Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Du minns nog fel.


24 januari var de första konstaterade i Frankrike. Första dödsfallet 14 februari i Frankrike.
Så sent som 15 februari var det bara 4 dödsfall utanför Kina... Först 11 mars klassades det som en pandemi.

Läs artikeln till slut, finns en del intressant i slutet.

Inte alls, eller okej vid en liten check visar sig inte ha varit i början av januari utan någon gång mellan 19 och 23 januari 2020 reste vi hem, 31 januari upptäcktes den första smittade svensken i Jönköping och före det hade det hänt en hel del i Kina och även om kineserna mörkade mycket var det inte totalt hemligt vad som hände där.

Kolla datum på nyhetsartiklarna här:
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
31 december 2019
BEIJING (Reuters) - Chinese health authorities said they are investigating 27 cases of viral pneumonia in the central city of Wuhan, after rumors on social media suggested the outbreak could be linked to Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS).

5 januari 2020
As of 3 January 2020, a total of 44 patients with pneumonia of unknown etiology have been reported to WHO by the national authorities in China. Of the 44 cases reported, 11 are severely ill,

21 januari 2020
The virus has been spreading. On 21 January, as Nature went to press, there were almost 300 reported cases

Notera hur det hade ökat med en tiopotens på 3 veckor.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fanns gott om exempel på folk som förhörde sig om hur de skulle bete sig men möttes av att det är bara att knalla av planet. Skidresenärerna som mellanlandade i hemmet och sen drog till fjällen.
Glöm inte fyllemailen mellan demagogerna på folkohälsomyndigheten.

Jag tror många av dessa var nog egentligen bättre pålästa än FoHM, man kan ju gissa att flertalet av dem läst utländska nyheter, pratat med folk som läst nyheter från andra länder.

FoHM verkade ju vara totalt ovetande om de nyheter man kunde läsa från Kina.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du minns nog fel.


24 januari var de första konstaterade i Frankrike. Första dödsfallet 14 februari i Frankrike.
Så sent som 15 februari var det bara 4 dödsfall utanför Kina... Först 11 mars klassades det som en pandemi.

Läs artikeln till slut, finns en del intressant i slutet.
Jag hade Covid-19 i månadskiftet mars -april 2020. När jag beskrev symptomen för bekanta
hosta, svårt få luft (fick sitta eller stå i ca 10 dagar, liggande ingen luft)
skära upphostningar,
blödande näsa, blodigt snor
så var det två som kände igen sig.
En som jobbar på ett utlandsägt konsultbolag hade de här symptomen (lindrigare) i december 2019 i Sverige.
En annan i januari 2020 i Sverige.
När jag vid besök på Sahlgrenska akuten i maj,
sagt vid kravallstaketet utomhus att jag mådde bra men i mars april var jag dålig, beskrivit symptomen och att jag var feberfri 11 April så blev kommentaren: Då är du smitt fri från 13 April, kom hit bort till tältet ska vi se på fingret.
Och efter kontroll av fingret som jag sågat mig i , inne i tältet, så blev det sytt inne på akuten.

Min slutsats är att eftersom de flesta inte blir speciellt sjuka, på ett amerikansk hangarfartyg hittades 2020 ca 700 smittade, endast ca 7 behövde sjukhusvård. Dvs 1 på 100. Så har det här viruset snott runt i Kina (och utanför Kina) långt innan en läkare i slutet av december 2019 skrev om att han hittat en ny sjukdom i Wuhan.
Och prompt greps av polisen för att sprida falska rykten. :va
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du tänker att de länder som stängde gränserna fick mindre smittspridning? Exempelvis Italien, Frankrike, Spanien?

Vad hade skett om vi inte fått vaccin tror du?
Nej jag tänker att denna del av din text är väldigt missvisande:

"Att smittan skulle komma in till Sverige stod helt klart från början,"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag hade Covid-19 i månadskiftet mars -april 2020. När jag beskrev symptomen för bekanta
hosta, svårt få luft (fick sitta eller stå i ca 10 dagar, liggande ingen luft)
skära upphostningar,
blödande näsa, blodigt snor
så var det två som kände igen sig.
En som jobbar på ett utlandsägt konsultbolag hade de här symptomen (lindrigare) i december 2019 i Sverige.
En annan i januari 2020 i Sverige.
När jag vid besök på Sahlgrenska akuten i maj,
sagt vid kravallstaketet utomhus att jag mådde bra men i mars april var jag dålig, beskrivit symptomen och att jag var feberfri 11 April så blev kommentaren: Då är du smitt fri från 13 April, kom hit bort till tältet ska vi se på fingret.
Och efter kontroll av fingret som jag sågat mig i , inne i tältet, så blev det sytt inne på akuten.

Min slutsats är att eftersom de flesta inte blir speciellt sjuka, på ett amerikansk hangarfartyg hittades 2020 ca 700 smittade, endast ca 7 behövde sjukhusvård. Dvs 1 på 100. Så har det här viruset snott runt i Kina (och utanför Kina) långt innan en läkare i slutet av december 2019 skrev om att han hittat en ny sjukdom i Wuhan.
Och prompt greps av polisen för att sprida falska rykten. :va
Ja det har väl hittats spår av det där i Sverige från hösten 2019 om jag inte missminner mig, kan ha varit Norge.

Men obehagliga symptom, bra att ha dem med i vaccin-snacket. Det var inte en förkylning från början, och man vet väl inte alls vad kommande varianter ger heller.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nej jag tänker att denna del av din text är väldigt missvisande:

"Att smittan skulle komma in till Sverige stod helt klart från början,"

Det är inte missvisande utan genom hela historien har man aldrig kunnat stänga ute virus från ett land. Nya Zeeland försökte tex länge men nog kom det in även där.

Så att det skulle komma in var helt klart, särskilt som svenskarna är ett mycket resande folk, till skillnad från tex norrmän och finnar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är inte missvisande utan genom hela historien har man aldrig kunnat stänga ute virus från ett land. Nya Zeeland försökte tex länge men nog kom det in även där.

Så att det skulle komma in var helt klart, särskilt som svenskarna är ett mycket resande folk, till skillnad från tex norrmän och finnar.
Regering och Folkhälsomyndigheten förnekade just detta, och därför blir det missvisande att svepande tala som om detta var allmän kunskap, det var precis tvärtom.

Sportlovsresenärer, iranska plan, FHM svammel, saktfärdigheten, den oerhörda och traditionsenliga kontrasten till resten av Norden, osv. Mitt minne sviker inte mig denna gång.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vi i Sverige verkar var ett folk med sjuka. Och döende i Covid. Varför är antalet döda i Finland + Danmark + Norge en bråkdel (27st) jämfört med Sverige (124st) ? Tillsammans har Finland + Danmark + Norge ju ca 50 % större befolkning.
1666515687531.png
Från
https://bing.com/covid/local/norway och så vidare, idag 2022-10-23 kopierat ca 10:45 till 11:00
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Självklart kan man inte stänga ute ett virus för all evighet men man kunde ha köpt mycket värdefull tid för att införskaffa mer kunskap om vad som väntade.

Om gränsen stängts i januari med införande av karantänsregler kunde vi under långt tid ha levt ett vanligt liv innanför Sveriges gränser istället för att leva med restriktioner som varade från mars 2020 och två år framåt.

Eller för all del ur en vaccintalibans perspektiv så skulle man haft färre döda innan man fått fram vaccin(eller medicine).
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vi i Sverige verkar var ett folk med sjuka. Och döende i Covid. Varför är antalet döda i Finland, Sverige, Norge en bråkdel jämfört med Sverige ? Tillsammans har de ju ca 50 % större befolkning.
View attachment 477800
Från
https://bing.com/covid/local/norway och så vidare, idag 2022-10-23 kopierat ca 10:45 till 11:00

Dessutom så är det ju till stor del pga oss svenskar som Norge och Finland fick viruset. Det var ju vi, landet mitt i Skandinavien som fortsatte resa i världen och sedan åkte våra gästarbetare till Norge. Och sen var det väl iofs huvudsakligen deras egna turister som hämtade smittan från Sverige till sig. De få som nu ville och lyckades hitta ursäkter att passera gränserna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart kan man inte stänga ute ett virus för all evighet men man kunde ha köpt mycket värdefull tid för att införskaffa mer kunskap om vad som väntade.

