I så fall kan det bli en sån här också, endast 2500:- för tank med snabblock och kran !!! och så 450:- för cutsen !
Nu va dom på plats, ska bara ha tag i en växelpedal att kapa....
Vänd på originalspaken istället. Då får du race-växling och slipper alla glappande länkar.
Vänd på originalspaken istället. Då får du race-växling och slipper alla glappande länkar.
Va det ett skämt eller vill man köra med växlarna neråt? jag får va trög idag det är lördag morgon
Vänd på originalspaken istället. Då får du race-växling och slipper alla glappande länkar.
Nä, det är helt riktigt, tur att du (BlackSheep) har lördagmorgonen att skylla på
Dom stora (och små) tuffa grabbarna som kör racing har växlarna så,
ettan uppåt, resten neråt, för att kunna växla upp vid fullt nerlägg även i vänsterkurvorna
F*ns j***a skit att jag kap isönder min orginal spak får väl köpa en ny beg
Så här ska det se ut....
Verkligen mycket snyggare än med alla länkage och stag !!
Så här ligger växlarna nu, racemässsigt så det förslår
Tack än en gång för tipset Laif !
Roligt att kunna bidra med något. Ta det bara försiktigt i början, själv var jag nära att vurpa i första kurvan när jag hade vänt växlarna på min 500.
Så här ligger växlarna nu, racemässsigt så det förslår
Verkligen mycket snyggare än med alla länkage och stag !!
Så här ligger växlarna nu, racemässsigt så det förslår
Jag satte länkaget direkt i pedalen, ganska långt fram.
Gäller att ställa in noga även då, annars kan pedalen "slå runt" även där.
Jag fick ha pedalen lite för högt för säkerhetens skull.
Skall man få det både snyggt och fungerande, så får man nog konvertera till wire.
Nu är man hemma igen efter en turné till DEN KUNGLIGA HUVUDSTADEN, med mig hem fick jag en kopia på en Lucas baklampa, det blev inte den som jag tänkte från början....
...BAS Motor hade ju en snyggare modell (http://www.basmotor.a.se/) för bra 260 Riksdaler !
Jag gjorde även ett besök ute i Västra skogen, hos Ingvar,
som verka ha det mesta i plastväg till gamla Hondor och andra racers,
ett styck cuts blev det i kassen.
Orginaltanken får nog sitta kvar,
även om det vore tufft med en Dresda eller Norvill tank !
Men cutsen måste fixas till, å även ramen, om man nu får det ????
Nån som vet ???
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |