Nu går man bara och sparkar på däcken och funderar om man skall justera styret lite eller nå't
.
Här finns en bild på termostatinstallationen.
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3437434&postcount=3647
/Ingvar
Nice! Det såg ju riktigt propert ut!
Gillar dina headers!
En uppdatering:
Hämtade paketet med min termostat ikväll. Kunde inte låta bli att (som vanligt med nya detaljer) ta isär den och se att det inte var ngt skräp eller ihopsättningsfel i den. Det såg bra ut, jag kunde heller inte låta bli att grada av alla kanter, borra upp skruvhålen som var för snäva för skruvarna, samt våtslipa, polera och tvätta huset innan jag monterade ihop den igen.
Ska även handla nya insexskruvar i polerat RF samt dito kupolmuttrar. De två skruvar som höll ihop den var lite trista galvade skruvar med stjärnskalle, dessutom för korta för muttrarna. Men det är ju bilprylar, då brukar det vara lite skäggigt.
Jag tänkte handla RF stålspunnen 3/8" slang från Russel (mest för syns skull) via RoffesMotor och sedan koppla in termostaten på hojen de närmsta dagarna.
Ska även handla ett nytt K&N-filer av Roffes, ska ersätta sprutsystemets originalfilter med ett nytt med samma diameter men dubbelt så högt. Så att jag säkerställer att jag har tillräcklig filterarea och volym i burken innan hojen ska mappas senare i vår. Jag behöver bara svarva nya och längre distanser i luftburken för att anpassa den till ett högre K&N-filter. Så det är en easy fix. Visar en bild på hur det ser ut med befintligt filter.
Med 53 mm trottelhus känns det tårtigt att ha ett mindre filter än jag hade på HSR48:an
Efter en massa mailande till USA ang vad som är felet på min programmerbara varv-/hastighetsmätare så har det framkommit att det förmodligen är fel på min OEM HD-hastighetsgivare på motorn, detta har slagit ut mätarens kretsar.
Skickade paketet med mätaren till England ikväll, till fabriken som tillverkat den
http://www.spa-uk.co.uk/design/index.asp. De sade att felet är en klassiker och de fixar den för 27£ plus frakt och moms, vilket jag tog direkt eftersom mätaren kostade 650$ plus frakt, tull och moms.
Har även beställt en ny speedo sensor från USA via Tassen för ca en lusentapp, eftersom ingen säkert kan säga att min sensor är hel, inte ens HD-verkstäderna kan testa dom. Billig hobby det här med elektroniska mätare...
Min kompis kommer från staterna idag imorgon fredag, förhoppningsvis har han då med sig mina Burn's-krökar, Bandit superclutch samt Storz tillbakaflyttade fotpinnar.
/J