Tack så mycket! Jag kommer åka runt lite i sommar, ska iallafall försöka att ta mig tid för lite olika ”träffar”.Otroligt vad fin den blir! Det skulle vara kul att se den live!
Tack så mycket! Jag kommer åka runt lite i sommar, ska iallafall försöka att ta mig tid för lite olika ”träffar”.
Ett stopp som jag garanterat gör är Sportbike revival i Nora den 8e Juni! ?
Hoppas fler härifrån tänkt åka dit.
Satte dit tanken igen förra veckan, tänkte att jag skulle gjort lite renovering på den också innan den åkte på igen, men jag får se hur jag gör, den är helt OK som den är.
View attachment 494868
Fick dit några dekaler, ”Helmet Holder” på vänster bakkåpan.
View attachment 494869
View attachment 494870
Har velat fram och tillbaka om jag skulle sätta dit dekalen på vindskärmen, men jag har några extra dekaler av den så jag satte dit den också, tar jag bort den så har jag ändå reserver till framtiden.
View attachment 494871
View attachment 494873
Är väl inte helt nöjd, men den får sitta på ett tag så jag ser hur det känns.
View attachment 494872
Kommer försöka ha den här på mig när jag är ute och luftar honom, kanske störst chans att man rullar förbi någon i Örebro.
View attachment 494874
En undring - såg tekniska uppgifter på en 92:a. Fanns den i svart färg redan då? Gick de att köpa i strypt version (38kw/52 hp enl. tekniska data)Jag lyckades ”hitta” en CBR900RR ifrån 1992 med (enligt mig) den bästa färgkombinationen vit, blå och röd.
Jag hade en svart -92 med 38 kw i papperen för några år sedan.En undring - såg tekniska uppgifter på en 92:a. Fanns den i svart färg redan då? Gick de att köpa i strypt version (38kw/52 hp enl. tekniska data)
Lanseringsfägen var faktiskt Svart/brons. Den var mest eftertraktad "back in the days". Såldes också i Vit/röd/blå "HRC-färger".En undring - såg tekniska uppgifter på en 92:a. Fanns den i svart färg redan då? Gick de att köpa i strypt version (38kw/52 hp enl. tekniska data)
Eftersom det är du som säger det så gissar jag att det för oss vanliga sluskar innebär att tanken är i absolut toppskick och man antagligen inte kan hitta några defekter utan förstoringsglas? ?Satte dit tanken igen förra veckan, tänkte att jag skulle gjort lite renovering på den också innan den åkte på igen, men jag får se hur jag gör, den är helt OK som den är.
Haha, nä den har faktiskt lite klarlack som släppt på ett ställe nertill mot kanten på ett ställe. Jag kommer säkert att göra något åt det, men just nu så pallar jag inte.Eftersom det är du som säger det så gissar jag att det för oss vanliga sluskar innebär att tanken är i absolut toppskick och man antagligen inte kan hitta några defekter utan förstoringsglas? ?
Appropås det, hur lyckades du ”hitta” en sån? Det måste ju vara lättare att hitta en enhörning…?Mitt första inlägg, men har ”hängt” på forumet under några år och läst.
Jag lyckades ”hitta” en CBR900RR ifrån 1992 med (enligt mig) den bästa färgkombinationen vit, blå och röd.
Den här hojen kunde man bara drömma om när man var yngre, känns lite overkligt att den står i garaget.
Jag började att restaurera upp den för 2 månader sedan, men har som plan att få den helt klar till nästa säsong. Motorn och chassit är i toppskick. Så det som jag fixar till är kåporna som har lite sprickor, och sen byter jag ut sånt som är slitet eller försummat genom åren. Den har stått sedan 15 år tillbaka ungefär, men förra ägaren har tagit väl hand om den med regelbundna byten och att den fått rulla några mil om året.
Den har det lägsta VIN nr jag sett någonstans ?
Jag tänkte lägga upp lite bilder på sånt som kan vara kul att visa, och hoppas på att kunna få goda råd ifrån alla kunniga här på forumet.
View attachment 492283View attachment 492285
Appropås det, hur lyckades du ”hitta” en sån? Det måste ju vara lättare att hitta en enhörning…?
Togs det inte in fler än 450st till Sverige 1992? Jag trodde att den var förhållandevis vanlig? Jag såg en -92 Fireblade i Skåne någonstans, (Helsingborg tror jag att det var) men dels så är det över 50 mil enkel resa för mig, och dels så hade någon lackat den som en Repsol-Honda, och den såg rätt skabbig ut..Nä som jag skrev då i texten du hänvisar till så skrev jag ”hittade”, jag tror inte man ”hittar” en sån här cyckel idag!
Dom som finns kvar idag är hos samlare eller kvar hos sina första ägare (som sen kommer sälja).
Och sen för att göra det ännu svårare så får man lägga till att några hojar är kraschade, några ”pimpade” och vissa bara förfallit.
Jag frågade en Honda-säljare för kanske 1 år sedan ang hojen, och enligt ett dokument han visade mig så togs det in 450st som var till Tyskland, Danmark, Sverige, Finland och island.
Och jag gissar att hälften var svarta?
225 st vita uppdelat på dessa 5 ställen, så borde det vara ca 40-50 st som gått till Sverige.
Det hade varit kul att veta hur många av dom vita första 1992 hojarna som finns kvar idag och är körbara.
Togs det
Togs det inte in fler än 450st till Sverige 1992? Jag trodde att den var förhållandevis vanlig? Jag såg en -92 Fireblade i Skåne någonstans, (Helsingborg tror jag att det var) men dels så är det över 50 mil enkel resa för mig, och dels så hade någon lackat den som en Repsol-Honda, och den såg rätt skabbig ut..
Aha då är jag med, jag missförstod dig, jag trodde att det var 450 per land! Då är det ju inte jättekonstigt att dom inte dyker upp oftare... Fan, jag skulle ha slagit till på den i Skåne! Nu såg jag var du tog ditt alias också!Nä, enligt dokumenten jag fick från Honda så kom det 450st till Tyskland, sen fördelades detta mellan Scandinaviens länder.
Resten av Europa har andra nummer, men Tyskland tog som vanligt in mycket.
Är det där en vanlig färg-combo, eller är det en version som bara togs in till Tyskland? Det fanns ett lik där också som någon hade byggt streetfighter av, OCH krönt hela verket med en tyskröv...För den som har lust att åka till Tysken så finns en till salu. 93a.
Jag såg den också. Tyskar har ingen smak...Är det där en vanlig färg-combo, eller är det en version som bara togs in till Tyskland? Det fanns ett lik där också som någon hade byggt streetfighter av, OCH krönt hela verket med en tyskröv...
Jag är lycklig ägare till en 92:a, givetvis vit/blå/röd !!Nä, enligt dokumenten jag fick från Honda så kom det 450st till Tyskland, sen fördelades detta mellan Scandinaviens länder.
Resten av Europa har andra nummer, men Tyskland tog som vanligt in mycket.
Jag är inte alls avis, nu får ni ursäkta mig, jag ska gå och vara bitter!Jag är lycklig ägare till en 92:a, givetvis vit/blå/röd !!
Inte jag heller!Jag är inte alls avis …
Är du väldigt avis så vet jag en RC45 med få mil som blir till salu - men den kräver en tjock plånbokJag är inte alls avis, nu får ni ursäkta mig, jag ska gå och vara bitter!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |