Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tycker personligen det var en artig och nyfiken fråga, i vilken prisklass man kan göra dessa affärer. "Din fråga om att inte inkludera eventuell service i kostnaderna är bara dum." ????? Vad svarar du på? Du verkar inte ens förstå min fråga. Dina konstiga svar och utfall om "dum" och "tramsigare" faller bara tillbaka på dig. Tror det kan vara bra om du funderar över om du ska sluta svara på frågor som du inte kan/vill svara på.

Ja du insinuerade väl att jag köpte hojar för 4000 kr, servade för 6000 kr, sålde 50% mer än jag betalat, dvs sålt för 6000 kronor och tror jag gjort 50% vinst när det egentligen är 4000 kr förlust.

Det var åtminstone så jag tolkade ditt inlägg och det tolkade jag mer som en dumförklaring än en nyfiken fråga.

För övrigt besvarade jag väl ändå din fråga om vilka hojar det handlar om men det har du ju klippt bort i ditt citat.

Angående service så är det cyniska sanningen att man servar inte en hoj man ska sälja för nästa köpare betalar inget extra för att du köpt olja och hällt i hojen.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag är nog ensam om min metod att sälja hojar: kolla vad snittpriset är på Blocket, och sätt sen ett pris ett par tusenlappar under detta. (Nu handlar det om hojar för max 15000kr) Man får 5-6 seriösa svar redan samma kväll, hojen är såld någon dag senare, man har fått sina pengar och kan gå vidare i livet. Men det är jag det. Usel på affärer, men slipper mycket bekymmer, prutande, väntade och jobbiga köpare.
Ensam om att sätta priset så är du nog inte :rofl
Så hur mycket säljer du av dina Virago 535or för? Du har väl ett gäng nu?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Annons(erna!) ute sedan 1/10, och fortfarande kvar.

Det där är nog bara ett lockpris, och budgivningen i bakgrunden triggar snart brandlarmen.

Ja, det finns ju den sortens idioter också som inte säljer till utsatt pris.

Jag var och tittade på en 50cc Ducati för flera år sedan. Efter att den inte gick att starta efter en längre stunds taffliga försök och det visat sig att den saknar kompression så erbjuder han den åt mig för ett pris någon tusing högre än utannonserat för det var ju minsann andra som var intresserade som hade bjudit ännu mera osett.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
I den här tråden känner jag mig nästan unik för att jag inte köper för att sedan ha en ambition att sälja?
Bryr mig bara om vad plånkan medger, och sedan tar jag ett beslut.
Blev det inte bra så säljer jag den, men pengarna var redan avsatta, så marknaden får ta tillbaka den till det pris som den betingar.
Höstpris, vårpris, eller sista pris är inte så väsentligt, mer skick och attityd, då kommer vi framåt i affären.
Man blir ju dock jätterädd för folk som hotar med att ställa bort den om den inte säljs innan ett visst datum.
Tänk om man inte får köpa den?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I den här tråden känner jag mig nästan unik för att jag inte köper för att sedan ha en ambition att sälja?
Bryr mig bara om vad plånkan medger, och sedan tar jag ett beslut.
Blev det inte bra så säljer jag den, men pengarna var redan avsatta, så marknaden får ta tillbaka den till det pris som den betingar.
Höstpris, vårpris, eller sista pris är inte så väsentligt, mer skick och attityd, då kommer vi framåt i affären.
Man blir ju dock jätterädd för folk som hotar med att ställa bort den om den inte säljs innan ett visst datum.
Tänk om man inte får köpa den?

Jag antar att ställa bort ett visst datum innebär att den då hamnar på vinterförvaring där den är oåtkomlig fram till våren.

Du får säkert köpa den osedd efter det datumet om du insisterar.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag köper inte heller för att göra ett klipp utan går efter vad jag känner att jag vill/kan betala. När jag sen ska sälja sätter jag ett pris för att bli av med objektet samma dag.
Ekonomisk mastermind, not!

Hondan har jag försökt få betalt för överhuvudtaget, men det gick inte

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag köper inte heller för att göra ett klipp utan går efter vad jag känner att jag vill/kan betala. När jag sen ska sälja sätter jag ett pris för att bli av med objektet samma dag.
Ekonomisk mastermind, not!

