RR ABBE
Det är rätt kul ändå...
Vilka var A-förarna?
Hans Gustafsson och Rocket Robin.
Vilka var A-förarna?
Hans Gustafsson och Rocket Robin.
Det underliga är väl att man gjorde nödlösningen att A-förare i klassen får klassa ner sig till B....2944969Alltså, jag hajar inte varför man inte gör som innan och tillåter a-förarna?
Det är två olika prispallar för a resp b iaf.
De snabba b-förarna får dessutom lite draghjälp av lite erfarnare åkare.
Ja det finns ingen anledning att utestänga A förarna i denna klass.Det underliga är väl att man gjorde nödlösningen att A-förare i klassen får klassa ner sig till B....
Näh. Ta ett förvisso för sent men bra beslut att tillåta A-förare igen.
Som ren kuriosa och för att piffa upp debatten så kan jag berätta att nedanstående hoj uppfyller reglementet. Men det var kanske inte andemeningen med klassen att de skulle vara med. Skulle någon mot förmodan dyka upp med en XVS650 så skulle nog reglerna ändras snabbt. Spårvalen skulle förmodligen oxå klassas som lätt oortodoxa. Får man ställa upp med en Aprulla 250SP i Supermoto 450 förresten ? Nej ! Varför inte ? Därför att reglementet säger att de inte är tillåtna. Go figure...
Om det finns en RR-modell med helkåpa enkelcuts är jag dock lite osäker på...
Jadå du får åka med en Rs250 i SM450 möjligen med reservation för att reglementet kräver större markfrigång
Jodå, det sägs massor om hur cykeln måste se ut. Läs på.Sägs inget om hur cykeln ska se ut eller nåt.
Jodå, det sägs massor om hur cykeln måste se ut. Läs på.
Reglerna för alla standard serier i RR är skrivna på andra hållet för enkelhetens skull.
DVS du får bara göra de justeringar som är presicerade i reglerna inget annat!!
Det här med att SM hojar inte skulle vara godkända har med säkerheten att göra!
Med risk att folk tycker illa om mig så måste jag säga att SM folket vi stötte ihop med i SM förra året inte var allt för intresserade av säkerhet på banorna!!
Vid besiktningen på sviesta så hade mer än 75% av förarna i SM glykol i kylaren!! Totalt livsfarligt vid marksyning på asfalt. Om en SM förare körde av banan så körde han tillbaka på banan direkt in i idealspåret och drog med sig massa skräp = riktigt nonchalant mot andra förare.
Med detta i tankarna tycker jag att SM förare som kommer från cross-uppväxt bör tänka efter innan de vill leka RR förare.
Med risk att folk tycker illa om mig så måste jag säga att SM folket vi stötte ihop med i SM förra året inte var allt för intresserade av säkerhet på banorna!!
Vid besiktningen på sviesta så hade mer än 75% av förarna i SM glykol i kylaren!! Totalt livsfarligt vid marksyning på asfalt. Om en SM förare körde av banan så körde han tillbaka på banan direkt in i idealspåret och drog med sig massa skräp = riktigt nonchalant mot andra förare.
Med detta i tankarna tycker jag att SM förare som kommer från cross-uppväxt bör tänka efter innan de vill leka RR förare.
Att det skulle varit mer än 75% som hade glykol i måste väl ändå vara en rejäl överdrift. Tror nog dom flesta av oss känner till den regeln mer än väl även om det säkert finns en o annan som det gått förbi + vissa som slarvar med det. Det är ju illa nog, men det är ju bra att ni kollade det då. Konstigt att man inte såg eller hörde om en enda som bytte kylarvätska? Va ju över 40 hojar som det gjordes på?
Vidare. Jag förstår inte riktigt hur en hoj kan dra ut "en massa skräp" efter ha varit av banan, eller hur det lilla som följer med däcken kan innebära problem för någon.
Om du inte förstår hur mycket skit ett varmt slicks drar upp och vad det i sin tur innebär för en RR förare med bra fart i mitten av böjen så har du själv uteslutit dig ur RR-stilen, se ovan förklaring!
Om du inte förstår hur mycket skit ett varmt slicks drar upp och vad det i sin tur innebär för en RR förare med bra fart i mitten av böjen så har du själv uteslutit dig ur RR-stilen, se ovan förklaring!
Varför körde inte du på a-torp r600
Eftersom nivån sjunkit rejält i denna tråd och vissa inte är intresserade av konstruktiva och givande kommentarer kommer jag inte posta i denna tråd mer!!
Nä jag är inte stött eller lätt retad, bara irriterad att vissa inte är öppna nog att inse ett problem utan bara går in i försvarsställning och blir totalt omöjliga att disskutera med.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|