Jag tänker att om vi skulle värderat risker i trafiken på samma sätt som vi värderar risken att dö av Covid-19 skulle väl detta forum aldrig ens ha existerat
Minst 37 st har läst det första inlägget i denna tråd.
De av oss som kör SportHoj sedan ett antal år vet att det finns risker men också att vi själva i sadeln kan både öka men också minska dessa risker.
Vi är redan en bortprioriterad grupp i trafiken när det tillåts räcken som räddar bilisters liv på vår bekostnad trots att det finns räcken som räddar fler trafikantgrupper än bilister.
Döden är 100 % så den kommer vi inte undan!
Men innan vi är där finns det olika sätt att leva och olika risker att dö.
Nästa säsong blir, förhoppningsvis, min 40:e säsong i sadeln och visst finns det tillfällen där utgången kunde blivit värre men det positiva har övervägt. Så mycket som fått mig att må så mycket bättre går inte att beskriva för den som inte kört motorcykel.
Att då nu när det är lite jobbigt, minst sagt, låta bli att följa första inlägget i denna tråd låter väldigt deprimerande. Av alla motorcyklister jag känt har ett fåtal dött i sadeln, de har dött av andra orsaker.
Jag har ännu inte köpt toapapper men har ändå inte förlorat känslan av kontroll...
Jag lämnade blod för ett tag sedan och det var bara positiva reaktioner att jag kom på SportHoj.
Lite annorlunda med handsprit och avstånd och att jag fick ett telefonnummer att ringa om jag blev sjuk inom några dagar.
Men blod behövs...