Dags att uppdatera byggtråden. Jag har just tömt ur kameran på sommarens bilder. Så de får tjäna som minnesanteckningar. Här är de första bilderna rörande hojen
Före att jag stack ut 3½ vecka med Vinö, så hann jag med att svarva upp mina supertrapp open caps till ca 2". Det perforerade röret i ljuddämparna är nämligen 2½". Och det gör mycket för ljuddämpningen att ha en diameterminskning i utloppet på ljuddämparna. Men hålet i Supertrapp-capsen behövde då göras större för att inte hämma effekten i denna stora motor.
Så här blev det på hojen
Efter att semestern var slut fortsatte jag inkörningen av hojen. Längtade tillbaks till Åland, där jag varit ett par veckor tidigare med båten. Så jag tog hojen över och for runt på Åland en helg i augusti. Hann köra några av Åland fina hojvägar, bla Torpvägen och Tjudövägen. Här nedan har jag och sportstern hittat ett fint badställe och det blev ett dopp.
På Åland körde jag även en del med ålänningen Anders Mansén, här står min hoj bredvid Manséns fräna Ducce.
Blev även en ålandspannkaka på Eckerö
Här står sportstern vid Sjökvarterat i Mariehamn. Framför bryggan där jag låg med Vinö ett par veckor tidigare.
Efter en mekdag på T46 ute på Gålö