Covid-19 viktig information!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, det menar jag inte men böla på du om det känns bra. Kan upplysa om att den personalen har både bättre betalt, tillgång till rast, WC, ob-tillägg, plats att bereda och äta sin mat och what not. Jämför det med den som skjutsar de boende och alla andra sjuka, sjukrese eller färdtjänstberättigade.

Fars boende är f ö kommunalt i en sossekommun.

Frun brukar vikariera på ett äldreboende, hon har samma lön som hon alltid haft trots risken med coronaviruset. I vanliga fall är det väl den lön man kan förvänta sig för den typen av jobb.

Men beaktande risken att smitta sprids när olika flera personer hjälper flera andra personer med all hygien. Blir frun smittad så kommer resten av oss i familjen få det, och blir patienterna smittade så tycker ju Tegnell att personalen ska ha skulden för det.

Så vi har bestämt att frun tar ledigt en tid nu.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det gör man, men män har

sämre matvanor
mer fetma/övervikt
fler hjärt/kärlsjukdomar
högre alkoholkonsumtion
större risk för diabetes

osv osv

I samma åldersgrupp är män i sämre skick, de har lägre förväntad livslängd vid varje given ålder och de är dessutom sämre på att följa regler och rekommendationer kring folkhälsa.

Solklart därför att de dör i högre utsträckning. De allra flesta hade ändå dött i närtid av andra sjukdomar.

Får vi tillämpa samma resonemang på det här kvinnorna "som får betala priset"?

De flyttar ihop med män som dricker, drogar, är våldsamma osv
De låter sedan bli att separera och lämna männen

Solklart därför får dom stryk. :va:va

Kanske man även ska ta med att dom är uppkäftiga mot sina män?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Statsbärande var det (vissa tyckte)

Ärligt talat, hur mycket stöd behöver en vanlig socialdemokratisk minister? Behövs verkligen en pr-konsult som berättar att man klär sig inte i maskeraddräkt/clownkläder i en kris?

Och hennes förbannade chef som inte kan upprätthålla någon typ av allvar ens i detta läge.

Amatörer.
7ce1b7323d19395b3d76f4a995ad32b3.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Oavsett om det är S, M eller SD som växer eller krymper... jag har aldrig förstått varför dessa siffror alltid skiftar.

Är verkligen folk så svaga i sina åsikter att landet som helhet är så volatil som dessa undersökningar sänder ut?

Kan tycka att har man röstar S senaste tre valen... ja fortsätt då med det
Kan tycka att har man röstar M senaste tre valen... ja fortsätt då med det
Kan tycka att har man röstar V senaste tre valen... ja fortsätt då med det
Kan tycka att har man röstar SD senaste tre valen... ja fortsätt då med det
Kan tycka att har man röstar KD senaste tre valen... ja fortsätt då med det

Mindre partier som MP, C, L kan jag förstå att man gett en chans eller två och sedan ångrar sig.
Men övriga partier har ju en hyfsad(!) (sylt)ryggrad och står för snarlika saker år ut och år in.

Sluta vela helt enkelt...
Det kan utåt verka som partierna är någorlunda konsekventa i sin politik, men i själva verket sker alltid förändringar över tid.
Partistyrelser byts ut. Partiledare byts ut. Ungdomsförbunden plockar in nya människor med nya prioriteringar som förr eller senare hamnar i moderpartiet.

T.ex. så röstade jag på V i många val, inte för att jag tyckte särskilt väl om deras politik utan för att de var de minst dåliga riksdagspartiet. Under 90-talet fanns också en reformvilja inom partiet, men tyvärr har partiet långsamt dragits allt längre mot identitetspolitik och vänsterpopulism. Uteslutningen av Amineh Kakabaveh blev droppen för mej personligen och jag kommer aldrig mer rösta på V.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vänta nu. Det där var Expressens tolkning av Ygeman. Dra inga växlar på det nu. 2017 var alla förråd nedmonterade sedan decennier. Från 1996 till 2004 jämnades allt med marken.

Nej. Inte expressen. Folk och försvars rikskonferens. Var du där? Det var jag. Tack det är bra nu.

Att ursäkta en jäkligt vek inställning på grund av tidigare decenniers infantila beslut är ingen ursäkt att uttala sig som en tratt. Det har bevisats mer än en gång att när skiten är i fläkten är det var nation till sitt när det gäller EU.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är fortfarande som att du framställer frånvaron av beredskapslager med Ygemans uttalande om att ”ett modernt försvar inte är som det gamla”; eller hur det nu lät. Du har bara länkat till Expressens åsikt om innebörden.

Att Sverige monterade med civilförsvaret beror på att väljarna inte ville betala för dem. Kalla kriget var ju slut.

Buy quality, cry once

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det är fortfarande som att du framställer frånvaron av beredskapslager med Ygemans uttalande om att ”ett modernt försvar inte är som det gamla”; eller hur det nu lät. Du har bara länkat till Expressens åsikt om innebörden.

Att Sverige monterade med civilförsvaret beror på att väljarna inte ville betala för dem. Kalla kriget var ju slut.

Buy quality, cry once

1. Uttalandet finns även på DN och du kan själv läsa talet.
2. Du var inte där, antar jag?
3. Vi VET när det monterades ner(många utöver dig själv har läst om det, flera gånger!)Jag ifrågasätter varför man idogt fortsätter på samma inslagna väg. Ja tills nu då...
4. Man ville inte ha beredskapslager från S sida 2017, igen: Jag. Var. Där.
5. Frågor på det?
6. Varför tror du foldern ”Om krisen eller kriget kommer” omfattar stort individuellt ansvar? Hm? För att samhällskontraktet är lite begränsat på. Ah ”, beredskapen. Jodå.

Fin!

Fekk; tillägg:

För de som är intresserade är beredskapslager inget man köper in, lagrar upp och sen låser igen till behov finns. Det är blott en buffert där aktörer, oaktat civ/off får leveranser via. Omsättning krävs på det mesta, oaktat läkemedel elle teknisk utrustning. Bränsle, etc.
Tjipp!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
3. Vi VET när det monterades ner(många utöver dig själv har läst om det, flera gånger!)Jag ifrågasätter varför man idogt fortsätter på samma inslagna väg. Ja tills nu då...
5. Frågor på det?
6. Varför tror du foldern ”Om krisen eller kriget kommer” omfattar stort individuellt ansvar? Hm? För att samhällskontraktet är lite begränsat på. Ah ”, beredskapen. Jodå.

Fin!
Att du orkar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem var den kloke medlemmen som sade statsbärande förresten?

c91c22f35d0b604f9b97459b9e0eaa27.jpg

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Frun brukar vikariera på ett äldreboende, hon har samma lön som hon alltid haft trots risken med coronaviruset. I vanliga fall är det väl den lön man kan förvänta sig för den typen av jobb.

Men beaktande risken att smitta sprids när olika flera personer hjälper flera andra personer med all hygien. Blir frun smittad så kommer resten av oss i familjen få det, och blir patienterna smittade så tycker ju Tegnell att personalen ska ha skulden för det.

Så vi har bestämt att frun tar ledigt en tid nu.

Klantade till det då jag fick samtal mitt i inläggsskrivandet. Jag menar att det finns andra i vårdkedjan med dåliga eller sämre villkor.

Sämst är att man inte sett till att skydda de mest exponerade och att det därigenom blivit en spridning bland äldre som står ut vid en jämförelse.

Ursäkta misstaget.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Sämst är att man inte sett till att skydda de mest exponerade och att det därigenom blivit en spridning bland äldre som står ut vid en jämförelse.
Det håller jag med om. Vi borde ha gått in hårdare än vi gjorde med att skydda de, som vi faktiskt visste var i riskzonen. Dvs. de gamla.

Nu gjorde vi ganska mycket saker ändå, men dessa var otillräckliga och man borde gått in med hårdare styrning tidigare.

DN har en intervju med Tegnell som berör det. Visst man kan tolka hela artikeln åt båda håll. Inte Folkhälsomyndighetens ansvar eller att de borde gjort mera. Men faktum kvarstår det som gjordes funkade ju inte om man ser till faktumet att gamla smittas.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tegnell-den-svenska-aldrevarden-kan-vara-mera-sarbar/

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
5. Frågor på det?

Fin!

Fekk; tillägg:

För de som är intresserade är beredskapslager inget man köper in, lagrar upp och sen låser igen till behov finns. Det är blott en buffert där aktörer, oaktat civ/off får leveranser via. Omsättning krävs på det mesta, oaktat läkemedel elle teknisk utrustning. Bränsle, etc.
Tjipp!

Det är ju just därför man får ha resurser för minst 6 månader hemma.. batterier stearin ljus gasol diesel bensin div plåster och kompresser nål och tråd ficklampor karbid torrskaffning ett par 300liters frysar med mat. Lite vapen för jakt redskap för fiske. En stuga ute på en ö i Vänern.. jag tror vi överlever corona även en zombie akopolys.

Betalar gärna skatt om skatten går till vettiga saker o inte till flera statliga nya inrättningar till svetsarens kusiner som ser ut som vingmuttrar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Stockholmarna drar ner applåder enligt gängse rutin. Invaderar småorterna för ”ska fan fira påsk som vanligt!”.
Må ett skägg växa inåt.

Raderad medlem 51742

Guest
Frågan om hur man skall hantera Covid-19 i Sverige har blivit väldigt polariserad, vilket även smittar av sig i denna tråden emellanåt. Kanske inte så märkligt, med tanke på hur polariserad hela samhällsdiskussionen varit redan före Covid-19. Ibland känns det som att det bara finns två positioner, men inga nyanser där emellan. Antingen hyllar man Sveriges agerande till skyarna och försvarar allt som görs eller så anser man att precis allt är fel, häcklar alla inblandade beslutsfattare och förespråkar drakoniska åtgärder. Menar inte att diskussionen i denna tråd är så polariserad hela tiden, visst förekommer det många nyanser ibland, men tendenserna finns.

Vet att inte alla gillar Henrik Jönsson eller delar hans libertarianska perspektiv, men tycker ändå dagens video borde vara sevärd även för de som inte brukar gilla honom. Han tar upp just varför det är viktigt med nyanser i diskussionen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Läsvärt om situationen i Sverige.

Konstigt, man överlever nazistiskt koncentrationsläger men inte socialdemokratiska folkhälsomyndigheten.

Du tror inte att det påverkar att överlevarna rimligen var snudd på hundra år gamla nu?
De senaste dagarnas rapportering borde annars passa SD-väljare med tydlig överrepresentation av somalier och Syrianer bland de döda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du tror inte att det påverkar att överlevarna rimligen var snudd på hundra år gamla nu?
De senaste dagarnas rapportering borde annars passa SD-väljare med tydlig överrepresentation av somalier och Syrianer bland de döda.
Usch vad trist du är som tror att jag tycker det är roligt att människor dör pga ursprung, säger mer om dig än om mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Frågan om hur man skall hantera Covid-19 i Sverige har blivit väldigt polariserad, vilket även smittar av sig i denna tråden emellanåt. Kanske inte så märkligt, med tanke på hur polariserad hela samhällsdiskussionen varit redan före Covid-19. Ibland känns det som att det bara finns två positioner, men inga nyanser där emellan. Antingen hyllar man Sveriges agerande till skyarna och försvarar allt som görs eller så anser man att precis allt är fel, häcklar alla inblandade beslutsfattare och förespråkar drakoniska åtgärder. Menar inte att diskussionen i denna tråd är så polariserad hela tiden, visst förekommer det många nyanser ibland, men tendenserna finns.

Vet att inte alla gillar Henrik Jönsson eller delar hans libertarianska perspektiv, men tycker ändå dagens video borde vara sevärd även för de som inte brukar gilla honom. Han tar upp just varför det är viktigt med nyanser i diskussionen.

Jag har ingen aning om jag gillar Henrik Jönsson eftersom han är lika behaglig att titta och lyssna på som Kakan Hermansson. Han kanske har jättebra saker att säga men han klär sig i frack och pratar jättejobbigt.

Delar din uppfattning att det är väldigt polariserat och onödigt dålig stämning. För egen del handlar det om att samma medlemmar tillåter sig ljuga gång på gång. Vad ska man då anstränga sig för? Du och Wiseguy är väl de som håller den diplomatiska fanan något så när på värdig nivå.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...