Om gränsen stängts i januari med införande av karantänsregler kunde vi under långt tid ha levt ett vanligt liv innanför Sveriges gränser istället för att leva med restriktioner som varade från mars 2020 och två år framåt.

Eller för all del ur en vaccintalibans perspektiv så skulle man haft färre döda innan man fått fram vaccin(eller medicine).
Precis så, och kanske viktigast av allt, betänk att de tidiga rapporterna gjorde gällande att detta kunde vara något oerhört farligt. Det var 500 döda per dygn i en region i Italien endast vad jag minns, det var igensvetsade dörrar i Kina och det var en börs som skönk med mer än 10% på en dag.
Hade det här viruset haft en hög dödlighet så hade Sverige varit utplånat först av alla, varför Ebba Busch stora ord om "berått mod" faktiskt är rimliga.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det där är rent svammel.

De faktorer som haft betydelse för dödligheten just i Sverige har redovisats ut och in under flera år även i denna tråd men det verkar inte fastna hos de som till varje pris vill driva tesen om svensk samhällskollaps.

Det står också tydligt att läsa i de rapporter i ämnet som gjorts, både svenska och internationella.

Men visst, jag kan inte hindra er att sprida antivax-propaganda, konspirationsteorier och alternativa nyheter. Det är ju bara det lilla faktumet att de är felaktiga. Vill ni tro det så… tja. :)

De flesta andra förstår nog att såväl WHO som övriga nationella och internationella instanser faktiskt sitter på det som i nuläget finns att veta i ämnet och deras rekommendationer utgår också från detta.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det där är rent svammel.

De faktorer som haft betydelse för dödligheten just i Sverige har redovisats ut och in under flera år även i denna tråd men det verkar inte fastna hos de som till varje pris vill driva tesen om svensk samhällskollaps.

Det står också tydligt att läsa i de rapporter i ämnet som gjorts, både svenska och internationella.

Men visst, jag kan inte hindra er att sprida antivax-propaganda, konspirationsteorier och alternativa nyheter. Det är ju bara det lilla faktumet att de är felaktiga. Vill ni tro det så… tja. :)

De flesta andra förstår nog att såväl WHO som övriga nationella och internationella instanser faktiskt sitter på det som i nuläget finns att veta i ämnet och deras rekommendationer utgår också från detta.
Så vad ska vi göra i Sverige för att få ner dödligheten till samma nivåer som i de andra Nordiska länderna ? Du kanske vet ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det där är rent svammel.

De faktorer som haft betydelse för dödligheten just i Sverige har redovisats ut och in under flera år även i denna tråd men det verkar inte fastna hos de som till varje pris vill driva tesen om svensk samhällskollaps.

Det står också tydligt att läsa i de rapporter i ämnet som gjorts, både svenska och internationella.

Men visst, jag kan inte hindra er att sprida antivax-propaganda, konspirationsteorier och alternativa nyheter. Det är ju bara det lilla faktumet att de är felaktiga. Vill ni tro det så… tja. :)

De flesta andra förstår nog att såväl WHO som övriga nationella och internationella instanser faktiskt sitter på det som i nuläget finns att veta i ämnet och deras rekommendationer utgår också från detta.
Sorry men nu är det du som svamlar och det är inte lite heller.

Sverige var sist på bollen och Tegnell började babbla rättviseperspektiv i förhållande till hemarbete redan vecka#2.

Allt detta är väldokumenterat så jag gissar du bara vill ha till en liten duell nu, so be it, bring it on.

Det var en formidabel skitstorm och det är faktiskt vad coronakommissionen fram till, vad du läst för s-märkt dynga vågar jag inte ens tänka på, kanske något Agnes Wold twittrat?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så vad ska vi göra i Sverige för att få ner dödligheten till samma nivåer som i de andra Nordiska länderna ? Du kanske vet ?

Vi kommer få flockimmunitet före dom, Norge och Finland kommer snart ikapp svenska dödlighet.... :crash
Våran strategi är bäst.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top