Dagens bild

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kommer ihåg när varit i skogen på dagen och duschat sen på kvällen när ligger i sängen känner något som kryper. Dom lyckas sitta kvar
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Gör så jävla ont att sitta på sextjugefemman efter jag haft cancer men den går ju att skruva på. Det är ju kul. Bytte drev, förlängde stödet. Fixade Harleyn med. Drog satan till höger. Gaffelbenen var ju inte i synk alls. Inte bakaxeln heller. Måste varit en vindögd mekaniker som fixat innan. Kawasaki är ju japansk så den behöver man knappt byta däck på... 😉😂 1000009850.jpg

Frågan är ju varför jag ens har kvar sextjugefemman... Antagligen för att den är allmänt häftig. Förgasare, bra fjädring och inte fjollig som en 690...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Drygt 20 plusgrader uppe i norra delen av landet.
Känns som en sommardag i juli, märkligt.
Blev 30 mil grusväg för att reka lite inför kommande touringäventyr med lågt kubiktal.
Skönt med stor tank i alla fall, alla mackar längs vägen var nedlagda, och man undrar hur det ska bli med alla elhojar i framtiden, såg inte en enda laddplats, så vi befinner oss tydligen "mitt mellan" :va
Men fint i alla fall, ljuset blir magiskt vid 19-tiden.

Söndag_1.jpg

Söndag_2.jpg
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det var varmt i helgen i de flesta landsändar, även om nordligaste Bohuslän faktiskt hade en del moln både lördag och söndag. ”Bara” 23 grader som kallast i lördags. Småkyligt! 😛
Och idag söndag förmiddag var det bara 18 grader och faktiskt föll några regndroppar. Det sista var synd tycker jag, eftersom jag hade hängt ut sängkläder på vädring…. Men så kom solen och det blev uppåt 30 till slut. Ordningen återställd!

Grebbestad fredag eftermiddag,+29.
1725823972270.jpeg

Lunchfika i Fjällbacka. Rena rama högsommaren.
1725824043357.jpeg

Fredag eftermiddag har fiskarna redan tagit helg. Det hålls ju ingen fiskauktion på lördagar så då ligger man i hamn redan på fredag.
1725824160230.jpeg

Framme vid målet, ön med vårt lilla hus.
1725825362073.jpeg

Inga båtar kvar i närmsta viken, bryggföreningen ska plocka upp bryggan för säsongen redan i morgon. I bakgrunden skymtar Sydkoster.
1725824352639.jpeg

Söndag och dags för hemresa. Fast först en fika på bryggan nere i hamnen.
1725824479731.jpeg

Tog en omväg på vägen hem via Göta älv-dalen. Platsen för fotot är Hjärtum som är känt bland annat för slaget vid Hjärtum 27 september 1657 då över 4000 soldater drabbade samman här.
1725824780355.jpeg
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Circus 10 mil, anorlunda med helt ok på sitt eget lilla vis.
Inför kommande 50 års kris..🙄View attachment 503448
Aj, aj...du blir en av dom :fyllisar
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag beställde en ny cross i 50års present till mig själv. Men måste erkänna att ibland funderat på något liknande glidare också
Ta i beaktning att det kan skaka om forumvärlden, och skapa debatt.
Det finns divergerande åsikter om huruvida allting ska vara som "vanligt", ända tills bensinen inte är tillgänglig längre.
Det vill säga att du bör köra en hoj som är klassad som så kallad "sporthoj", vilket ingen har lyckats att klämma fram en definition på.
Andra flaggar för att lämna forumet åt sitt öde på grund av sviktande intresse för att hänga med på utannonserade gruppdynamiska övningar.
Så...att klappa till med en glidare bara sådär...fundera på om det är rätt väg att gå, någon kanske äggar ditt garage, eller beställer VitaePro till din adress!
Ett alternativ kan var att smyga igång lite med en kafferäser, eller en bobber, eftersom få vet vad det egentligen är, och hur den kan användas.
Bara ett tips i all välmening! 🙃
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ta i beaktning att det kan skaka om forumvärlden, och skapa debatt.
Det finns divergerande åsikter om huruvida allting ska vara som "vanligt", ända tills bensinen inte är tillgänglig längre.
Det vill säga att du bör köra en hoj som är klassad som så kallad "sporthoj", vilket ingen har lyckats att klämma fram en definition på.
Andra flaggar för att lämna forumet åt sitt öde på grund av sviktande intresse för att hänga med på utannonserade gruppdynamiska övningar.
Så...att klappa till med en glidare bara sådär...fundera på om det är rätt väg att gå, någon kanske äggar ditt garage, eller beställer VitaePro till din adress!
Ett alternativ kan var att smyga igång lite med en kafferäser, eller en bobber, eftersom få vet vad det egentligen är, och hur den kan användas.
Bara ett tips i all välmening! 🙃
Poll, såklart.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Välkommen till klubben. Femti bast och impulshandlade en Dyna.
Samma här fast krisen börjar ett och ett halvt år för tidigt för mig..

Med en Bmw en Harley och en sidvagnhoj så har jag nog prickat in trifectan av gubbighet. Va fan hände?
Hade någon sagt till mig för ett par år sedan vilka hojar jag skulle köra med idag hade jag skrattat åt dom.

Skrattar gör jag ändå, barnsligt nöjd med mina hojar och alla hojar bjuder på sann körglädje.😀
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top