Skulle någon ge mig ett sånt kit så skulle jag nog aldrig sälja GSXen.
Det finns iaf en japansk firma som pysslar lite med det där, men min japanska är lite rostig så...
http://www.k-unicorn.com/new/1400s/
Men... Nödstopp med snöre? Kommer det då inte att bli som på alla snöskotrar, där snöret ständigt är virat runt styret?
Vet hut, skriv över hojen på mig nu, så fixar jag det praktiska sen!
Angående icke fungerande nödstoppar så har jag två roliga historier från snöskotervärlden att berätta.
En snöskoterägare som hade varit ute och kört skulle lasta skotern på släpvagnen, som alla vet så sprutar det skö och skit runt snöskotrar, vilket leder till att när dom kallnar lite är det en enda stor isklump.
Han parkerade skotern och backade emot släpvagnen med sin Saab 900.
När släpewn stod bra fällde han ner lastrampen och pysslade på, tills det blev dags att köra upp, ett kraftigt ryck i snöret, och skotern slog igång, men gasen hade frusit och fasnat någonstans i närheten av fullgas, och som alla vet så är Saab combicupe utformad som en enda stor lastramp baktill.
Skotern studsade således över framlemmen på släpvagnen och stannade inte förän skidorna på skotern var uppe på taket på bilen och mattan bara slirade i hålet efter bakrutan.
DÅ kommer en gubbe som rastar sin älghund förbi och frågar det självklara:
Om du ändå ska ha skotern på takräcket, vad har du då släpen till?
Den andra historien är inte lika komisk, min kusin gjorde samma sak med en gammal (och här kommer anledningen till att det passar i tråden) AMF snöskoter, den stod dock på en snötäckt lägda som sluttade ner mot sjön.
Han sprang efter och så länge skaren höll såg det ut som han skulle hinna ikapp, dock trampade han igenom och skotern ökade stadigt farten tills vi såg den försvinna tvärs över sjön med god fart.
Han åkte aldrig och letade efter den...