P-son skrev:Det roliga är att i din Avatar står det "ett hjul räcker". Hur klassar du det? Som säker körning eller?
Cervantes skrev:Finns det verkligen en lag mot att svara i telefonen? annars skulle jag överklaga!
Det jag ville komma fram till med raksträckan var att det var ingen risk att svara i telefonen där då jag inte kunde skada någon vid en eventuell avkörning Och nej det är inte olagligt att svara i mobilen när man kör bil.Mitra skrev:Nej inte mot att svara i telefon.
Men han blev inte dömd för att han svarare i telefon UTAN för att han körde av vägen på en raksträcka med godsikt, då har man inte mycket koll på läget
Och om man inte klarar av att tala och köra rakt så bör man inte svara i telefonen
Herman skrev:Polisen då?
2Wheeldrive skrev:Någon gång i oktober så åkte jag ner i diket pga jag skulle svara i mobiltelefonen :kocko Har kört prickfritt i tio år men det tog inte länsrätten någon hänsyn till! Det handlar om en singel olycka då ingen blev skadad. Det klassades som vårdslöshet i trafik pga medvetet risktagande när jag svarade i mobilen. Jag vet det var klumpigt av mig men ändå 4 månaders indragning Får tillbaka kortet den 20:e juni.
Mästerfuskaren Per Gahrton, samhällsparasiten och övermiljömuppen ni vet, åkte ju dit för RF efter att han touchat en annan bil vid Arlanda.MDM skrev:Man blir fan mörkrädd av läsningen... 195 på 70 väg och frikänns??? :kocko
2Wheeldrive skrev:Jag fattar väl! Vårdslöshet pga att jag svarade i telefon! Men det är inte olagligt att att prata i mobilen. Och hade du läst dom tidigare inläggen i tråden så hade du sett att det skedde på en lång raksträcka med bra sikt. Fanns inte ens flugor i närheten
2Wheeldrive skrev:Avkörningen skedde på en lång raksträcka med god sikt! Inte en käft så långt ögat kunde nå. Har ALDRIG kunnat tro att detta skulle hända mig, Det var så oskyldigt! Dom gjorde en höna av en fjäder! Mår skitdåligt över detta. Att man ska förlora körkortet pga en dikeskörning hade jag aldrig kunnat tänka mig!
GlenMorangie skrev:Efter 2 års preskiberingstid tror man att det ska vara bra.
Icke sa nicke...
LayDeeOmega skrev:Ställer mig lite frågande till att du blev av med körkortet först nu och inte strax efter händelsen
Anneli skrev:När jag blev oskyldigt dömd för en fortkörning jag inte gjort tog det 1½ år innan lappen blev dragen.
LayDeeOmega skrev:Känns ju sjukt att man ska behöva vänta så länge... Kan inte komma på en enda grej som gör att det borde ta så lång tid..
Rash skrev:Det lönar sig inte alltid att vara ärlig tyvärr..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|