Covid-19 viktig information!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Media rapporterar idag samma sak i Sverige som i USA, att områden populerade med högutbildade i större omfattning vaccinerar sig än de lågutbildade. Eller snarare, man framför inkomsten som en skillnad.
Artikeln på SVT var helt i linje med vad man kan förvänta, dvs desinformation.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Stora skillnader när det gäller vaccinering tyvärr. Kan de inte göra som med skolorna där de stänger katastrofskolor och för över eleverna till fungerande eller det här med arvsskatt för att jämna ut klyftorna?
Rika skulle kunna avstå att vaccinera sig för att minska klyftorna, då blir allt bättre ?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Första två dagarna kunde jag inte lyfta armen för att det gjorde så satans ont. I övrigt lite tröttare ca en dag, annars ingenting.
Jag var lite öm i överarmen igår och det var obekvämt att lyfta handen högre än axeln. Nu är det normalt igen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00069-0/fulltext#
Although the RRR considers only participants who could benefit from the vaccine, the absolute risk reduction (ARR), which is the difference between attack rates with and without a vaccine, considers the whole population. ARRs tend to be ignored because they give a much less impressive effect size than RRRs: 1·3% for the AstraZeneca–Oxford, 1·2% for the Moderna–NIH, 1·2% for the J&J, 0·93% for the Gamaleya, and 0·84% for the Pfizer–BioNTech vaccines.

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Diskussionerna om Covid-19 går heta på även andra svenska fora. Sweclockers postade en länk till slashdot som refererar till NPR som väl får anses seriösa. I USA är det "Dirty dozen" som står för 65% av interwebbens förnekelser av det elände sars-cov-2 orsakar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Lite märklig definition av anti-vaxxer kan man tycka.
: a person who opposes vaccination or laws that mandate vaccination

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite märklig definition av anti-vaxxer kan man tycka.
Läste igenom listan.
https://252f2edd-1c8b-49f5-9bb2-cb5...d/f4d9b9_b7cedc0553604720b7137f8663366ee5.pdf
Tyckte de flesta hade ju egna kommersiella intressen att bevaka inom alternativ medicin. Vi har ju våra egna antivaxxers.
FHM vill ju tex inte ge Astra Zeneca till alla för det är farligt för vissa människor. :död
Och påståendet från en Anti-vaxxer
The only immunity given by "vaccines" is to the manufaturers from paying damages.
verkar vara sant:
Att vara vaccinerad mot Covid-19 verkar inte vara något 100 % skydd mot att få Covid-19 eller att trots jag inte själv upplever mig sjuk så verkar jag lika förbannat kunna sprida Covid-19 vidare. Även om jag är vaccinerad.
Covid-19 är ett exempel på ett bra Biologiskt stridsmedel.......:va Tycker jag.

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Att vara vaccinerad mot Covid-19 verkar inte vara något 100% skydd mot att få Covid-19 eller att trots jag inte själv upplever mig sjuk så verkar jag lika förbannat kunna sprida Covid-19 vidare. Även om jag är vaccinerad.
Covid-19 skulle kunna vara ett exempel på ett utmärkt Biologiskt stridsmedel.......:va
Udda, din sista rad ser jag bara när jag citerar ditt inlägg men syns inte när jag läser "som vanligt".

Har någon någonsin yttrat eller påstått att ett Covid-19 vaccin skulle vara ett 100% skydd. Fas-3 studierna säger iaf inte något sådant, inte ens Babushka- eller TjingTjong-vacciner ger 100% skydd.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Udda, din sista rad ser jag bara när jag citerar ditt inlägg men syns inte när jag läser "som vanligt".

Har någon någonsin yttrat eller påstått att ett Covid-19 vaccin skulle vara ett 100% skydd. Fas-3 studierna säger iaf inte något sådant, inte ens Babushka- eller TjingTjong-vacciner ger 100% skydd.
Nja det är bara en reaktion på hur "bra" Co0vid-19 vaccinerna är.
Vad jag trott så ger tex smittkoppsvaccin, mässling vaccin, poliovaccin. röda hundvaccin, påssjukavaccin 100 % skydd mot sjukdomen.
Men jag har tydligen haft fel när jag kollar lite på webben nu. :rodnar

