Där LIGGER min nya Hayabusa.

Status
Ej öppen för fler svar.

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Surt, lider med dig. Hoppas företaget visar lite goodwill och fixar nåra kåpor till dig
 

Kneedrag

Guest
Surt som fan. Har du helförsäkring på hojen? använda den.
Drulleförsäkring via hemförsäkring?

Sen tycker man att även om inte handlaren behöver betala en krona så kan de ju göra lite goodwill och hjälpa till med att betala halva självrisken.


Goodwill vet inte någon handlare här vad fan det är....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När Jag köpte min K7 på Mc-kompaniet så bad han mig spänna fast den själv så Jag var säker på att det var ok gjort + att undvika tvivelaktiga dilemman vid eventuell vältning.

Har de spännt fast hojen åt dig så får de nog stå för kalaset.

När Jag köpte min K7 på Mc-kompaniet så bad han mig spänna fast den själv så Jag var säker på att det var ok gjort + att undvika tvivelaktiga dilemman vid eventuell vältning.

Har de spännt fast hojen åt dig så får de nog stå för kallaset.
 
Last edited:

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Man kan ju bara hoppas att de väljer att vara tillmötesgående då det i slutändan handlar om att behålla nöjda kunder.
Att klanta sig och sedan smita undan ansvaret ger inga pluspoäng i min värld.
Man kan ju bara hoppas att rykten sprider sig om butikers agerande och att kundkretsen baseras på det.

(Finns ett hus, ehm, menar butik i Malmö jag undviker numera, nämner inga namn, pga deras arroganta bemötande... :mad: )

Och det är såna som du ingen handlare vill ha heller!! Men du väl en sån kund som begär att man skall torka arslet på dig efter att du har varit på toan, kanske sätta en haklapp på dig med. Och kan förstå att ditt förstånd är mycket litet i din värld! :finger
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Precis, hemförsäkringen ska täcka sånt!
Samma som om du går in på Siba o drar en 50" plasma i golvet el välter en hoj i butiken.. Same shit :)

Det är inte samma sak eftersom mc kan ha egen försäkring men med lite tur kanske det går på hemförsäkringen. Vore det någon annas mc vore förutsättningarna gynnsammare.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Jag är mycket säker på att din hoj inte täcks på något sätt av hemförsäkringen.

Det var väl dessutom dina spännband?
(du använde väl inte bara remmar?)

Iaf, som så många andra sagt, din transport, ditt ansvar.

Men surt låter det...
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Trist som fan. : /

Blev du inte lite fundersam då en handlare som "gjort de här massor av ggr" drog en spännrem ÖVER sadeln?
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
visst så är man själv ansvarig att hojen e korrekt fastspänd.. men va fan!

hade någon på en mc firma sagt till mig att hojen är korrekt fastspänd, t.om efter påpekande så tycker jag att dom ska stå för kostnaden ..LÄTT!!

har dom spänt den tycker jag att dom ska pröjsa
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Och det kan inte en TV?

Snackade med mitt försäkringsbolag eftersom jag köpt en pickup vilken försäkring som skulle få ta smällen om bilen blev stulen med bågen på den. Då skulle jag få utnyttja båda helförsäkringarna om jag nu hade haft någon på bilen.

Antagligen får motorcykelns försäkring stå för det.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Men vadå ?? Hade du inte någon försäkering på den där ?? Hur kan man frakta en hoj på släp utan försäkring ? Varför skulle man göra något sådant ? Det skulle ha räckt med ett garageförsäkring för någon hudralapp i månaden. Jag kollade upp det och mina garageförsäkringar täcker sådant. Du kan ju teckna en försäkring nu och ...tjaa *s*..du vet ;)
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Nu har tillräckligt många tyckt synd om dig och önskat dig en lycklig lösning, så jag hoppar den delen;

- hur fan kunde du byta bort din Italienare!? :fatta! Så går det! :mattias

Äh, håller tummarna att du får en bra lösning utan att behöva betala själv. :pannkyss :tummenupp
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Och det är såna som du ingen handlare vill ha heller!! Men du väl en sån kund som begär att man skall torka arslet på dig efter att du har varit på toan, kanske sätta en haklapp på dig med. Och kan förstå att ditt förstånd är mycket litet i din värld! :finger

HAHAHHAHAHAHAHAHA. antar att du jobbar på den firman som han pratar om, ser ingen annan förklaring till att skälla ut någon annars och säga att ingen handlare vill ha honom och peka finger åt honom BARA för att han vill ha ett trevligt bemötande.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Det är inte samma sak eftersom mc kan ha egen försäkring men med lite tur kanske det går på hemförsäkringen.
Det får nog tyvärr vara tur gränsande till magi. Hemförsäkringar ersätter i princip aldrig något som har med motorfordon att göra. :(
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tråkigt det som hänt men att du ska klandra firman som gjorde detta enbart för att vara sjysst mot dig tycker ju jag inte riktgt är ok...

Är man tveksam får man väl rycka å dra i hojen för att kolla att det sitter?

Men borde la gå att ta ut på försäkringen?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hemförsäkringar ersätter t ex skyddsutrusting, hjälm etc...
 

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
HAHAHHAHAHAHAHAHA. antar att du jobbar på den firman som han pratar om, ser ingen annan förklaring till att skälla ut någon annars och säga att ingen handlare vill ha honom och peka finger åt honom BARA för att han vill ha ett trevligt bemötande.


:) Nää jag jobbar inte där,jag bor i Norrköping men kunde inte låta bli att INTE bli förbannad på inkompetenta människor som tror att dom är KUNGAR bara för att dom är kunder. Visst jag håller med att man skall få ett bra bemötande hos handlarna men vissa begär att man skall ta ner månen också.Det skall väl vara ett ömsesidigt bemötande det finns ingen anledning hos handlarna att vara arroganta mot kunder utan orsaker eller hur!!! :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top