Men den kommer att gå fint med 643-kammen, en kompis hade den i sin sporster 1200 som var uppborrad till 1340. Han hade 116 rwhp i den och körde tusentals mil. Både harleydrags, tillochfrån jobbet samt semestrar i Skandinavien. Min motor är ju en prostockmotor i konstruktionenn och är till skillnad från en sportster originalmotor gjord för att husera vassa kammar och hårda fjädrar. Mitt block är mycket kraftigare lagrat och har rullvippor, kraftiga trycksmorda lyftarhus, mycket plats i kamaxelhusen, mycket kraftigare lagring av kamaxlarna osv. Sporter har ju en kam för varje ventil. Dvs 4 st axlar lagrade i varje ända.
Det värsta är att jag kan ställa dit cylindrar med 4 1/4" borr isf nuvarande å 4".
Isf blir motorn vips på 1860 cc men med samma slaglängd som idag (4")
väler jag dessutom att öka slaget till 4 1/4" istället för nuvarande 4" så blir motorn vips på 1970 cc tex
Blocket klara ett maxslag på 5"
.
Men jag ska nog hålla mig till 1640, I hope