 17 mil till med hojen. Inga problem noterade.
I måndags var jag på kontrollbesiktning. Blankt papper:
Andra saker som händer är att jag arbetar ihop med SFRO för att få till slutbesiktning och bullerprov. Men det verkar som att det blir efter semestern.
Andra noteringar på hojen: Piston jetsen (kolvkylningsmunstyckena) verkar göra nytta, ty precis som jag förväntat mig, så ligger olje(-tanks)tempen lite högre med denna motor. förr runt 80C vid normal landsvägskörning, mot ca 95C med denna motor och den förstorade oljetanken. Jag har även fått hem det nya och större (största) Shorai batteriet på 36Ah och 540 CCA. Och nu orkar elstarten dra igång hojen utan tveksamheter. Tack NF-Racing för den snabba hjälpen!
Jag har jobbat mycket med T46, men igår kunde vi äntligen gå provtur på Mysingen och även hon gick perfekt. Så nu ska det blir skönt att få njuta av semestern. Regnandet verkar ju också ha avtagit.