byggtråd! uppdrag: caféracer! utgångsobjekt: honda cm125t!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hej vad det går undan!

bakljuset är fastsatt och cutsen spacklad:yoparty
fästet består av två stycken stora slangklämmor, en skruv, lite epoxylim och en massa superspackel:D

Bifogat

• DSC00562.JPG
    DSC00562.JPG
    72 KB · Visningar: 47
  • DSC00563.JPG
    DSC00563.JPG
    50.4 KB · Visningar: 49
  • DSC00564.JPG
    DSC00564.JPG
    59.1 KB · Visningar: 43
  • DSC00566.JPG
    DSC00566.JPG
    69.5 KB · Visningar: 50
  • DSC00567.JPG
    DSC00567.JPG
    68.1 KB · Visningar: 49

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:rofl Sluta kvida nu :tungan , jag polera ett ben från en CR125:a häromkvällen. Det ä'r bombis större än din runkmuskel:D Får se om det blir det andra idag eller om det bara blir att :öl .

Edit; jävlar med smilies det blev, måste va personligt rekord:tuttar

du ska få se min runkemuskel nästa gång vi ses:7peta btw, jobbar du imorgon? tänkte eventuellt handla lite plåt av dig samt diskutera motordelar:fyllisar

härligt med spontana kommentarer:tummenupp

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
du ska få se min runkemuskel nästa gång vi ses:7peta btw, jobbar du imorgon? tänkte eventuellt handla lite plåt av dig samt diskutera motordelar:fyllisar

härligt med spontana kommentarer:tummenupp

Jag jobbar varje fredag fram till stängning:huvet
Kan kanske bistå med lite olja att gnida in den med då också:arsele

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har du redan börjat :öl och blitt litta :fyllisar eller?:arsele

hade inte gjort det då, nu har jag dock klämt två 4,5-cidrar och en 2,25:a så... inte så farligt men iallafall:tungan sluta spamma nu, slyngel:fatta! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
bygga hojj e kul !!! resultatet är inte lika viktigt som att man har kul.

så sant så sant:tummenupp

ja hörni, ledsen att det går så segt här... jag nöter vidare på framgaffelbenen men det ser typ ut som sist jag uppdaterade här så jag väljer att inte lägga upp nya bilder:) återkommer när jag gör framsteg:tummenupp
annars är det pengarna som hindrar mig... vågar inte lägga ut ett enda litet öre på hojen för tillfället då jag har en hojaffär i sikte och kan komma att behöva varenda krona i budgivningen så... antingen går hojen till nån annan och då använder jag mina pengar till den här eller också vinner jag budgivningen och lägger resten av pengarna på min nuvarande hoj:) eller så vinner och jag är helt pank efter det och då får hojen vänta en vecka till eller två;) vet mer om hur det har gått om ett par dar, håll tummarna för att jag vinner budgivningen så är ni snälla!:yoparty hojen det gäller är en kawasaki h1 500cc tvåtaktare:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
lite update här då kanske...

det går men det är fan inte fort... jobbar vidare med gaffelbenen, har precis börjat med våtslip 600 på det ena benet och våtslip 1000 på det andra... funderar på om jag ska nöja mig med att slipa upp en borstad look på benen istället för att högglanspolera... har ju knappt nåt krom i övrigt och den borstade looken kanske kan rättfärdiga avsaknaden av perfektion i övrigt... liksom, få det att verka som om det är meningen att det ska vara lite halvdant...:D slänger in en bild på 1000-benet så får ni säga vad ni tycker, funkar det eller ska jag nöta vidare?

Bifogat

• DSC00610.JPG
    DSC00610.JPG
    40.5 KB · Visningar: 53
  • DSC00609.JPG
    DSC00609.JPG
    68.1 KB · Visningar: 62

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
nöt vidare slöfock... :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
nöt vidare slöfock... :hihi

fan också, du avslöjade mig:hihi
nej, men poängen var snarare om det är lönt... det finns hack i båda benen som inte går att polera bort (eller går kanske det gör men isåfall får jag nöta tills det går hål i dämparna) samt att resten av hojen som sagt inte kommer bli helt perfekt... är ju ett hemmabudgetbygge så...:)

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Annars kan du ju pulverlacka. Svart eller kanske någon fälg-färg? Många alufälgar är pulverlackade...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är lat.
Sprayar på med fälgfärg när jag har hjulet borta för broms eller däckbyte.
Ser "original" ut.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Annars kan du ju pulverlacka. Svart eller kanske någon fälg-färg? Många alufälgar är pulverlackade...

budgetbygge som sagt... har bara lagt ut runt en 1500 kr än så länge och planerar inte att lägga extremt mycket mer så... jaja, får se. nöter vidare på det minst bearbetade benet så länge så får vi se sen:)

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
pulverlack är inte så dyrt... det kostar nog mer i förbrukat våtslip om du ska ha kromglans på dom.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
pulverlack är inte så dyrt... det kostar nog mer i förbrukat våtslip om du ska ha kromglans på dom.

tror du?:va sandpapper är ju inte så dyrt... och jag slipper montera isär dem om jag nöjer mig med att polera... nog bättre att fortsätta nöta då då:) hehe, det här kommer ta lååång tid...:D har polerat nonstop i drygt två timmar idag och har uppnått det som syns på bilderna på det ena benet och knappt nåt alls på det andra...:D

Noc

Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Skulle tro att det kostar max 200 för pulverlack av två gaffelben... kanske billigare t.o.m om han gör det samtidigt som ngt annat.(Be han vänta till ngn annan kund ska lacka samma färg).

Däremot åker du på att plocka isär dom :hihi

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...