Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
I helgen fick jag hem aftermarket R1 09-upp kolfiberstänkan. Tycker att den var väldigt snygg och passande. Nu stämde också höjden på skärmfästena bättre. Men den svalde ändå inte riktigt mitt 18"-hjul. Hjulet går fritt, men på mitten av däcket är det bara 5mm frigång till skärmen. Det känns lite för lite. Även om det skulle funka, så ser det lite trailer-queen ut att ha stänkan så slickad.
Jag har bestämt mig för att lösa frigången genom att tillverka nya högre fästen istället för att plasta/modifiera stänkan. Ty då kan jag enkelt bara köpa en ny stänka om denna skulle skadas i framtiden. Har beställt 12X50mm T6 alu plattprofil från Maskindelen.se för att tillverka de nya skärmfästena av.
Jag fick även hem tutan. Jag z-bockade ett fäste. Lackade detta ihop med tutan så att det ser lite mer fabriks ut.
På ramen fanns ett originalhål som passade perfekt. Fäste med en insex 1/4" UNF, brickor och nyloc-mutter. Ser ut som om tutan alltid suttit där.
Magnus på Motospeed har även hört av sig, nu jobbas det på mina dämpare!
Jag har bestämt mig för att lösa frigången genom att tillverka nya högre fästen istället för att plasta/modifiera stänkan. Ty då kan jag enkelt bara köpa en ny stänka om denna skulle skadas i framtiden. Har beställt 12X50mm T6 alu plattprofil från Maskindelen.se för att tillverka de nya skärmfästena av.
Jag fick även hem tutan. Jag z-bockade ett fäste. Lackade detta ihop med tutan så att det ser lite mer fabriks ut.
På ramen fanns ett originalhål som passade perfekt. Fäste med en insex 1/4" UNF, brickor och nyloc-mutter. Ser ut som om tutan alltid suttit där.
Magnus på Motospeed har även hört av sig, nu jobbas det på mina dämpare!
Last edited: