Covid-19 viktig information!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Dig vill man gärna sälja lotter åt.

Det är inte heller en lögn och säga att endast 27% har lämnat intensivvården med livet i behåll.

Jo, det är ju faktafel i och med att du anger "har lämnat intensivvården". De som ligger kvar har inte lämnat platsen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hur ska man annars kunna jämföra resultat av IVA?
Det är ju som att meddela resultat av ett race innan målflagg. Antingen kommer man över mållinjen eller kraschar ur. De som fortfarande håller på har möjlighet till båda sluten.

Jag undrade bara om siffrorna var formulerade på det vis jag frågade om?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
"Ljusning" är väl kanske inte det bästa ordet, men siffran avser ju inte människor som avlidit sen igår, utan som tillkommit i inrapporteringen sen igår, men utspridda över flera dagar. Exempelvis innehåller det ju en del av eftersläpningen av inrapporterade dödsfall under påskhelgen. Blir extra tydligt när man jämför diagrammen på folkhälsomyndighetens hemsida med worldometers - samma data men den förstnämnda visar när dödsfallen skett, medan den andra visar vilken dag de inrapporterats.

View attachment 453464

View attachment 453465

Och så är det likt förbannat så att folk uppenbarligen inte ens läser sådana inlägg.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Och så är det likt förbannat så att folk uppenbarligen inte ens läser sådana inlägg.

Aja. Sverige har nånstans kring 110-120 döda per miljon invånare.
Finland nånstans 12-14/miljon. Börja de långt senare, eller agerade de långt tidigare? Men FHM vet bäst. Som Hulk Hogan skulle uttryckt det.

Men vi är ju inte i mål än så vi kör på ett tag till. Eller är per capita ett dåligt mått på resultat? Det verkar bero på vad det gäller.

Alla har såklart olika förutsättningar. En del har gjort olika val i hur man väljer att agera.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Aja. Sverige har nånstans kring 110-120 döda per miljon invånare.
Finland nånstans 12-14/miljon. Börja de långt senare, eller agerade de långt tidigare? Men FHM vet bäst. Som Hulk Hogan skulle uttryckt det.

Men vi är ju inte i mål än så vi kör på ett tag till. Eller är per capita ett dåligt mått på resultat? Det verkar bero på vad det gäller.

Alla har såklart olika förutsättningar. En del har gjort olika val i hur man väljer att agera.

Vad är oddsen på att vi passerar både Spanien och Italien innan 1 maj?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är oddsen på att vi passerar både Spanien och Italien innan 1 maj?
Jag utgår från att Sverige lyckas sämst av alla faktiskt, som vi oftast gör.

Hur många migranter tog Italien emot? Inte är det 12 miljoner utlänningar som dräller runt och kissrånar, det har det inte varit på någon av mina fantastiska resor till Italien i alla fall.

"Vi var naiva" kommer vi få höra.

Nej, NI var naiva.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Man ska inte tappa bort det faktumet att FHM VILL att vi ska bli smittade fast i den takt sjukvården klarar av.
Det måste man ha i åtanke när detta diskuteras.
Vaccin är år bort och med tanke på biverkningarna från den senaste massvaccineringen i det här landet är det inte så troligt att uppslutningen skulle bli total...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man ska inte tappa bort det faktumet att FHM VILL att vi ska bli smittade fast i den takt sjukvården klarar av.
Vaccin är år bort och med tanke på biverkningarna från den senaste massvaccineringen i det här landet är det inte så troligt att uppslutningen skulle bli total...

Nej det är en myt.
De har inte sagt att strategin är att uppnå flockimmunitet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här är nästan omöjligt att ta in.
09745a608d27daf7264376831f34e9d4.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

”Vill” är inte ordet.

Det är däremot först då som epidemin upphör. Det är en konsekvens av hur virusepidemier fungerar, inte något som FHM bestämmer över.

Buy quality, cry once

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Nej det är en myt.
De har inte sagt att strategin är att uppnå flockimmunitet.

Han med talfelet har sagt det på de dagliga presskonferenserna, dock inte sedan smittan tog sig in på äldreboenden...

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
”Vill” är inte ordet.

Det är däremot först då som epidemin upphör. Det är en konsekvens av hur virusepidemier fungerar, inte något som FHM bestämmer över.

Buy quality, cry once

Märker du ord?

Du förstår ju vad jag menar att FHM har gått ut med.

Raderad medlem 51742

Guest
Vill eller ej. Det vi måste ta in är att större delen av befolkningen kommer att få den här skiten. Det finns inget annat val, om vi inte skall sitta instängda i kanske två år tills alla kan bli vaccinerade.

Alla strategier om nedstängning eller ej handlar bara om hur lång tid detta skall ta och att hålla dödligheten inom kontroll på olika sätt, framför allt genom att inte intensivvården blir överbelastad.

Det är lätt att glömma bort att under såväl Hong Kong-influensan som Asiaten för några decennier sedan dog över en miljon människor vardera, men då var det inte samma panikstämning och samhället stängdes inte ner. En viktig skillnad är att internet inte fanns då.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han med talfelet har sagt det på de dagliga presskonferenserna, dock inte sedan smittan tog sig in på äldreboenden...
Okej jag har bara sett honom förneka det.
Har han sagt att det är målet med deras reckless hantering?

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Okej jag har bara sett honom förneka det.
Har han sagt att det är målet med deras reckless hantering?

Japp, enda vägen att gå är flockimmunitet.
Han har dock varit tydlig med att gamla och redan sjuka måste skyddas, det är väl den delen av uppdraget som går sådär...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Japp, enda vägen att gå är flockimmunitet.
Han har dock varit tydlig med att gamla och redan sjuka måste skyddas, det är väl den delen av uppdraget som går sådär...
Konstigt, jag missade när han ändrade sig, men det gör han ju varje dag å andra sidan.

När var det vi nådde kulmen, 10e mars?
2c247b8bd5028b8e08a3b3e3d51d903c.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...