Hondan har jag försökt få betalt för överhuvudtaget, men det gick inte
Jag är ännu värre. Om jag köper en hoj för t ex 12.000kr, så anser jag att de pengarna är förlorade. Det är ingen investering. Sen kör jag med den ett par år, tröttnar och vill sälja. Vid det laget har jag i princip skrivit av hojen ekonomiskt, den har tjänat mig väl för 12.000kr och den ska bara avyttras. Då brukar jag annonsera ut den för kanske 7-8000kr, och blir glatt överraskad om någon bjuder en tusenlapp under och köper den för låt säga 6000kr. Då har typ två säsonger med hojåkande kostat mig 6000kr - toppen!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag är ännu värre. Om jag köper en hoj för t ex 12.000kr, så anser jag att de pengarna är förlorade. Det är ingen investering. Sen kör jag med den ett par år, tröttnar och vill sälja. Vid det laget har jag i princip skrivit av hojen ekonomiskt, den har tjänat mig väl för 12.000kr och den ska bara avyttras. Då brukar jag annonsera ut den för kanske 7-8000kr, och blir glatt överraskad om någon bjuder en tusenlapp under och köper den för låt säga 6000kr. Då har typ två säsonger med hojåkande kostat mig 6000kr - toppen!
Hur skall du få ihop pensionssparandet om du gör en förlust på 50% rakt av på ditt sparande?

Här har du en till btw. 12,9 papp och öppet för prut, finns i Säter.
"Nya däck för 2 år sedan" "Tjej körd"

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Mycket bra sagt! Hur många av oss har inte köpt en ny MC/bil och lossat massa stålar på det? Rätt tänkt och detta att köra vidare utan att det spräcker pluskan samt glädjen kunna köra hoj även om ekonomin inte är på topp. Hedrande!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En Triumph Speed Four första generationen för hiskeliga 44 000 i höstpris.
De brukar ligga på 20' plus/minus 5 000.

Fast denna har "Ej vanlig kulör inte många sålda i Sverige i denna färg" ?
Sen när man söker på Speed Four så är verkligheten lite annorlunda. Alla som säljs har denna kulör.

Blocket.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En Triumph Speed Four första generationen för hiskeliga 44 000 i höstpris.
De brukar ligga på 20' plus/minus 5 000.

Fast denna har "Ej vanlig kulör inte många sålda i Sverige i denna färg" ?
Sen när man söker på Speed Four så är verkligheten lite annorlunda. Alla som säljs har denna kulör.

View attachment 490780

Jag tror inte det är kulören som är hans ursäkt för priset utan det faktum att den bara gått 247 mil. Fast det är väl några år kvar innan samlarna börjar slåss om den hojen.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fast med det du tidigare nämnt om hur långt du kör så är milkostnaden enorm.

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A

Bifogat

• Screenshot_20231013-231448.png
    Screenshot_20231013-231448.png
    1.1 MB · Visningar: 28
  • Screenshot_20231013-231417.png
    Screenshot_20231013-231417.png
    1.4 MB · Visningar: 26

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ser ut som att söderhipstersarna har tröttnat på motorcyklar och att de nu har hittat någon ny subkultur att annektera:
Byggkostnad ca 300 000 enligt annonsen! :1pajas

"Byggkostnad ca 100 000 så budgivningen startar där" :rofl

Har nu inte några garanterade uppgifter på vad dessa hojar kan ha kostat men det stämmer med prisuppgifter jag hört om PAALs byggen. Nu har han lagt ner firman sen några år tillbaka men det var siffror på åtminstone runt 200 papp som nämndes då. Sen om en andrahandsköpare är villig att betala det priset är en annan femma.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Har nu inte några garanterade uppgifter på vad dessa hojar kan ha kostat men det stämmer med prisuppgifter jag hört om PAALs byggen. Nu har han lagt ner firman sen några år tillbaka men det var siffror på åtminstone runt 200 papp som nämndes då. Sen om en andrahandsköpare är villig att betala det priset är en annan femma.

Ja, det kan väl snabbt bli höga kostnader om ett företag ska lägga arbetstimmar på att bygga om hojar.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
52 900 för en ombyggd -90 tals Tenere XTZ660.... :oops:

Pretty rad, ändå.

Skämmer gör Bateslampan, avgasbandage, nummerskyltsplaceringen, de moderna däcken och myckenheten av slangar och vajrar i profil.
Det hade varit bättre att börja med en luftkyld hoj - utan centralfjädring.

Men, ser man den som ett ämne att pyssla vidare på så finns det möjligheter.

Priset är inte mycket att säga om heller -
För 5.290.- kan man säkert stå ut tills man fixat bristerna... :p

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom