Sweet killen!
Svetsarna såg ju prima ut med
MJP bänken har en del hyss för sig ja, Jansberg har släppt en del uppdateringar nu på mjukisen, kanske ska kolla om Jugge har senaste versionen?
Grattis till resultatet!
Jäklar, nu blev jag plötsligt knäsvag! Trodde du gjort en del med motorn, var ska detta sluta!?
Med maxat 110" kit kan man förvänta sig 120-125rwhp ur min motor, med 122" kanske 10-15 hästar till..
Hmm, får nog bli en "sån där Harley" nästa gång..
..
Vafan! du har ju typ mer vrid och effekt vid tomgång än vad jag har vid 10000rpm
Skönt att avgaset lirade! riktigt bra siffror, och smutta kurvor
Jag tycker det är roligt att få ut hög effekt med så snäll kam som möjligt. Det är ju det skonsammaste för motorn. Dessutom blir karaktären på motorn oftast mer lättkörd och lågvarvsstark då. Högt komp med aggresiva kammar med dito hårdare fjädrar frestar ju på motorn så fort den är igång.
Tack!Men nu när du "tror" att du är klar för säsongen - vad kommer till vintern? Mycket vill ha mer och 09 kommer nya v-maxen... Grymt bygge iaf! Kul att se folk som går sin egen väg!
Det är absolut rätt väg att gå, att helt enkelt få bitarna att lira ihop. Det finns otaliga exempel på motorer som fått de "häftigaste" bitarna men ändå (i bästa fall) går marginellet bättre än måttligt modifierade väl inställda motorer. Bra jobbat .
/Ingvar
Såg din träkanot idag Jörgen.
Förbannat fin båt.
Med det utblåset kan man ju tro att den e värsta smugglern
// Linus
Jag såg dig allt på bild, så du karade nålsögat igår på Barkarby . Tyvärr kunde jag inte komma men nästa gång (den 6/8) står jag uppställd så att Sothoran kan få smaka på lite japanskt 80-talsstål .
/Ingvar
Något nålsöga såg jag då inte skymten av...
Däremot fick jag äntligen kolla in Jörgens hoj, det var ett tag sedan sist.
Vill inte förringa ISR-skivan men auspuff/svetsningar var ju mest intressant
Var du fått tag på dina lambda-bung:ar ? Gillade utformningen med krage !
Va fasiken, har du gått och fyllt år igen? Grattis i förskott/efterskott isf
Snyggt som tusan med nya oket. Alltid kul att se dina förbättringar på Sothoran
Jajag gick och kollade efter dig. Det är ju dags att drabba samman med våra fossilhojar! The Great Jurassic Battle!
Va??, var du där med fransosenNågot nålsöga såg jag då inte skymten av...
Inte nog med det, Huge747 har fått ihop sin 1428 GSX och Katana org har skaffat en ljuddämpare till katanan. Så "The Great Jurassic Battle!" är bara förnamnet .
/Ingvar
Va??, var du där med fransosen
/Ingvar
Tack!Ser både snyggare och lättare ut.
Utan att verka för modernt.
Nästan så att jag förlåter tramset med insprutning, bränslepump och stryrningar.
Men bara nästan.
ISR är dyrt, men värt pengarna.
Nästan värt pengarna bara att träffa Acke..
Vad skall du göra när sothoran är "klar"?
Känns som om det börjar närma sig.
Toktrimmad sidventilare?
Jag gillar att behålla mina leksaker länge, det finns ju mycket kvar att göra på min hoj
Trimma motorn lite tex! Min S&S-motor är ju faktiskt fortfarande helt original inuti: originalkomp, originalkam, oportade toppar osv
jag ser fram emot nästa tråd: "sothoran goes dragbike, 100% juiced up!!"
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |