Casey Stoner to test for HRC

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hur var det nu du skrev innan, "undantaget som bekräftade regeln"? :rolleyes:
Minns inte. Det enda jag kommer ihåg är att Casey är den bäste som grenslat en hoj och om det inte vore för om hade han typ vunnit allt lixom ba typ för han är lixom ba typ bästast! Han har ba typ lixom skitmånga snabbaste varv och har vunnit typ lixom ba 97% av alla rejs han kört. Typ. Ba!!!111!

;)

(Lägger till en smajli fort som ba fan lixom så inga ba tror att man ba e alvarlIg typ. ba.)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Om den nu var så bra, hur gick det för andra ducatis 2007?

Inte så bra... faktum kvartstår att den hade ett mervärde pga bridgestonedäcken... MEN givetvis, Stoner är och var den enda som kört snabbt på Ducatin.
Likväl var Rossi den enda som kunde köra snabbt på yamahan när han slängde upp rumpan på den första gången 2004...:)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jämför man Stoner mot Rossi under tiden de körde tillsammans så krävs det en dåres blindhet för att inte se den röda tråden.. Precis som du skriver ovan så talar ju resultaten för sig. Att han (utöver att vara bättre än Rossi på typ allt) dessutom hade en körstil som fick folk som inte ens gillar racing att bli imponerad säger väl en hel del om vem som i de flestas ögon är "the standout rider of his era".

Antal segrar: 38 - 26
Antal pallplatser: 69 - 60
Antal Pole Positions: 39 - 19
Antal snabbaste varv: 29 - 23
Totalt antal poäng: 1815 - 1702
Varvtid på Duccen @ Valencia 2010: 1:31,799 - 1:33,761 (+1,962)

Gissa vem av dom som körde flest race? Det var inte Stoner iaf. :hihi
Tappert av dig att försöka, men fakta biter inte på fundamentalister.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
P€RRA;5868442 skrev:
Men det var ju Hayden. Att Stoner har talang så att det räcker och bli över är det väl ingen som har ifrågasatt? Precis som Rossi, Lorenzo, Marquez, Pedrosa...
Du menar att du har ensamrätt på att dölja dåligt underbyggda resonemang med ett tveksamt ordspråk?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
P€RRA;5868369 skrev:
Fatta hur mycket mer han kunnat vinna om han haft Stoners talang! :hihi

Förmodligen mer än de 9 segrar han mäktat med på de 5 senaste åren..

PS. Jag kör utan smiley. Det tenderar att bli mycket råare diskussioner & fler missförstånd om man struntar i dom.

Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
P€RRA;5868323 skrev:
Nej, varför skulle jag göra det?

Jag skrev: "Finns väl ingen som påstått att inte Casey var den som lyckades bäst på Ducatin?"

Kanske inte världens bästa meningsuppbyggnad så här kommer en annan variant:
"Casey var den som lyckades bäst på Ducatin!"

Tydligt nog? :)

Tydlig? Ifråga om att CS lyckats bättre än VR med Ducatin, finns det någon här som påstått något annat?

Vet inte om du medvetet eller omedvetet missuppfattat frågan om att CS var större talang på att hantera Duccen.
Tom VR erkände öppet att ingen annan än CS hade förmågan/ talangen att köra fort med Duccen.
Detta var ett rent erkännande att han inte hade samma förmåga som CS att hantera Duccen.
Är det tydligt nog för dig eller ska vi ta det en gång till.:)

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Läs igen så inser du att du försöker motbevisa någon som håller med dig...:tungan

Ingen förnekar att stoner va bäst på ducatin...
Att han t.om tog en titel på den berodde givetvis på hans talang, men han hade även lite medvind med skräddarsydda bridgestone däck som bevisligen var bättre än michelin däcken, då Rossi helt plötsligt vann över han igen så snart han också fick bridgestone.

Angående uttrycket "standout rider of his era" tycker jag inte passar in på Stoner... det var väl Dovis ord och får stå för honom och de som håller med. Under hans tid så vann han 28,5% av mästerskapen (om jag räknar rätt) och det i sig känns inte som någon "standout rider"... framförallt inte när två andra har samma andel för samma period. Sen kan jag förstå att man vill hylla hans lite utmärkande körstil, som faktiskt är frän och påminner lite mer om tiden 2003-2004 när TC:n inte var så utvecklad som den är idag.

Rossis tid 2001-2009 kan man kalla "standout rider of his era", (om "era:n" hade stannat där) med 77,7% mästerskapstitlar av möjliga 9st.

Svårt att föra en diskussion med någon som medvetet missförstår, ett slags förlöjligande tycker jag.

Men håller med att VR trackrecord är suveränt oavsett material.
Rent trams detta att säga att materialet enbart ger förmågan att vinna.

Jag kan tycka personligen att Ducatis vinst 2007 var en höjdpunkt då det var första gången på mycket länge ett icke japanskt märke med klart mindre resurser lyckades slå dom andra.
Tyckte även VR första vinst på Yamaha M1 var magiskt på ett liknande sätt.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Tydlig? Ifråga om att CS lyckats bättre än VR med Ducatin, finns det någon här som påstått något annat?

Vet inte om du medvetet eller omedvetet missuppfattat frågan om att CS var större talang på att hantera Duccen.
Tom VR erkände öppet att ingen annan än CS hade förmågan/ talangen att köra fort med Duccen.
Detta var ett rent erkännande att han inte hade samma förmåga som CS att hantera Duccen.
Är det tydligt nog för dig eller ska vi ta det en gång till.:)

Jag tycker inte det är tydligt nog. Kan du förklara skillnaderna mellan dessa (parafraserade) åsikter, eller huruvida jag missuppfattat vad den enes eller den andres åsikt är?:

P€RRA skrev:
Casey Stoner är den som lyckats bäst på Ducatin.
Lindhamre skrev:
Casey Stoner är den som lyckats bäst på Ducatin.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tappert av dig att försöka, men fakta biter inte på fundamentalister.
Det beror ju på att "fakta" i det här fallet väljs av den som vill hävda sin åsikt.

Ungefär som när ett FBK-fan ska försöka förklara att DIF inte är Sveriges bästa hockeylag genom tiderna genom att sätta ett startdatum för när SM-guld ska räknas så att det passar FBK. Tror det kallas mindervärdeskomplex.

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5869127 skrev:
Ibland undrar jag om folk verkligen läser vad som står eller om de skummar igenom texterna fast beslutna om att trycka dit varenda jäkel som kritiserar deras favoritförare det minsta :va
Guldmedalj i oavsiktlig komik.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE