Hjälpte en polare att sälja hans VW-bubbla cab från -74 för ett par år sedan. Han hade den i vårt hojgarage och hade börjat prata om att sälja den. Dörrarna till garaget stod öppna och jag hade precis kört in med hojen en dag. Gick förbi några tyskar utanför, dom fick syn på bilen och frågade mig om den var till salu. Jag ringde polaren som bodde 150 meter från garaget så han vart nere 5 minuter senare. Ytterligare 15 minuter senare var bilen såld och dom körde hem bilen till Tyskland dagen efter. Han, utan att ens behöva säga något pris, fick dubbelt så mycket betalt för bilen än vad han hade fått i Sverige. Gamla bubblor, framförallt cabbar, är samlarobjekt i Tyskland. Tur/timing etc….. Ibland händer det…
En annan polare blev stoppad vid ett rödljus av också en tysk när han var ute och körde med sin 50-tals BMW-hoj. Fick frågan om hojen vart till salu. Dagen efter träffades dom och kom överens. Galet bra betalt.
Förr om åren flög svenskar till USA och köpte hem gamla Harley’s som inte hade nåt direkt värde alls i USA då på 70- till 90-talet. Idag säljs dom tillbaka igen för fantasisummor.