Det är för stora och omfattande saker, så man har inte förmågan och resurserna att lösa det.Den eviga frågan, varför fixar man inte "småfix" innan man lägger ut annonsen?
Det kan vara så illa att man behöver klippa till en remsa från en ölburk.Det är för stora och omfattande saker, så man har inte förmågan och resurserna att lösa det.
Ta bara som exempel:
"ljuddämparen bak behöver man dra åt klämman vid skarven"
Inte så enkelt som man kan tro....
Håll min öl så ska du få se en grej. ?Det kan vara så illa att man behöver klippa till en remsa från en ölburk.
Och har man nu öppnat ölen så....., och blev inte remsan så bra, så man tar en ny burk och .....
För att man saknar kapacitet.Den eviga frågan, varför fixar man inte "småfix" innan man lägger ut annonsen?
För den som började sitt mc-liv i den tidseran är den säkert het. Tror allt handlar om när man först började vända sig om efter hojar på stan, eller köpte första mc-tidningarna osv. För mig började det med 80-talshojarna. Hur var det för dig?Vad tror ni?
Jag tänker på den tidsmässiga brytpunkten, som ständigt flyttas framåt, var ligger den nu?
Det vill säga att vi suktar efter det som vi kan relatera till på något sätt.
Börjar detta bli brytpunkten?
Ställer frågan eftersom den verkar vara ett fint tidsdokument, men personligen känner jag ingenting när jag ser den:
View attachment 492447
Ja, precis, det är samma här, det började på 80-talet, och dit kan jag fortfarande bli lite våt i blicken av vissa objekt.För den som började sitt mc-liv i den tidseran är den säkert het. Tror allt handlar om när man först började vända sig om efter hojar på stan, eller köpte första mc-tidningarna osv. För mig började det med 80-talshojarna. Hur var det för dig?
Ja skrämmande tanke...Ja, precis, det är samma här, det började på 80-talet, och dit kan jag fortfarande bli lite våt i blicken av vissa objekt.
Så jag tror att det sker en förskjutning av attraktionen i och med att vi blir allt äldre.
Så om 40år kanske alla vill ha första modellen av en Zero, eller något liknande?
Hojar/bilar har ju ett liv som ser ut så här:
Ny och häftig = skitdyr
Begagnad och fortfarande ganska häftig = Överkomlig i pris
Gammalt och oattraktivt = Billig
Gammalt och eftertraktat = Dyrt igen
Men nu vill ju EU tvinga oss att skrota bort allt som befinner sig i gammalt och oattraktivt stadiet, vilket leder till att det inte kommer att finnas några gamla och eftertraktade kvar.
Min far skrotade bort många bilar i sin ungdom som jag gärna hade haft kvar idag, då var dom helt värdelösa
Jag tror inte så många fler kommer skrotas. Det kommer nog bara leda till att en massa fordon blir av med sina papper och därefter undangömda ute i ladorna.
Det är ju inte mitt fel att någon har varit här och stulit alla mina gamla fordon.
Att jag skulle lämna ifrån mig dom och få 1.5 kr per kg kan ju eu-byråkraterna glömma.
Ända ljuset i tunneln är väl att samma superhjältars byter ut bylingen på vägarna mot kameror, så vips så är det fritt fram och skattefritt att köra utan skylt som kamerorna känner igen...Nej, men värdet blir ju väldigt litet på det som står i ladorna om det inte finns papper på det.
Om du menar värdet i pengar så är det väl inget problem.Nej, men värdet blir ju väldigt litet på det som står i ladorna om det inte finns papper på det.
Om du menar värdet i pengar så är det väl inget problem.
Vi som suktar efter dessa objekt har dom ju inte för att dom betingar ett visst värde, vi har dom för att vi VILL ha dom.
Bara att slå till!
Snyggaste årsmodellen, fint skick, lågmilare - service för tio år sedan är ointressant, mer intresserad av oljebyten efter det och att den inte "varmkörts" då och då. Däcken är troligen kass om de inte bytts sedan 2014 (eller någonsin???)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|