Jag har efter ca 7-8ggr med hoj på släp, intalat mig att vad som helst kan hända o kollar hojjen o spännband MINST var 10e mil. Nästan 9 av 10ggr kan det behövas efterspännas lite, eller att framhjulet har rört sig i sidled. För om framhjulet börjar röra på sig i sidled, ja då igger hojjen....
Nänä, självklart inte. Men även om jag skulle vara så korkad att jag skulle erbjuda min hjälp trots att jag inte har koll, så betyder det tyvärr inte automatiskt att jag har det formella ansvaret om nåt går fel. Skulle säljaren i ditt fall säga "stick å brinn, din last = ditt ansvar" så tror jag inte att det finns mycket att sätta emot även om det förstås säkert skulle ge företaget gott om badwill. Men med rätt samtalston från båda parter kan man nå en bra bit på väg ändå.
Då spänner du garanterat fel! Jag åker upptill 50-60mil utan att efterdra och de är fortf stenhårt när jag kommer fram.
Jag spänner alltid med 2st band, vardera sida fram som sitter i gaffelkronan.
Har alltid funkat klockrent, hojjen rör sig itne en centimeter och är står fortf stenhårt spänn när man kommer fram.
TS skrev "Den är fastspänd i styret o över sadeln"
Var den bara fastspänd i styret och över sadeln är det väl inte så konstigt att hjulen glider åt sidan och den lägger sig ner? Jag brukar sätta en rem åt varje sida längst ner på framhjulet också så det inte kan röra sig i sidled. Har jag uppfattat fastsättningen rätt? Fick du remmar över eller var det allt du hade med dig?
Frågar jag om hjälp o du inte kan hjälpa mig med det så säger inte du
-SJÄLKLART jag har gjort det masssssssor med ggr.
Självklart ska inte Suzuki stå för några kostnader.
Det är, för mig, självklart att det är du själv som är ansvarig för att DIN hoj är fastspänd på ett korrekt sätt på DIN släpkärra. Om du nu hade synpunkter på deras sätt att spänna fast den, varför gjorde du inte det själv för att vara på säkra sidan?
Förstår dock att det känns surt..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |