Reyes, här sparas inte på krutet
Med ett par tre år på nacken så är den (i mitt tycke) svårslagen i sin storleksklass.
Men...inte gratis heller ??
Nej, den blir nog bra vad det lider
Nu är jag som sagt grön på detta, har avnjutit någon cigarr på restaurang på den tiden man fick röka efter en god middag men inte haft någon mer systematisk kunskap eller palett. Reyes blev jag tipsad om och tänkte att en mindre låda (12 st) kunde väl få gotta till sig i plastidoren? Jag provar mig fortfarande fram men har kommit så pass långt att jag beställt hem ett antal lådor av det som hitintills fallit mig på läppen, so far Por Larranaga, Upman 46, Juan Lopez, Partagas Mille Fleurs, CAO Flathead 554, Rocky Patel Sun Grown Maduro, Punch gran puro och Oliva serie V.
Det är rätt intressant att falla tillbaka på José L Piedra Brevas som referenscigarr, så pass mycket har jag lärt mig att det är en rätt okomplex men ärlig cigarr. Kommentera gärna eller kom med förslag om jag bommat något uppenbart än så länge. På listan att införskaffa för utvärdering ligger nu Brick House Corona och Montecristo Edmundo men jag har ju ännu en bit kvar innan jag hunnit prova alla Era tidigare förslag som nu ligger och inväntar sin tur.
Priserna är ändå rätt vettiga då de flesta försändelser passerat gränsen smärtfritt, jag skulle tro att snittpriset i humidorerna ligger runt 60:- och då gäller det såväl svenska som utländska inköp. Men nu passerar jag strax 250 cigarrer så nu avser jag att lugna ned inköpen till dess jag hunnit röka ikapp något.
Som sagt så är snuset nu ett minne blott sedan snart 3 veckor men för den skull tänkte jag inte röka ohemula mängder, än så länge belönar jag mig men 1-2 cigarrer/vecka. Det gör att det tar en stund att prova igenom den provkarta jag införskaffat. Ikväll fick det bli en Ashton tillsammans med en stark kopp kaffe serverad i min kära Suzuki-mugg
Ha en utomordentlig fin avslutning på lördagen och puffa på