I japan är det mig veterligen rätt stort, jag har lagt upp flera filmer på japansk sporsterracing här på SH- Det finns flera på Youtube. Här är en:
http://www.youtube.com/watch?v=FXDcdivwXc0
I min sportser 1200 hade vi mellan 95 och 98.7 bakhjulshäst med en Screamin Eagle steg 2 cam, bolt in med original hydraullyftare och originalventilfjädrar samt screamin eagle luftburk samt Screamin Eagle (eg JE:s) dome-kolvar med 30 graders squish. Min bakkuts är en tävlingskuts till flattrack racehojar från Screamin Eagle. SE gör en hel del raceprylar men det är inte så mycket mer än "luft och buller" man ser från "gapiga örnen" har i Sverige. De flesta som åker nya HD.s i sverige vill ju bara ha kromade örnar, döskallar och en massa tung dynga på sina bigtwins
Men jag kan hålla med om att det är betydligt bättre att köpa delar direkt från S&S, Jim's, Axtell, Manley, Rowe, Sifton, RedShift, Andrews, Nallin, Dyna, Hillborn, Delcron, Nallin, Baker, Crane, osv osv. Det finns så oöndligt många eftermarknadstillverkare av high.perf-godis till HD-motorer så SE räcker inte så långt när ambitionsnivån stiger. Där håller jag med!
/J