Jag förstod det, du skulle inte kunna avhålla dig från vassare grejjor.
Nu blir det riktig stötstångs-porr med custom-made stötstänger och krejjer.
Jag tror nog det kommer att slira med ett bredare bakdäck också.
Risken är bara att hojen tappar lite flattrack utseende och blir dragbike istället.
Det är ju IOFS så du använder den, men den är ju snygg som den är...
Ingen tror mig när jag säger att jag faktikst inte hade bytt kammar om det inte var för att mina ventilfjädrar har mattats. Men nu är det ju så enkelt att passa på att byta kam när ändå nya fjädrar ska mätas in. Just Redshift 643 ska tydligen vara en kam som verkligen gör den här motorn rättvisa, många HD-trimmare tyckte att jag skulle satt i den redan innan jag startade motorn men jag höll emot. Två säsonger och 1200 mil iaf
Jörgen Byström på Supertwin ska även NC-fräsa ut nya bättre förbränningsrum i mina toppar, han är lite hemlighetsfull med vad det är för recept han vill prova. Men då blir dessutom topparnas förbränningsrum helt identiska på tiondelen när. Det är passligt att göra detta nu ty de nya kammarna kräver ett komp på ca 11:1 jämfört med nuvarande 10.3:1. Detta för att "corrected comp" ska bli rätt med nya kammarna. Jag ska även mäta upp squishen med lite lödtenn innan jag kör topparna till Supertwin. För att se om jag måste göra ngt åt squishen också.
Ja jag gillar inte bredare bakdäck i nuläget, dels ser det för modernt ut, dels har min hoj 100 mm fram och 140 bak. Ska det gå åt flattrackhållet med designen så ska ju tvärtom framhjulet vara lika brett som bakhjulet. Så med bredare bakdäck går det åt fel håll.
