Nej, det menar jag inte men böla på du om det känns bra.
Jag bölar inte om något..
Ta det lugnt och andas lite... Mc-säsongen har ju precis börjat liksom
Kan upplysa om att den personalen har både bättre betalt, tillgång till rast, WC, ob-tillägg, plats att bereda och äta sin mat och what not. Jämför det med den som skjutsar de boende och alla andra sjuka, sjukrese eller färdtjänstberättigade.
Fars boende är f ö kommunalt i en sossekommun.
Jag skrev förvisso hemtjänstpersonal, men nu drar du ju in färdtjänstpersonal i det hela.
Avregleringen av taxinäringen/färdtjänsten kanske inte blev så lyckad som politikerna hade hoppats på och i samband med att de äldre blev en vara som skulle handlas med så drar man in på de flesta saker man kan för att tjäna pengar.
Tycker iofs personligen att taxinäringen gott kan vara avreglerad, men kanske lite hårdare kontrollerad.
Men personal på äldreboenden eller hemtjänstpersonal tjänar inte direkt bra de heller.
Men du kan ta och berätta om din syn på det hela. Vad är den riktiga orsaken till att smittspridningen har kommit in och spridit sig på äldreboendena? Och säg rakt ut nu, gå inte som katten runt het gröt an antyd saker hit och dit samt sen hänvisa till att man inte får prata om det.