Däck från Tyskland!

someone

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1190R
http://www.mynetmoto.com

Ville bara ge lite cred åt dom här, riktigt bra service, säkert bättre än de flesta här hemma.. Lyckades beställa fel, olika gummiblandning på fram o bakdäcket av Pirelli Supercorsa då ringde en kille upp och frågade om det verkligen skulle vara så innan dom skickade.. DET kallar jag service, de flesta företag hade aldrig brytt sig om en sån sak.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Ställer de flesta lokala däckkrängare upp på att hjälpa till att byta däck, när man kommer in till honom med däck köpta från annat ställe???
I sådana fall vad brukar det kosta att kränga däck och balansera??
 
Last edited:

Hotspur

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
ör
Hoj
Smokin
Byte av däck+balansering, det fixar man själv, eller så känner man någon som fixar det, så kan man vara :mad: på denna någon för att "någon" satt märken i fälgen med däcksjärnen.. eller när man wobblar.

Bortsett från det, tillkommer moms när man handlar från "mynetmoto" i tyskland eller?

Blev sugen på att köpa en uppsättning bara för det var BILLIGT!!! :hihi

Beg-ban-däck... visst, bra, men svårt att få tag i och trots allt "beg".

Diablo Corsa :yoparty nästan lika bra som super corsa
 

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
someone skrev:
Ville bara ge lite cred åt dom här, riktigt bra service, säkert bättre än de flesta här hemma.. Lyckades beställa fel, olika gummiblandning på fram o bakdäcket av Pirelli Supercorsa då ringde en kille upp och frågade om det verkligen skulle vara så innan dom skickade.. DET kallar jag service, de flesta företag hade aldrig brytt sig om en sån sak.
Även jag vill slå ett slag för mynetmoto! Svarar snabbt på mail, bekräftar allt via mail (beställning, överföring av pengar och leverans). För mig tog det ca 14 dagar från beställning till att däcken låg utanför min dörr, men då hade Schenker (som fraktar i sverige) skrivit fel på adresslappen (inte mynetmoto´s fel)...


Jocke K skrev:
Ställer de flesta lokala däckkrängare upp på att hjälpa till att byta däck, när man kommer in till honom med däck köpta från annat ställe???
I sådana fall vad brukar det kosta att kränga däck och ballansera??
Har aldrig varit problem för mig.
Pris ca 100-200kr/däck, om man kommer med lösa hjul.


Inga extra kostnader tillkommer (frakt=22€ upp till 3 däck), däcken "momsas" i tyskland

Edit: Blev lite lång tid där! :rolleyes:
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
buLLit skrev:
Även jag vill slå ett slag för mynetmoto! Svarar snabbt på mail, bekräftar allt via mail (beställning, överföring av pengar och leverans). För mig tog det ca 14 veckor från beställning till att däcken låg utanför min dörr, men då hade Schenker (som fraktar i sverige) skrivit fel på adresslappen (inte mynetmoto´s fel)...

Banken tar upp till 6 dagar på sig att överföra pengarna (iaf min bank), det är till stor del därför det tar så lång tid.

Planerar man lite är ju 2 veckor inte hela världen.

Det enda jag stör mig på är deras djävla hemsida! :mad: Sjukt jobbig att hitta rätt ibland.
 

jönsson

Guest
Ok, hämtar ni däcken själva så går de för 1000 spänn uppsättningen. Har däck som e billigare men då mera slitna oxo... Duger dock gott till raktframracing eller touringåka i många mil till!!

/Robban
__________________
http://www.christianstad.se/racing

Bankörda Pirelli supercorsa säljes!! 1000-1500 /uppsättning, skicka PM
 

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Norra Stockholm
Hoj
Letar efter en bobber
däck

Vil ha et däck, som inte är för soft. Kör aldrig på bana och nästan bara touring med tjejen. Har ni nogra bra förslag????
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
gunny5 skrev:
Vil ha et däck, som inte är för soft. Kör aldrig på bana och nästan bara touring med tjejen. Har ni nogra bra förslag????
Michelin Pilot Road. Hyffsat grepp, ett av de billigare däcken i inköp och bör hålla en 1000 mil
 

someone

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1190R
buLLit skrev:
För mig tog det ca 14 veckor från beställning till att däcken låg utanför min dörr, men då hade Schenker (som fraktar i sverige) skrivit fel på adresslappen (inte mynetmoto´s fel)...

Antar att du menar 14 dagar? 14 veckor är ju för bövelen över 3 mån.. Min leverans tog mindre än 10 dagar.
 

someone

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1190R
buLLit skrev:
JAJA, jag skrev fel!
Fixat nu iaf, så du slipper fundera mer på det.

ehum.. då inte menat att vara näsvis som du verkar ha tagit det.. 14 veckor hade nog inte varit en omöjlighet om det strulade så mycket som möjligt, därav min fråga.
 

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
someone skrev:
ehum.. då inte menat att vara näsvis som du verkar ha tagit det.. 14 veckor hade nog inte varit en omöjlighet om det strulade så mycket som möjligt, därav min fråga.
Nej jag tog det inte så som du tror... :)
Poängen med mitt inlägg var att tala om hur bra jag tycker att mynetmoto är.
Retligt misstag att skriva fel ang. leveranstiden, vilket är det näst viktigaste efter priset!
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Extreem_ skrev:
Vad ska man ha för motard hjul till en Yamaha Dt 125 R?
Förstod inte hur man sökte, a,b,c,d? :va

/Johan

a = Däckets bredd i mm tex 180mm
b = profilhöjden tex 55mm
c = fälgens storlek i tum tex 17
d = max hastighet tex zr = 280+ eller liknande

Dvs 180/55-17 zr
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
bissmark skrev:
a = Däckets bredd i mm tex 180mm
b = profilhöjden tex 55mm
c = fälgens storlek i tum tex 17
d = max hastighet tex zr = 280+ eller liknande

Dvs 180/55-17 zr
[Besserwissermode ON]
Ska väl vara "b=profilhöjden t ex 55%",
[Besserwissermode OFF]
 

oakbeach

användartitel
Gick med
3 May 2004
Ort
Enköping
Hoj
Thunderace
En fråga om däck...

Lämnade in hojjen så verkstaden fick byta däck. De krängde av och krängde på med nytt gummi. Men balancerade aldrig?

Jag frågade om de inte skulle balancera?
Fick svarat att de gör man bara om man byter fälg? Räcker med att balansera då. Inte när man bara tar på nytt däck på fälgen...

Stämmer detta?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oakbeach skrev:
En fråga om däck...

Lämnade in hojjen så verkstaden fick byta däck. De krängde av och krängde på med nytt gummi. Men balancerade aldrig?

Jag frågade om de inte skulle balancera?
Fick svarat att de gör man bara om man byter fälg? Räcker med att balansera då. Inte när man bara tar på nytt däck på fälgen...

Stämmer detta?
Har iofs hört att däcken numera är av så bra kvalitet att man inte nödvändigtvis måste göra det. Att de inte gör det på en däckverkstad för att åtminstone bekräfta att balansen är korrekt fattar jag ändå inte riktigt. Det kan ju vara ett däck som trots allt inte är helt i balans. Har man maskinerna och erfarenheten så lär det inte ta många minuter... Byt däckverkstad!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top