En äkta HD på en HD-träff består till varierande grad av fabriksdelar, varierande mellan 90% och 0,01%, i dom senare är det ramnummret som är HD, resten är prestandadelar från andra tillverkare...
(och då är inte ens ramnummret äkta, utan det är instansat i en eftermarknadsram)
Okej
Så allt jäkla snack "Harley is da shit", vad handlar det om?
Haha, blev genast på bättre humör..Det är livsstils-folket som säger det.
Dom som köper harley i medelåldern, dödskalle bandana, harleyklocka i köket, åker på harleyträff och dricker lådvin, packar ner 7" tv'n för att kunna se "Så ska det låta" efter grillningen...
Det är livsstils-folket som säger det.
Dom som köper harley i medelåldern, dödskalle bandana, harleyklocka i köket, åker på harleyträff och dricker lådvin, packar ner 7" tv'n för att kunna se "Så ska det låta" efter grillningen...
Jackan blev snygg, mycket snygg
Tack!
Det kliar i fingrarna att skruva ihop hojen nu när jag fått alla delarna, men jag måste kämpa på med vårrustningen av träbåten resten av denna månad så att hon kan sjösättas den 2:a maj. Men sedan ska hojen äntligen ihop. Jag tror även att min sadel blir klar vilken dag som helst. Din hoj vart riktigt proper, kollade på bilderna i din byggtråd!
/J
Min bror lämnade in sina säten till båten på omklädning.Mmm skulle hämta mina båtdynor som jag lämna in före jul... nu till påsk.. Fel tyg o fel färg Tydligen kan även dom bättre sadelmakarna fela Med lite tur så blir mina båtdynor klara ...typ innan midsommar...suck
VTEC är ett system som gör att hojen kör på två ventiler per cylinder på lägre varvtal och fyra ventiler per cylinder på högre varvtal.
Jag baserade mitt uttalande på information som jag hittat på bland annat Hondas svenska hemsida (under fliken "Detaljer"):Sakta i backarna nu, v-tec bygger på två olika kamprofiler, en optimerad för bra lågvarvsegenskaper, och den andra för bra högvarvsdito. Systemet skiftar mellan dessa två på hydraulisk väg genom att låsa kamsläporna inbördes. På en 16v DOHC har man tre kamnockar per två ventiler.
V-tec kom senare på SOHC motorer också och utvecklades mot lägre förbrukning.
Ursäkta mitt besserwissrande, men jag är tekniknerd...
Så då kan du skicka ett mail till Honda angående att de har felaktig information om sitt VTEC-system på sin hemsida.VTEC-systemet aktiveras vid 6 600 varv. Då öppnar alla fyra ventilerna per cylinder. Vid lägre varvtal arbetar en insugs- och en avgasventil per cylinder.
...
Men tills dess så kan jag inte låte bli att visa denna fantastiska sportster. Den vann nyligen sin klass i en dynotävling med i USA. Den tryckte ur sig 220 rwhp. Detta på bensin och utan lustgas. Motorn är en baserad på S&S SA-sporsterblock och är på 124" eller 2032 cc. Vilken best
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harl...97412QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting
Läser man på Wikipedia om VTEC så låter det som att du beskriver Hondas DOHC VTEC för personbilar. Medan VTEC för motorcyklar fungerar lite annorlunda och mera ska likna det system som för personbilar kallas SOHC VTEC-E.
trodde du skulle vara uppe i 2Liter vid de här laget Jörgen.
För 150' SEK så är den inte speciellt dyr heller. Men "man" kanske får problem att regga in den i Sverige.
Men jag tycker inte att den är speciellt snygg...
Ligger båten nu i vattnet så du får tid till att skruva ihop moppen ?
Ligger båten nu i vattnet så du får tid till att skruva ihop moppen ?
Just det, av med amiralsmössan nu och bums ner i garaget. Det är dragrace i Västervik den 23/5. Skall du med och köra?
/Ingvar
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |