Eftersom tillgången till markup-kod är begränsad på forum, av förklarliga skäl, så använde jag mig av den quote-kod som vi faktiskt har tillgång till. För att tydliggöra att det inte var ett direkt citat, så skrev jag att jag parafraserade dig, dvs det var i stort sett en sammanfattning av vad jag uppfattat det som att du skrivit.
Att sedan forumet hanterar citeringskoden som den gör, och påstår att du har skrivit exakt det, kan jag tyvärr inte styra.
Inte min avsikt att förtala någon, utan jag försöker förstå varför du verkar tro att du argumenterar emot P€RRA på en punkt där ni verkar helt överens. Jag verkar inte heller vara ensam om att ha den uppfattningen.
Eftersom du går så långt att kalla det för förtal, så måste jag anta att min sammanfattade uppfattning av vad du skrivit inte stämmer. Då anser du inte att Casey Stoner är den som lyckats bäst med Ducatin?
Jag har läst igenom tråden, och det var därför jag ställde frågan. Det framstod för mig (och som jag uppfattat det - även för andra) som att du och P€RRA framförde samma åsikt, men av nån anledning argumenterades det som att ni hade motsatta åsikter i frågan.
Men inser du inte att du själv använde citeringskoden felaktigt ?
Jag tycker det är extremt viktigt att man citerar någon med precis det någon skrivit , men du använder citeringskoden och lägger in en annan text som jag inte skrivit.
Du bryter mot en gyllene skrivregel, sedan kan du inte beskylla forumet för att sakna rätt verktyg. Trots allt är det du som bestämmer vad som ska står där, inte sant ?
En parafrasering är något helt annat än en citering, där missade du stort.
Diskussionen och ämnet börjar bli något uttjatad, därför bad jag dig att läsa igenom tråden en gång till.
Jag tycker det är tydligt att vi har olika åsikter (men även gemensamma) detta är väl ganska bra och naturligt på ett diskussionsforum.
Begreppet på eng (som Socrates lär myntat ) används även om när någon medvetet försöker missförstå någon i en debatt i ett slags förlöjligande.
Din felcitering var en sån handling är min uppfattning och därför använde jag det.
Var jag tydlig nog nu?