byggtråd! uppdrag: caféracer! utgångsobjekt: honda cm125t!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har ett ventilfjädertryck på 183 kg vid full lyft, Har du en aning om hur många gånger mina arma lyftare måste utså detta lyft om jag kör från Sthlm till Scania :gnissla

Det blir la ett antal gånger:D Bara att lassa hojen på tendkulebåten och puttra ner med 200rpm o en pilsner i handen. :fullpiratmedromflaskaspyröverrelingen

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har ett ventilfjädertryck på 183 kg vid full lyft, Har du en aning om hur många gånger mina arma lyftare måste utså detta lyft om jag kör från Sthlm till Scania :gnissla

och min kamaxel är så pass slut att man hör hur ventilerna "tickar" fel samt att min toppfart (som från början var ca 100) nu är sänkt till cirkus 80...:näsblod din håådee ska väl stå pall för sina egna krafter?:fakta

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
och min kamaxel är så pass slut att man hör hur ventilerna "tickar" fel samt att min toppfart (som från början var ca 100) nu är sänkt till cirkus 80...:näsblod din håådee ska väl stå pall för sina egna krafter?:fakta

Jo det gör den säkert, jag bara slingrar mig. Jag tycker det är så könlöst att sitta och ruttna länge på motorvägen med hoj. Det är där skon klämmer.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det blir la ett antal gånger:D Bara att lassa hojen på tendkulebåten och puttra ner med 200rpm o en pilsner i handen. :fullpiratmedromflaskaspyröverrelingen

där sa han nåt den där fisken!:D seså, sätt dig nu i båten och dunka ner till ystad så ses vi på sjöborakan nån gång i augusti!:D :tuttar

Jo det gör den säkert, jag bara slingrar mig. Jag tycker det är så könlöst att sitta och ruttna länge på motorvägen med hoj. Det är där skon klämmer.

jag vet, jag bara försöker bräcka dig:pannkyss

Last edited:

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
där sa han nåt den där fisken!:D seså, sätt dig nu i båten och dunka ner till ystad så ses vi på sjöborakan nån gång i augusti!:D :tuttar

jag vet, jag bara försöker bräcka dig:pannkyss

Tycker det är mycke kvidande från ni som kör twin. Tänk vad mina ofödda avkommor får utstå för vibrationer! rena rama milkshaken efter 20 min på hojen:D och jag som ska köra 12 mil till min bes på tisdag:gnissla tur man har huset nära så man kan ta det lugnt efteråt. Länge leve extrahus!:yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tycker det är mycke kvidande från ni som kör twin. Tänk vad mina ofödda avkommor får utstå för vibrationer! rena rama milkshaken efter 20 min på hojen:D och jag som ska köra 12 mil till min bes på tisdag:gnissla tur man har huset nära så man kan ta det lugnt efteråt. Länge leve extrahus!:yoparty

jag ska inte ha barn så jag klagar inte;) klaga inte!:mad: själv ska jag ju tydligen köra 80 mil upp till stockholm (för att inte nämna hemvägen) på en hoj vars kamaxel antagligen kommer skära ihop, och gör den inte det så tillåter den ändå en maxfart av 80 km/h vilket ger 10 timmar restid. detta på en hoj vars körställning kommer likna fosterdito med utsträckta armar samt en sadel bestående av en hård (jävligt hård) metallplatta med blott en centimeter skumgummi ovanpå!:mad: :huvet man blir förbannad:mad:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ingen geist i ungdommen längre.
När jag var ung (och "familjen Flinta" gick i direktsändning) hängde jag med på en spontanrunda á 50 mil.
Iklädd hawaiiskjorta, shorts och sandaler.
På en CB900F.
I 150 - 180 km/h.
Hade något hänt, så hade anhöriga fått köpa kött för att ha något att begrava.
Förutom att svärmar med flygfän känns som hagelsvärmar, så piskade skjortan min lekamen i den mån att jag var ollonlila vid ankomsten.

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
När jag var ung (och "familjen Flinta" gick i direktsändning) hängde jag med på en spontanrunda á 50 mil.
På en CB900F.
I 150 - 180 km/h.
Förutom att svärmar med flygfän känns som hagelsvärmar, så piskade skjortan min lekamen i den mån att jag var ollonlila vid ankomsten.

Jodå, vi bara sympati-kvider med jörgen. Tror inte det är hans hoj det är synd om, snarare hans gamla gump som vägrar längre resor:arsele

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Mycket snack och liten verkstadstid i den här tråden nu... byggbilder för f......n!

inte mitt fel att folk spammar!:D skulle gärna lägga ut dem om jag bara hade några, problemet nu är att jag behöver en tank att ta måtta in på så att resten av sakerna ska passa innan jag kan gå vidare... fixar ju med småpill under tiden men inget som det är värt att ta bilder på... men snart är det studiebidragstider och fleninge mc-skrot som gäller och sen hoppas jag att tråden ska kunna ta lite fart:)

Jodå, vi bara sympati-kvider med jörgen. Tror inte det är hans hoj det är synd om, snarare hans gamla gump som vägrar längre resor:arsele

nu ska vi inte mobba jörgens bak, det är inte hans fel att hans hoj vibrerar som den värsta massagestav (modell xxl)... eller vänta nu, det är det ju!:D :7peta

På en CB900F.
I 150 - 180 km/h.

jag ska fortfarande sitta på en solid stålplatta i tio timmar i sträck:fakta även om dina kläder gav dig smisk :)whip ) nog för att göra dig ollonlila är det inget mot hur min röv kommer se ut efter en eventuell tur till stockholm:fakta

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
sådärja gubbar, imorgon blir det fleninge mc-skrot och förhoppningsvis:
-ny tank, siktar på nåt i stil med en cb500 four originaltank.
-nytt styre/nya clip-ons (de gamla passade inget vidare och var dessutom lite trasiga/bockade så...).
-nya fotreglage som ska moddas till extrema bakåtflytt:tummenupp jag menar, tänk er att flytta reglagen från förarplats till passagerarplats så tänker ni på samma sak som jag...:gnissla
-eventuellt ska jag se om jag hittar ett nytt (godkänt) bakljus, vill inte råka på besiktningsproblem bara för att mitt nuvarande är hembyggt...
-eventuellt eventuellt eventuellt ska jag se om de har en cb125T motor till ett vettigt pris också, isåfall blir det motorbyte:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
liten update! var i fleninge idag och köpte lite beggade delar:) det blev dock bara ett par nya alu-clipon och en ny växelförare ála bakåtflytt modell större, men det är ju alltid något:) blev faktiskt riktigt nöjd med bakåtflyttet av växelförare och fotpinne, såg riktigt snyggt ut om jag får säga det själv:yoparty nu ska jag bara få resten av hojen att matcha:D

Bifogat

• DSC00749.JPG
    DSC00749.JPG
    62.6 KB · Visningar: 55
  • DSC00750.JPG
    DSC00750.JPG
    82.1 KB · Visningar: 61
  • DSC00751.JPG
    DSC00751.JPG
    83.2 KB · Visningar: 55
  • DSC00752.JPG
    DSC00752.JPG
    72.4 KB · Visningar: 51

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
liten update! var i fleninge idag och köpte lite beggade delar:) det blev dock bara ett par nya alu-clipon och en ny växelförare ála bakåtflytt modell större, men det är ju alltid något:) blev faktiskt riktigt nöjd med bakåtflyttet av växelförare och fotpinne, såg riktigt snyggt ut om jag får säga det själv:yoparty nu ska jag bara få resten av hojen att matcha:D

Ja det där pinnarna vart ju inte så tokiga på din hoj!
:tummenupp

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Honda 125a

Hej! Jag är ju sporthojsälskare. Men tycker att denna Honda 125a är grymmt läcker! Inte så enkelt kanske men very clean. Hade nog knäckt de flesta caferacers på cafe.parkeringen vad det gäller kommentarer. Ser ruskigt mysig ut att smyga omkring med på landsbygden och lukta på blommorna:D

Bifogat

• 1976  Honda honda harley replica  13.jpg
    1976 Honda honda harley replica 13.jpg
    103.7 KB · Visningar: 69
  • 1976  Honda honda harley replica  10.jpg
    1976 Honda honda harley replica 10.jpg
    104.6 KB · Visningar: 64
  • 1976  Honda honda harley replica  4.jpg
    1976 Honda honda harley replica 4.jpg
    105.9 KB · Visningar: 59
  • 1976  Honda honda harley replica  1.jpg
    1976 Honda honda harley replica 1.jpg
    111.7 KB · Visningar: 95
  • 1976  Honda honda harley replica  12.jpg
    1976 Honda honda harley replica 12.jpg
    85.8 KB · Visningar: 56
  • 1976  Honda honda harley replica  15.jpg
    1976 Honda honda harley replica 15.jpg
    103.1 KB · Visningar: 63

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Hej! Jag är ju sporthojsälskare. Men tycker att denna Honda 125a är grymmt läcker! Inte så enkelt kanske men very clean. Hade nog knäckt de flesta caferacers på cafe.parkeringen vad det gäller kommentarer. Ser ruskigt mysig ut att smyga omkring med på landsbygden och lukta på blommorna:D

Dammit va cool den var!! Klurade på om det är en hembockad ram men det är det väl.. finns väl ganska få stelbensramar o få tag på..
Vart hittar folk alla bilder på coola hojar??

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Heja! Nu blir benvinkeln aningen bättre kan jag tro.

det tror jag också faktiskt...:D enda problemet nu är väl att jag kommer ha knäna vid öronen varpå fötterna kommer få en lite småskum vinkling i förhållande till växelföraren (och jag kan inte vinkla ner den mer eftersom avgasröret kommer gå precis under) men bättre blir det definitivt:tummenupp

Ja det där pinnarna vart ju inte så tokiga på din hoj!
:tummenupp

eller hur!:yopar... ähum, tack menar jag:D

hehe, harley davidson...:hihi cool hoj, jag gillar den:) men får man verkligen sätta vilket namn man vill på tanken sådär?:va

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Ja det där var ju riktigt cool. Benvitt är tjusigt dessutom! DEt blir lite art deco-look på ngt sätt!

det tror jag också faktiskt...:D enda problemet nu är väl att jag kommer ha knäna vid öronen varpå fötterna kommer få en lite småskum vinkling i förhållande till växelföraren (och jag kan inte vinkla ner den mer eftersom avgasröret kommer gå precis under) men bättre blir det definitivt:tummenupp

eller hur!:yopar... ähum, tack menar jag:D

hehe, harley davidson...:hihi cool hoj, jag gillar den:) men får man verkligen sätta vilket namn man vill på tanken sådär?:va

Jag kollade upp lite ang placering av tillbakaflyttade pinnar innan jag i vinter monterade detsamma på min hoj. Och det verkar som att den vanligaste plceringen för pinnarna ofta är i närheten av svingaxelcentrom. Så är det på 8/10 sporthojar.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...