Alltså kör du i lössnö blir det väl absolut noll och intet nåt läsbart överhuvudtaget! 150-300 hk lämnar bara en ränna..
Ehh, ja, det är just det som är problemet, men någon meter eller två kanske mattan inte spinner...
Att skotrarna skulle ställa till med så ohyggligt mycket skador på gräsmattor och planteringar är en myt! Vi har inte ont om skog i detta landet om vi säger så. En stadsjuppie på sin mtb skadar mångfalt mer, men det är tabu att nämna.
Ställer inte till med skada, men lämmnar bara en ränna????
Jag har släktingar som är skogsägare, när ett tiotal lössnömaskiner har grävt om varenda snöflinga på en plantering brukar inte så många plantor vara vid liv till våren.
På en motsvarande plantering där det inte har körts skoter ser det annorlunda ut.
Varje vinter är det minst en idiot som kör över min gräsmatta, vid sommartsugan var det massor, vid släktgården ännu fler.
Där jag bodde som barn, inne i ett villakvarter, var det varje vinter några idioter som körde över samma tomt varje vinter, trots avspärrningsband och skyltar.
Han som bodde där tröttnade och grävde bort en meter av deras skoterspår och ställde ner en kärve av ihopsvetsade vinkeljärn, och pudrade lite snö över.
Han kom hem till en övergiven snöskoter på tomten, som han drog in i garaget.
Jag själv har ett enormt behov av att anlägga ett jordplan av ståltråd runt min gård, på en och en halv meters höjd ungefär, jag har inte gjort det än, men jag kommer att bli synnerligen förbannad om någon kör ner det för mig.