Dagens bild

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag är vän av planering.
Så, när man planerar en större sevice på en fredagseftermiddag, då måste man se till att skapa så bra förutsättningar som möjligt.
Det känns bra så här långt.
Nog kan det vara ett visst avstånd mellan faciliteter här uppe i norr, men idag hittade jag det jag behövde på olika butiker inom 800 meters avstånd mellan varandra - fantastiskt förnämligt.
Trevlig fredag på er!

Sevicefredag.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag är vän av planering.
Så, när man planerar en större sevice på en fredagseftermiddag, då måste man se till att skapa så bra förutsättningar som möjligt.
Det känns bra så här långt.
Nog kan det vara ett visst avstånd mellan faciliteter här uppe i norr, men idag hittade jag det jag behövde på olika butiker inom 800 meters avstånd mellan varandra - fantastiskt förnämligt.
Trevlig fredag på er!

View attachment 503320
Då har vi lärt oss att Yamahaverkstaden i orten X ligger 800 meter från Systembolaget i samma ort.

Så nu är det dags för forummedlemmar som är analytiska, kartintreserade, som kanske inte har något bättre för sig, eller är allmänt nördiga, att svara på frågan:

- Var har hannuse köpt sin whisky och sin olja?
Nej, man vinner inget pris. Förutom äran.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Då har vi lärt oss att Yamahaverkstaden i orten X ligger 800 meter från Systembolaget i samma ort.

Så nu är det dags för forummedlemmar som är analytiska, kartintreserade, som kanske inte har något bättre för sig, eller är allmänt nördiga, att svara på frågan:

- Var har hannuse köpt sin whisky och sin olja?
Nej, man vinner inget pris. Förutom äran.
Tror det är en kuggfråga. Ser ut som motorolja i glaset.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Då har vi lärt oss att Yamahaverkstaden i orten X ligger 800 meter från Systembolaget i samma ort.

Så nu är det dags för forummedlemmar som är analytiska, kartintreserade, som kanske inte har något bättre för sig, eller är allmänt nördiga, att svara på frågan:

- Var har hannuse köpt sin whisky och sin olja?
Nej, man vinner inget pris. Förutom äran.
Han är troligtvis en kändis på detta ombud på Byavägen 35. Kanske t.o.m. egen nyckel för att hämta ut sina stora kvantiteter. Men det är ont om motoroljsbutiker så denna är nog inte den inom 800 meters radie om det inte finns någon som kränger olja svart bakom hörnet. Man har ju sett Jägarna på TV å vet hur det går till däruppe,
1725644114905.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Han är troligtvis en kändis på detta ombud på Byavägen 35. Kanske t.o.m. egen nyckel för att hämta ut sina stora kvantiteter. Men det är ont om motoroljsbutiker så denna är nog inte den inom 800 meters radie om det inte finns någon som kränger olja svart bakom hörnet. Man har ju sett Jägarna på TV å vet hur det går till däruppe,
View attachment 503323

Du har uppenbarligen dålig koll på landsbygden som inte vet att där kan den lokala lanthandeln även kan sälja olja och filter till din bil.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
- Var har hannuse köpt sin whisky och sin olja?
Nej, man vinner inget pris. Förutom äran.

Då jag tror (vet) att Hannu bara shoppar olja på ett enda ställe i världen så måste det korrekta svaret vara Svartöstan.

Jag hoppas dock att det smått ikoniska glaset innehåller en dyr single malt, som kompensation för den halvsyntetiska oljan…
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Då jag tror (vet) att Hannu bara shoppar olja på ett enda ställe i världen så måste det korrekta svaret vara Svartöstan.

Jag hoppas dock att det smått ikoniska glaset innehåller en dyr single malt, som kompensation för den halvsyntetiska oljan…
Korrekt på samtliga punkter.
En Macallan inhandlades på Skutvikens förnämliga utskänkningsställe, som kompensation till det låga effektuttagen som oljan behöver hantera.
Dock så införlivade vi de sista antalet chips och jordnötter som kändes nödvändiga för att säkerställa en framgångsrik kväll, på en lanthandel som förevisades tidigare i tråden.
Så den här bilden är från svunnen tid.

Kainulas_1.JPEG
 
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Alltså +25 den 7:e september blev ingen älgjakt idag och jag ställer in semestern nästa vecka med tanke på tempen som råder nu.

Blev en kortare sväng med kompressor Hondan iförd skinnstället som är ventilerat och det var ändå varmt.

20240907_184344.jpg20240907_184336.jpg
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Alltså +25 den 7:e september blev ingen älgjakt idag och jag ställer in semestern nästa vecka med tanke på tempen som råder nu.

Blev en kortare sväng med kompressor Hondan iförd skinnstället som är ventilerat och det var ändå varmt.

View attachment 503368View attachment 503369
Bara älgflugor i skogen och dom är galna nu!! Jag körde min test-skogsväg och trots hjälm och goggles kunde jag plocka ett par flugor ur håret efteråt. 1000009816.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Bara älgflugor i skogen och dom är galna nu!! Jag körde min test-skogsväg och trots hjälm och goggles kunde jag plocka ett par flugor ur håret efteråt. View attachment 503370

Vi har inte stött på älgflugorna här ännu, men dom i kalixtrakten talar om dessa. Ska visst vara otrevliga och hade med mig några smålänningar på jakten i veckan och dom sa att om man får man in dom i öronen är det otäckt som fan.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top