Då har vi lärt oss att Yamahaverkstaden i orten X ligger 800 meter från Systembolaget i samma ort.Jag är vän av planering.
Så, när man planerar en större sevice på en fredagseftermiddag, då måste man se till att skapa så bra förutsättningar som möjligt.
Det känns bra så här långt.
Nog kan det vara ett visst avstånd mellan faciliteter här uppe i norr, men idag hittade jag det jag behövde på olika butiker inom 800 meters avstånd mellan varandra - fantastiskt förnämligt.
Trevlig fredag på er!
View attachment 503320
Tror det är en kuggfråga. Ser ut som motorolja i glaset.Då har vi lärt oss att Yamahaverkstaden i orten X ligger 800 meter från Systembolaget i samma ort.
Så nu är det dags för forummedlemmar som är analytiska, kartintreserade, som kanske inte har något bättre för sig, eller är allmänt nördiga, att svara på frågan:
- Var har hannuse köpt sin whisky och sin olja?
Nej, man vinner inget pris. Förutom äran.
Han är troligtvis en kändis på detta ombud på Byavägen 35. Kanske t.o.m. egen nyckel för att hämta ut sina stora kvantiteter. Men det är ont om motoroljsbutiker så denna är nog inte den inom 800 meters radie om det inte finns någon som kränger olja svart bakom hörnet. Man har ju sett Jägarna på TV å vet hur det går till däruppe,Då har vi lärt oss att Yamahaverkstaden i orten X ligger 800 meter från Systembolaget i samma ort.
Så nu är det dags för forummedlemmar som är analytiska, kartintreserade, som kanske inte har något bättre för sig, eller är allmänt nördiga, att svara på frågan:
Han är troligtvis en kändis på detta ombud på Byavägen 35. Kanske t.o.m. egen nyckel för att hämta ut sina stora kvantiteter. Men det är ont om motoroljsbutiker så denna är nog inte den inom 800 meters radie om det inte finns någon som kränger olja svart bakom hörnet. Man har ju sett Jägarna på TV å vet hur det går till däruppe,
View attachment 503323
Som det ska vara.Du har uppenbarligen dålig koll på landsbygden som inte vet att där kan den lokala lanthandeln även kan sälja olja och filter till din bil.
Korrekt på samtliga punkter.Då jag tror (vet) att Hannu bara shoppar olja på ett enda ställe i världen så måste det korrekta svaret vara Svartöstan.
Jag hoppas dock att det smått ikoniska glaset innehåller en dyr single malt, som kompensation för den halvsyntetiska oljan…
Vet inte om jag är helt fel ute men är det Buffils Annas Cafe utanför Leksand? Vild gissning.Fick mig lite fika i dag med.
Någon mer som känner till stället utifrån utsikten bara?
Och zoomar man in lite så ser man en del av min VFR.
View attachment 503356
Japp, stämmer bra. Björkberget, Siljansnäs.Vet inte om jag är helt fel ute men är det Buffils Annas Cafe utanför Leksand? Vild gissning.
Underbara vägar däromkring.Japp, stämmer bra. Björkberget, Siljansnäs.
Folk har så konstiga saker i trädgården.
View attachment 503362
Ser så ut. Jag tror att den har stått ett tag.Är det en Mustang fastback 67-68?
Bara älgflugor i skogen och dom är galna nu!! Jag körde min test-skogsväg och trots hjälm och goggles kunde jag plocka ett par flugor ur håret efteråt.Alltså +25 den 7:e september blev ingen älgjakt idag och jag ställer in semestern nästa vecka med tanke på tempen som råder nu.
Blev en kortare sväng med kompressor Hondan iförd skinnstället som är ventilerat och det var ändå varmt.
View attachment 503368View attachment 503369
Bara älgflugor i skogen och dom är galna nu!! Jag körde min test-skogsväg och trots hjälm och goggles kunde jag plocka ett par flugor ur håret efteråt. View attachment 503370
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|