och en ny pingelsoppakran under tiden.
Men den ska onsdagsåkas!
/J
Den har förhoppningsvis större flöde än ditt huvudmunstycke i förgasaren?
och en ny pingelsoppakran under tiden.
Men den ska onsdagsåkas!
/J
Tack!
Så, nu har men oxå skådat monstret.
Ser ruggit cool ut med den lilla motorn.
Vad kommer hela ekipaget vägas in på?
// Linus
Den har förhoppningsvis större flöde än ditt huvudmunstycke i förgasaren?
Ja HSR48rna har rykte om sig att behöva bensinpump. Så jag vill se till att ha gjort allt på bästa sätt innan jag låter mig tvingas till en ev bensinpump.
"Don't let your fuel valve be your main jet" som ngn ärrad motortrimmare sa
...eller Pingels mer amerikanska sätt att uttrycka sig: "Pass more gas!"
/J
Då ska jag ta mäklararvode för din hojförsäljning
Tack för fixet!
/J
Tack du!
Jag önskar att jag kunde på ons. Men det återstår för mig att hitta gaswajrar som passar 48:an, lite svarvning av distanser till min nya luftburk, anpassning av mitt gamla supertrapp-avgassystem så att det passar till denna motorn.
Det två sistnämda sakerna ska Jörgen B på Supertwin göra åt mig, han har inte tid förrän den 30.e. Så jag jagar gasvajrar och en ny pingelsoppakran under tiden.
Men den ska onsdagsåkas!
/J
Nej,nej, nej!
Apselut ingen soppapump!
Nästan lika ghey som insprutning!
Man kan inte vänta för länge på något gott sägs det
Själv ska ny olja och lite saker uträttas, så som bromsvätska kanske nya bromsbelägg, nytt drev som du vet och funderar på en tvätt också faktiskt Ventilerna ska tittas till. Va billigt det blir
Motuls 300 10w40, är den bra för min hoj tro Jörgen, eller ska jag köra på 15w40 som ni talade om?
Mvh
Jonathan
Jörgen skrev ju där upp att han gör ALLT för att inte behöva installera bränslepump!
Undrar om någon på Sporthoj.com kommre våga rödljusrejsa mot en orange "sportster" alls i sommar.. I sure as hell won't..
Blir bara mer och mer imponerad av ditt bygge.
Sånt där ska man ju göra på vintern Jonathan!
Motuls 300 10w40 lär ju vara top off the line för en hoj som din. 10W-40 är bra, Ingen praktisk skillnad mot 15W-40. 10W-40 kan nog tom ge lite smidigare koppling när den är kall eftersom den är lite tunnare än 15W-40 då. Så unnar du dig den oljan så blir det svårt att skylla ngt på oljan.
Mvh
J
Bilder så Andreas fattar nåt tack!..
Nu har ju Cyrén fixat en hel filmsnutt åt dig din girigbuk!
Förmodligen tur att det här med enstaka inte var ett löfte, för ett sådant understatement lär nog spricka Direkct!!Hon är som en hotrod att köra: en rå och för stor stötstångsmotor i ett sladdrigt chassie. Så jag tuffar mest runt och njuter av att det finns där om jag gasar på, blir mest ngt enstaka rödljusdampryck per kväll...
Nu har ju Cyrén fixat en hel filmsnutt åt dig din girigbuk!Bilder så Andreas fattar nåt tack!..
Förmodligen tur att det här med enstaka inte var ett löfte, för ett sådant understatement lär nog spricka Direkct!!
Jo, men fler bilder och movies har ju ingen dött av ännu, så mata på bara
Riktigt gött sound i den förresten, fick nästan ståpäls som Gunde hade sagt
http://files-upload.com/237686/JK_s_s_s_1640.wmv.html
Ett alternativ, vänta ca 30sekunder tryck sedan på "Download link"
Sjysst!
Det märks att du lagt tanke på fotot. Det blev bra. Jag förvånas faktiskt över hur mycket skönare det är att se på jämfört med dom skakigt filmade provstartsvideorna jag sett tidigare.
Nej,nej, nej!
Apselut ingen soppapump!
Nästan lika ghey som insprutning!
SOPPAPUMP!!!!
Du ska väl ändå "Pingla" lr har jag missat något viktigt här
/Uffe
Ja Ja det är ju bra om man läser hela tråden innan man utrycker sin förvåning
Sorry
Apropå vikt, har du tillgång till våg? Vore kul med svart på vitt då man är klar. Frågade ju Skägget förra säs men han hade inget vidare förslag. Trodde nog att han borde ha kontakten! Men den gamla setupen är ju ändå historia nu så där får man väl gå på uppgiven vikt från tillverkaren.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |