R-1000
Live for nothing or die for something
Jo han borde ta det lika lungt som vi görSir_Börje skrev:Har åkt hoj me dej när du wheelat ca 200m i ca 150 knyck på 50 sträcka..
Men visst är du lämplig till körkort.
Jo han borde ta det lika lungt som vi görSir_Börje skrev:Har åkt hoj me dej när du wheelat ca 200m i ca 150 knyck på 50 sträcka..
Men visst är du lämplig till körkort.
Maverick_ou812 skrev:Har Goooglat men kan inte hitta nåt om detta, du får allt hitta den där paragrafen för att jag ska tro dig.
GixxerJensa skrev:Snarare som en medelålders man(färdas ofta i tjänstebil i mörk kulör) som är på väg till fjällen med familjen eller försenad till morgonmötet på kontoret. Det är dom som gör riktigt impulsiva och korkade manövrar i trafiken.
Det var som fan...Lucky9 skrev:Du är antingen lat eller kass på att googla.
http://lagen.nu/1998:488#K5
5:e kapitlet handlar om "Körkortsingripande".
3:e paragrafen talar om när det är dags att dra in ett körkort.
4:e paragrafen säger följande:
"Återkallelse enligt 3 § får begränsas till att avse en eller flera behörigheter."
Frågor på det?
/Lucky9
GixxerJensa skrev:Snarare som en medelålders man(färdas ofta i tjänstebil i mörk kulör) som är på väg till fjällen med familjen eller försenad till morgonmötet på kontoret. Det är dom som gör riktigt impulsiva och korkade manövrar i trafiken.
Du kan inte ta ut delgivningen först i höst då hojsäsongen är över då? I så fall är det ju "bara" bil du inte kan köra under tiden.2Wheeldrive skrev:I mitt fall så blev jag av med både bil och mc-kortet. 4 månaders spärrtid gäller från och med den dagen du löser ut delgivningen från posten. Men jag har heller aldrig hört att dom bara kan ta vilken behörighet dom vill under spärrtiden Trodde att dom alltid tog alla behörigheter under spärrtiden. Men men det står ju i körkortslagen att dom har rätt att välja
MackeNo1 skrev:Seriöst? Det va ett jävligt hårt straff... Själv körde jag mot stopplikt natten till julafton och fick bara en varning. Haft körkortet i 9år och har inga anmärkningar sen tidigare.
Till mitt försvar ska sägas att jag va i Söderfors, ett litet samhälle med 2000 invånare. Ligger mitt ute i skogen mellan Uppsala och Gävle. Fanns inte en käft ute på gatorna och klockan va 23.30...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|