Den där sista raden kom till när jag reflekterade över vad som hände i Kina när en läkare på ett sjukhus i Wuhan varnade för en ny sjukdom.
Han greps och varnades för att sprida falska rykten.
Sedan när sjukdomen spred sig så låste man in folk i sina hus i Wuhan för att dö hellre än att släppa dom till sjukhus.
Fullt begripligt om laboratoriet i Wuhan forskat på ett virus som kan slå ut sjukvården hos fienden.
I kombination med att de aktuella Fladdermössen inte finns i Wuhanområdet.
De finns bara på Fladdermusviruslaboratoriet i Wuhan.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
...låste man in folk i sina hus...
Just denna bit är en del av det som jag tycker luktar konstigt i denna soppa(map teorin om att viruset är tillverkat i laboratorium).
Som att de visste med en gång vad det var de skulle vara rädda för, hur smittsamt & dödligt viruset var osv. Eller var det någons sorts konstig variant av safety first/försiktighetsprincipen som gjorde att man burade in människor som djur i bur i princip det första man gjorde?

Ovan är alltså något jag funderar på, inget som jag pns framställer som en sanning.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
i min värld är det ingen tvivel om att nån kines har släppt ut detta jävelskap.
med flit eller oaktsamt ska vara osagt
det för mycket konstigheter runt den jävla fladdermös för att det kan vara en tillfälighet
som comeback säger den uppför sej som ett biologiskt stridsmedel

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det tråkiga är att nu med Covid-19 lös och inga 100 %-tiga vacciner kommer vi få behålla kravet på
t.ex. Negativt Covid-19 test högst 24 timmar gammalt för inresa till Norge plus karantän 5 dagar
Exemplet från en dam bosatt i Norge men född i Sverige så jag är osäker på om hon är Norska/Svenska idag.
För hon var väl bara ca 1 år när hon flyttade med sin mamma till Norge och har nu bott i Norge sedan 1996.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Igår 2021-05-16 toppade Sverige smittspridningen i Europa med 621 nya fall/1000000 invånare
Så vitt jag förstår, sammanlagt antal fall under den senaste 14 dagars perioden.
Citat från DN
** Fall per 100 000 inv. Värdena baseras på det sammanlagda antalet nya bekräftade fall under en 14 dagars period för respektive dag. Sju dagar bakåt, innevarande dag och sex dagar framåt.
slut citat

Bifogat

• 20210516-DN-Covid-19-fall.png
    20210516-DN-Covid-19-fall.png
    118.9 KB · Visningar: 11

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Med dessa siffror så förväntar jag mig snart att någon Tegnellkramare samlar ihop ett uppbåd av smittade Covidister som vägrar erkänna att vi gjort något fel i Sverige, och smyger sig över gränsen till Norge för att smygsmitta alla norrmän så att de sedan kan säga att Tegnell och vår Svenska strategi ändå var ganska bra, nu när Norge kraschat.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med dessa siffror så förväntar jag mig snart att någon Tegnellkramare samlar ihop ett uppbåd av smittade Covidister som vägrar erkänna att vi gjort något fel i Sverige, och smyger sig över gränsen till Norge för att smygsmitta alla norrmän så att de sedan kan säga att Tegnell och vår Svenska strategi ändå var ganska bra, nu när Norge kraschat.

Det är nog för sent nu, våren anländer samtidigt som många börjar vara vaccinerade.

Även om dom planterar viruset på flera platser i Norge så tror jag inte det kommer spridas särskilt mycket. R0 är redan under 1 i våra grannländer och snart även i Sverige.

Så nu kan vi nog snart börja summera slutresultatet, Norge ligger kring 143 döda per miljon, den siffran hade vi passerat 18 april 2020 och drygt ett år senare slår vi norrmännen med nästan en tiopotens.

Tack Tegnell!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det är nog för sent nu, våren anländer samtidigt som många börjar vara vaccinerade.

Även om dom planterar viruset på flera platser i Norge så tror jag inte det kommer spridas särskilt mycket. R0 är redan under 1 i våra grannländer och snart även i Sverige.

Så nu kan vi nog snart börja summera slutresultatet, Norge ligger kring 143 döda per miljon, den siffran hade vi passerat 18 april 2020 och drygt ett år senare slår vi norrmännen med nästan en tiopotens.

Tack Tegnell!
Nej, all heder åt Tegnell! Han sade ju åt oss att tvätta händerna. Det är regionernas fel och alla människor som inte tvättar händerna!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin