Covid-19 viktig information!

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Har en bekant som tagit två doser Pfizer, och knappt två månader senare åker han på rejäl förkylning och hosta.
Frågade honom om det inte var bäst att han stannade hemma och fick till svar "Det skiter jag i, har alltid gått till jobbet när jag varit förkyld". Vad skall man säga om detta svar??

Har man alltid gått till jobbet när man har varit förkyld eller haft influensa inte kan det vara fel att göra det nu också. Speciellt dessa tider..eller?

Har aldrig tidigare träffat någon så självisk och egotrippad som han! Nu har det gått nästan fyra veckor och han hostar fortfarande som om lungorna var på väg upp. Vad jag vet har han inte ens brytt sig om att söka vård.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har en bekant som tagit två doser Pfizer, och knappt två månader senare åker han på rejäl förkylning och hosta.
Frågade honom om det inte var bäst att han stannade hemma och fick till svar "Det skiter jag i, har alltid gått till jobbet när jag varit förkyld". Vad skall man säga om detta svar??

Har man alltid gått till jobbet när man har varit förkyld eller haft influensa inte kan det vara fel att göra det nu också. Speciellt dessa tider..eller?

Har aldrig tidigare träffat någon så självisk och egotrippad som han! Nu har det gått nästan fyra veckor och han hostar fortfarande som om lungorna var på väg upp. Vad jag vet har han inte ens brytt sig om att söka vård.
De är sånna idioter som får epidemin att fortsätta... Värsta är att de finns gott om sånna tyvärr..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Vi har ett vaccin som funkar hyffsat. Vården går inte på knäna. Dags att släppa alla restriktioner och satsa på flockimmunitet. Omikron är perfekt för det eftersom det ger milda symtom.

Ju mer makt vi ger till makthavarna, desto mer vill de ha. Vi borde inte ge dem det.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska boka boostar och fick Pfizer på de första två.
Nu kan jag välja Pfizer eller Moderna.
Vad tar man då?
Jag fick också Pfizer på de två första. Valde Moderna på 3:e för
1) Utvärdering i Ungern gav bäst resultat för Sputnik V och Moderna (på 3:e plats Phizer)
2) För genom att välja ett annat vaccin borde jag öka skyddet. Tycker jag.

Blev rejält trött två dagar efter sticket och ont i armen som fick sticket.
Men sedan allt bra igen.

OBS
Endast ÖVER 30 år får ta Moderna för ungdomar har fått hjärtmuskelinflammation.
Har sett någonstans att man halverat dosen av Moderna i Sverige så idag får man bara ½ dos Moderna jämfört med för några månader sedan. Tyvärr ingen länk.....
För Moderna är besläktat med Phizer men "mycket mera mRNA=kraftigare än Phizer".

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ursprunget Citat:
Expertens teori: Covid-19 kom till i Wuhan-labbet
slut citat
Från Pappersupplagan av Aftonbladet 25 November 2021
på webben endast
Motiven som ger Wuhan labbet är två:
1) 2018 planerade forskare att sätta in nya furin-klyvningsställen i Corona virus. Covid-19 har nya furinsklyvningställen.
2) Man har inte hittat något djur med Covid-19 viruset. Redan efter 2 månader visste vi att var sars kom från och efter några månader att mers kom från kameler
slut Alina Chan

Mina egna reflektioner:
När en Wuhan-läkare skriver om nyupptäckt sjukdom grips han för falsk ryktesspridning.
Ungefär som när någon avslöjar miltär anläggning eller annan statshemlighet i Sverige.
Efter man erkänt "nyupptäckt sjukdom" vidtar "drakoniska åtgärder" i Wuhan. Befolkningen låses in. Sjuka får inte lämna sina hus. För en nyupptäckt sjukdom så tyder reaktionen på att man visste väldigt mycket om Covid-19, dvs välkänd för Kinesiska staten.

Raderad medlem 51742

Guest
Jag fick också Pfizer på de två första. Valde Moderna på 3:e för
1) Utvärdering i Ungern gav bäst resultat för Sputnik V och Moderna (på 3:e plats Phizer)
2) För genom att välja ett annat vaccin borde jag öka skyddet. Tycker jag.

Blev rejält trött två dagar efter sticket och ont i armen som fick sticket.
Men sedan allt bra igen.

OBS
Endast ÖVER 30 år får ta Moderna för ungdomar har fått hjärtmuskelinflammation.
Har sett någonstans att man halverat dosen av Moderna i Sverige så idag får man bara ½ dos Moderna jämfört med för några månader sedan. Tyvärr ingen länk.....
För Moderna är besläktat med Phizer men "mycket mera mRNA=kraftigare än Phizer".
Moderna har getts i betydligt högre dos än Pfizer, vilket skulle kunna tänkas förklara såväl att Moderna i en del studier visat sig ge bättre effekt som att det också verkar vara vanligare med milda biverkningar. När det gäller booster-dosen har man kommit fram till att det räcker med halv dos för Moderna. Har dock inte hört något om att man minskat dosen för när man tar första och andra sprutan.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Vi har ett vaccin som funkar hyffsat. Vården går inte på knäna. Dags att släppa alla restriktioner och satsa på flockimmunitet. Omikron är perfekt för det eftersom det ger milda symtom.

Ju mer makt vi ger till makthavarna, desto mer vill de ha. Vi borde inte ge dem det.
Hade ju varit bra om det var så,
vilka makthavare är det som har misbrukat sin makt under pandemin ???

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ska boka boostar och fick Pfizer på de första två.
Nu kan jag välja Pfizer eller Moderna.
Vad tar man då?
Många skulle nog säga att bäst effekt får man när man kombinerar olika vacciner. Så jag skulle ta Moderna som tredje - och jag är i samma sits så det blir nog så för mig också.
Hittade denna, se figur 10.
1640617309107.png

Edit. kan väl lägga in denna också om det kanske kan hjälpa.

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hade ju varit bra om det var så,
vilka makthavare är det som har misbrukat sin makt under pandemin ???
I Sverige är det naturligtvis regeringens utökade mandat i och med pandemilagen. I Sverige har vi dock klarat oss hyffsat från maktmissbruk. I andra länder har man låst in människor i deras hem. Tvångsvaccinering diskuteras friskt.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Jaha det är det du kallar för maktmissbruk.
andra vill kalla det rädda liv.
så du menar vi bara ska skita i det hela o så dör dom som dör so what..
bye bye granny. bye bye min fru o barn. jaså nu dog ni, jaha det skiter väl jag i. hmmmm ärligt...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jaha det är det du kallar för maktmissbruk.
andra vill kalla det rädda liv.
så du menar vi bara ska skita i det hela o så dör dom som dör so what..
bye bye granny. bye bye min fru o barn. jaså nu dog ni, jaha det skiter väl jag i. hmmmm ärligt...
Ja det tycker jag även om jag hade formulerat mig annorlunda. Att du behöver någon som bestämmer över dig för att rädda ditt liv från Covid säger en del. Jag brukar tänka själv istället.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA