Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Om jag har förstått saken rätt så är det där en bild på rejsmotorns kolvar. Den hade platta sidor medan gathojens kolvar hade böjda sidor.Vaffan, de där glassbåtsformade kolvarna kommer jag ihåg när det skrevs om på tidigt 90-tal, ventilarea i all ära, men att fila in kolvringarna?
Honda har ju iaf vågat tänka lite annorlunda med sina V4-motorer. Som t.ex. enkelsving och kugghjulsdrivna kamaxlar. På den senaste versionen har de iofs gått ifrån det och kör med kedja för drivning av kamaxlarna. Men har nu VTEC och kombibromsar istället. VTEC är ett system som gör att hojen kör på två ventiler per cylinder på lägre varvtal och fyra ventiler per cylinder på högre varvtal.
Det skulle inte sitta helt fel med en VFR 800 VTEC i garaget. Självklart med ett något öppnare avgassystem än original.
[YOUTUBE-ID]1QdbJzGgX1s[/YOUTUBE-ID]
Schyst jacka. Vilket ställe är det som har fixat de nya märkena?Nu är alla trendiga Alpinestars-märken bortrensade och stället ser lika 70-talsrejs ut som hojen
Last edited: