Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Så länge som ingen ens har försökt eller blivit nekad att anmäla en SXV till klassen ännu så existerar inte ens "problemet"

Prova att anmäla er så får vi se vad Brånalt säger, det kan mycket väl vara så att han tycker att det är ok och då är det bara att gasa ju.
Då är det dags att se vad SXV 550 kan prestera i SP klassen, föraren är inte bara en av sveriges bästa mekaniker han är dessutom en mycket meriterad förare, jag tippar att Peter sopar hem detta på Falken.

http://www.erf.nu/Tabell/Anmalningar.asp?S=2&EventID=587

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Hahahaha det ska bli kul att se detta LIVE, bilder kommer min vän :pannkyss

Blir inget med det. Några små mäniskor satte stopp för detta redan efter första träningen. Med 12 förare till start i klassen förstår jag öht inte varför man orkar vara så småsint. Argument som: Han är svår att köra om är endast löjliga. Är man snabbare kör man om, annars är man inte snabbare.

När man låter principer stödja en korkad regel tycker jag att det tar bort glädjen. Visst, regler finns där för att följas, men ingen kan på fullt allvar påstå att det var av säkerhetsskäl man stoppat Marcussen.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Blir inget med det. Några små mäniskor satte stopp för detta redan efter första träningen. Med 12 förare till start i klassen förstår jag öht inte varför man orkar vara så småsint. Argument som: Han är svår att köra om är endast löjliga. Är man snabbare kör man om, annars är man inte snabbare.

När man låter principer stödja en korkad regel tycker jag att det tar bort glädjen. Visst, regler finns där för att följas, men ingen kan på fullt allvar påstå att det var av säkerhetsskäl man stoppat Marcussen.

Jag tycker att de protesterande förarna borde skämmas. Löjligt, småsint och fruktansvärt barnsligt.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
varför körde han inte BOTT ist.....???

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Det som skulle ha blivit så bra har ruttnat totalt pga luddiga formuleringar, dålig koll på däckreglementet och det enligt mig helt galna beslutet att ta bort A-förarna.

En motard byggd för tävling som SXV'n på ca 70 hk och drygt 100 kg med en duktig förare på skulle vara i en klass för sig i det här startfältet. Jag kan faktiskt förstå de som protesterade, speciellt eftersom det står som det gör i reglementet.
Det ska finnas en lista på hojar som var godkända i 250SP, hade den utökats med Hyosung, SV650 och ER-6 så hade vi inte haft något tjafs! Enkelt!

Inte utan att man längtar tillbaka till den tiden då "alla" hade RS250, det fanns reservdelar en masse och alla visste att det var föraren som låg bakom placeringen och inte hojen.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Så de sista kvarvarande förarna satte själva stopp för klassens utveckling och fortlevnad. Trist...

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är väl bättre att jobba för att att ändra reglementet till något bra än att uppmuntra till att bryta mot det?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
varför körde han inte BOTT ist.....???

Pga samma korkade regel. Regeln finns i nationella reglementet, därmed gäller den alla klasser. Om det ska vara förbjudet med en hoj av supermototyp borde det i konsekvensens namn vara en motsvarande paragraf för att stoppa glidare, crosshojar, endurohojar, trialhojar, ja nämn vilken annan sort som du vill. Med den nuvarande skrivningen är det ingen som kan neka mej om jag vill ställa upp i SP med en Yamaha XV 535, som vore en betydligt mer olämplig hoj att köra SP med. Där kan man snacka om säkerhetsrisk!

Det som skulle ha blivit så bra har ruttnat totalt pga luddiga formuleringar, dålig koll på däckreglementet och det enligt mig helt galna beslutet att ta bort A-förarna.

En motard byggd för tävling som SXV'n på ca 70 hk och drygt 100 kg med en duktig förare på skulle vara i en klass för sig i det här startfältet. Jag kan faktiskt förstå de som protesterade, speciellt eftersom det står som det gör i reglementet.
Det ska finnas en lista på hojar som var godkända i 250SP, hade den utökats med Hyosung, SV650 och ER-6 så hade vi inte haft något tjafs! Enkelt!

Inte utan att man längtar tillbaka till den tiden då "alla" hade RS250, det fanns reservdelar en masse och alla visste att det var föraren som låg bakom placeringen och inte hojen.

Kan också förstå förarna till viss del, men de argument som framfördes för att stoppa honom var de sämsta jag hört. Sandlådenivå!

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

:rofl

Var det på allvar ett av argumenten? Shit. Jag tycker det är svårt att köra om R6:eek:r när jag sitter på gixxern, kan jag lämna i protest då? :va

EDIT: Jag gissar på att förklaringarna som att "Han kör konstiga spår", "Hojen hör inte hemma på en RR-bana" och "Han är en säkerhetsrisk för han sladdar" kom upp som 'argument'. Det hade på allvar varit kul att se vad en motard hade kunnat göra i den klassen men hittills tycker jag det verkar som att den klassen är en blandning av barn- och pensionärklass. Förbjud de där jäkla ER-6, SV650 och andra hojar som faktiskt VERKLIGEN inte hör hemma på en bana och ta in hojar som RS250, SXV450/550, Ninja 400 som är byggda för det.

Last edited:

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
:rofl

Var det på allvar ett av argumenten? Shit. Jag tycker det är svårt att köra om R6:eek:r när jag sitter på gixxern, kan jag lämna i protest då? :va

EDIT: Jag gissar på att förklaringarna som att "Han kör konstiga spår", "Hojen hör inte hemma på en RR-bana" och "Han är en säkerhetsrisk för han sladdar" kom upp som 'argument'. Det hade på allvar varit kul att se vad en motard hade kunnat göra i den klassen men hittills tycker jag det verkar som att den klassen är en blandning av barn- och pensionärklass. Förbjud de där jäkla ER-6, SV650 och andra hojar som faktiskt VERKLIGEN inte hör hemma på en bana och ta in hojar som RS250, SXV450/550, Ninja 400 som är byggda för det.

Samtilga dessa argument hördes i diskussionen. Dock sladdar inte Peter, han kör rr-style med fötterna på pinnarna.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Samtilga dessa argument hördes i diskussionen. Dock sladdar inte Peter, han kör rr-style med fötterna på pinnarna.

Ja, då återstår väl enda riktiga argumentet. Att en sån hoj kan sopa banan med de fyrtakts touringhojar som får köra enligt det slafsigt skrivna reglementet.

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Kul att så många har åsikter:tummenupp
Trist bara att väldigt få har någon aning om vad som hände eller överhuvudtaget kör i vår fina klass!!!

Inte en enda av de andra förarna ville ha honom där.
Han var redan från början med utom tävlan, dvs inga poäng vilket får en att undra varför han får vara där och fördärva för de som vill ta poäng.:va

HAN KÖRDE INTE FORT!!!
Så nu var det sagt.
Racet vanns på 51or och Peter körde "bara" 54or på träning.

Däremot måste jag som segrare säga att Magnus och hans SV ser ut som en riktigt bra kombination.
Magnus kör riktigt fint på en cykel som går väldigt jämnt med RS250na.:yoparty

Dessutom bör tillägas att en viss diskussion i depån urartade i handgemäng där en person som inte är inblandad i SP slog till en förare i SP bara för att han inte gillade "argumenten" i diskussionen.
Det kan kanske ha och göra med att ett visst team är sponsrade av Marcussen MC:rolleyes:

Nu tycker jag vi avslutar det hela och väntar på en lista av godkända cyklar.
Och ni andra som incisterar på att vilja köra "motarder" i RR inse att enligt regel 3.1 så får inga "motarder" köra i någon RR-klass.
Snälla använd sunt förnuft och inte ett papper från vägverket och försöka komma förbi SVEMOs regelverk.
Motarderna har fler tävlingar än RR så varför vill ni så gärna köra med oss, är vi så mycket snällare och trevligare än folket på era tävlingar?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

HAN KÖRDE INTE FORT!!!
Så nu var det sagt.

Så du menar att de 7 förare som ALDRIG presterade mer än 55:eek:r är snabba nog medan Peter var för långsam på 54:eek:r..? Som sagt innan, argumenten håller inte. En SXV550 hör bra mycket mer hemma på RR-banan än en ER-6:a, eftersom min KTM 625 touringmotard är mer lämpad än en ER-6:a för bana så lär ju Aprilia:s riktiga racemaskiner vara ännu bättre för det.

Det finns fortfarande inga hållbara argument till varför en sån hoj inte skulle få köra med er i SP. Men jag gissar på att ni är rädda för konkurrensen?

EDIT: Citatfel o tankevurpa

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kul att så många har åsikter:tummenupp
Trist bara att väldigt få har någon aning om vad som hände eller överhuvudtaget kör i vår fina klass!!!

Inte en enda av de andra förarna ville ha honom där.
Han var redan från början med utom tävlan, dvs inga poäng vilket får en att undra varför han får vara där och fördärva för de som vill ta poäng.:va

HAN KÖRDE INTE FORT!!!
Så nu var det sagt.

Däremot måste jag som segrare säga att Magnus och hans SV ser ut som en riktigt bra kombination.
Magnus kör riktigt fint på en cykel som går väldigt jämnt med RS250na.:yoparty

Dessutom bör tillägas att en viss diskussion i depån urartade i handgemäng där en person som inte är inblandad i SP slog till en förare i SP bara för att han inte gillade "argumenten" i diskussionen.
Det kan kanske ha och göra med att ett visst team är sponsrade av Marcussen MC:rolleyes:

Nu tycker jag vi avslutar det hela och väntar på en lista av godkända cyklar.
Och ni andra som incisterar på att vilja köra "motarder" i RR inse att enligt regel 3.1 så får inga "motarder" köra i någon RR-klass.
Snälla använd sunt förnuft och inte ett papper från vägverket och försöka komma förbi SVEMOs regelverk.
Motarderna har fler tävlingar än RR så varför vill ni så gärna köra med oss, är vi så mycket snällare och trevligare än folket på era tävlingar?

Sansa dej lite nu. Jag har känt peter i 20 år. I höstas åkte han på friträning 51:eek:r lekande lätt. I år är det första gången har är på banan. Du hade inte haft en chans ens på andra friträningen om han fått köra. Pungt. Var är det sunda förnuftet i att köra race med 12 hojar och gnälla på en enda hoj till? Orsaken till att låta honom köra utom tävlan var just för att inte ta poäng för er "riktiga" racerförare.
Motardklasserna kör på grus, där har du förklaringen till att peter inte vill köra med dom. Han har aldrig kört på grus och har ingen vilja att göra det heller. Trevligare folk i klassen? Tycker du själv att du var "trevlig" i lördags kväll?

Angående dispyten i depån som du kallar handgemäng; Peter sponsrar mej. Peter sponsrar INTE min mekaniker. Handgemänget bestod i ett missat försök att slå kepsen av ditt huvud. Därvid råkade han träffa din näsa. Du har fått en ursäkt inom 10 minuter efter incidenten, men hade svårt att acceptera den. OBS! Detta är inget försvar av hans beteende, bara ett klargörande av vad som hände. Är du inte nöjd med denna ursäkt så polisanmäl saken, som du hotade med.

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Här gick det hett till:whip
Vad som än har hänt är det väl tråkigt att någon kommer till banan, tillåts anmäla sig, köra träning och sen inte får vara med! Jag personligen har inget emot motarderna mer än att jag tycker en racehoj är snyggare, men det kan vi ta en annan gång.
Reglerna borde vara tydliga nog! JA eller NEJ!
Reglerna kring motardernas vara eller icke vara i SP anser vissa vara luddiga, och bevisligen med all rätt, man tanke på hur vi sitter här och tycker i cyberrymden.

Sen är en liten rolig detalj att en regel som är GLASKLAR är att det inte ska vara några A-förare i Sport Production, men visst bjöd SP på A-föraråkning...
Rättshaveristernas tid är kommen:tungan

Tack för en trevlig helg förresten, jag hade ingen aning om att det var VI förare som var orsaken till att motarden inte körde, så jag är inte riktigt övertygad om att alla visste och var emot det, men visst, jag ser hellre att det inte är med motarder i SP, men å andra sidan ville jag inte att Hayden skulle vinna VM förra året heller... Det är tydliga regler som ska avgöra det och inte jag!

.........

Det finns fortfarande inga hållbara argument till varför en sån hoj inte skulle få köra med er i SP. Men jag gissar på att ni är rädda för konkurrensen?
Vissa kanske är, och argumentens vara eller icke vara beror ju bara på reglementet.
Hur många hade grymtat om du hade ställt upp med din KTM i Rookie 600?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...