anders_69
Datadoktor
Kan ha hamnat i en traktor också.Supit bort den? Kan hända den bäste.
Kan ha hamnat i en traktor också.Supit bort den? Kan hända den bäste.
Nja.Växellådan verkar saknas = kräver lite kärlek och en genomgång.
Vad tror ni?
Jag tänker på den tidsmässiga brytpunkten, som ständigt flyttas framåt, var ligger den nu?
Det vill säga att vi suktar efter det som vi kan relatera till på något sätt.
Börjar detta bli brytpunkten?
Ställer frågan eftersom den verkar vara ett fint tidsdokument, men personligen känner jag ingenting när jag ser den:
View attachment 492447
Nja.
Trycker att den kunde vara en kul hoj att rädda.
Men jag tycker att den börjar vara lite dyr för att sakna så stora och viktiga delar som en växellåda, plus vad som upptäcks under färden sedan. 1000€ redan, och 10dgr kvar
Dessutom så är den långt åt helvete borta.
Du menar som det här...?Man kanske bara skulle strunta i växellådan och koppla motorn mot... ...tja, en bevattningspump eller så.
Det vore väl ett nytänkande? Eller...?
Några år före min tid, däremot den som kom efter den här skulle vara riktig nostalgi. Yamaha AS3 -72 var det några i gänget som körde. Jag provkörde själv en i en butik, men det blev till slut en Zundapp istället.Vad tror ni?
Jag tänker på den tidsmässiga brytpunkten, som ständigt flyttas framåt, var ligger den nu?
Ställer frågan eftersom den verkar vara ett fint tidsdokument, men personligen känner jag ingenting när jag ser den:
View attachment 492447
Du menar som det här...?
View attachment 492458
View attachment 492459
Bildkälla: https://www.flyinge.nu/artiklar/folan/folan.html
Nja, det går ju att hitta begagnat.Man kanske bara skulle strunta i växellådan och koppla motorn mot... ...tja, en bevattningspump eller så.
Det vore väl ett nytänkande? Eller...?
Personligen började jag med Kawasaki 250 A1Vad tror ni?
View attachment 492447
sån kawa hade jag med, den skar hela tiden.Personligen började jag med Kawasaki 250 A1
Då var det Suzuki 250 och Yamaha 250 i samma härad.
Kawan var kanske något vassare.
Intressant bakgrund men fan vad den inte gjorde sig som chopper! De redan vertikala bakstötarna lutar nu bakåt! Första i världshistorien?
En Yamaha som du inte vill äga?!(klipp)
Ställer frågan eftersom den verkar vara ett fint tidsdokument, men personligen känner jag ingenting när jag ser den: (klipp)
"Laid back" fick just en ny betydelse.
View attachment 492528
Notera gärna att en vuxen man kommer sitta med rumpan A: bakom stötdämparfästet och B: rakt över stickaxeln bak.
Intressant...
Kromad Rinderlampa har jag aldrig sett.
Troligen en Japansk kopia av originalet.
...med brutalt mycket bättre finish och detaljarbete.
Ja, jag försöker att få bukt med mitt mycket tunga missbruk just nu.En Yamaha som du inte vill äga?!
Vad har hänt? Mår du bra? Har du haft kontakt med Vårdcentralen om dina symptom? ??
Förutom luftfiltret var den ganska snygg faktiskt, stuket var rätt... och för en gångs skulle var det ju bara lite småfixEndast förgasjustering, se den udda monteringen av luftfilter
Miniblinkers som inte fungerar.
Undrar vart man ska sätta reg.skylt
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS