Dagens Blocket! (mc-relaterat)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En specificerar ju ingenstans vad han menar med Öhlins. Rimligtvis handlar det ju om bakdämparen men ibland skriver folk Öhlinare när det bara handlare om en styrdämpare eller i värsta fall sitter det bara en gul fjäder på bakstötdämparen.

Men en bra donator är det nog oavsett.
Jag förutsatte bakstöt, förutom styvare gaffelfjädrar.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Frågorna blir bara fler ju mer jag tar reda på. 3 försök för att få den igenom senaste besiktningen, senaste ägarebyte i augusti, nylackad i märklig färg men inte tvättad och saknar vissa krombitar, pipa i avvikande svart? 03a.

Den är inte ens billigare än andra, fräschare exemplar på samma sajt...

Nej, en fredagsöl känns mer prisvärt.
864b7892ed6690f42be636f522949e0a.jpg
f661f226b73002980c43b5cc98180143.jpg


Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Frågorna blir bara fler ju mer jag tar reda på. 3 försök för att få den igenom senaste besiktningen, senaste ägarebyte i augusti, nylackad i märklig färg men inte tvättad och saknar vissa krombitar, pipa i avvikande svart? 03a.

Den är inte ens billigare än andra, fräschare exemplar på samma sajt...

Nej, en fredagsöl känns mer prisvärt.
864b7892ed6690f42be636f522949e0a.jpg
f661f226b73002980c43b5cc98180143.jpg


Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
Det kanske krävdes besök på tre olika besiktningsstationer för att hitta en som var villig att godkänna ljudnivån från avgassystemet?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Tjockare styre....Det avgör saken, jag tar den. :hihi

Sen köper jag:

View attachment 491750
:unsure: Var ska jag lägga första snittet? Tänkte ge mig på framskärmen först. Kabelhärva kapar jag sporadiskt. Sen Rensar jag under sadel så den bara sticker ut. Sukan hade ju fin öhlinare jag svetsar dit. Coola däck med på Sukan. Måste de sitta åt något speciellt håll? Sen tjockt styre på det. Har ni andra ideer på min kommande Kaffebrattler?
Det här är ingen hoj ens för "samlare". Den har ingen värde i samma klass som klassiska objekt som t ex: Honda cb750 - 67, Suzuki 750 -70-tal (Vattenbuffeln), Kawasaki 750 -72 (trepip) eller ens Honda XL500. det här är bara en udda hoj som endast kan ha ett värde för, typ, museum och liknande. Men lita på att Honda redan har denna i ett museum...
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Det här är ingen hoj ens för "samlare". Den har ingen värde i samma klass som klassiska objekt som t ex: Honda cb750 - 67, Suzuki 750 -70-tal (Vattenbuffeln), Kawasaki 750 -72 (trepip) eller ens Honda XL500. det här är bara en udda hoj som endast kan ha ett värde för, typ, museum och liknande. Men lita på att Honda redan har denna i ett museum...
Är Honda cb750 - 67 värdefull?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Visst är det där en känd från SH hoj?

"Motorcykeln står i beslag hos polisen, och där kommer du som köpare att hämta den. köpte hojen själv osedd, tillsammans med en annan hoj, då förra ägaren fick båda stulna. jag har nu lessnat på att vänta, och testar och göra på samma sätt. räkna kallt med sönderbrutna lås, bilderna är från tillslaget, så den ser inte allt för illa ut. ägarbytet görs i appen efter erhållen betalning.... "

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Visst är det där en känd från SH hoj?

"Motorcykeln står i beslag hos polisen, och där kommer du som köpare att hämta den. köpte hojen själv osedd, tillsammans med en annan hoj, då förra ägaren fick båda stulna. jag har nu lessnat på att vänta, och testar och göra på samma sätt. räkna kallt med sönderbrutna lås, bilderna är från tillslaget, så den ser inte allt för illa ut. ägarbytet görs i appen efter erhållen betalning.... "


Jo, jag tycker mig känna igen den där. Tror priset var betydligt högre än 5kkr då. Men det var väl då uppenbarligen någon optimist som trodde sig kunna regga in den.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Visst är det där en känd från SH hoj?

"Motorcykeln står i beslag hos polisen, och där kommer du som köpare att hämta den. köpte hojen själv osedd, tillsammans med en annan hoj, då förra ägaren fick båda stulna. jag har nu lessnat på att vänta, och testar och göra på samma sätt. räkna kallt med sönderbrutna lås, bilderna är från tillslaget, så den ser inte allt för illa ut. ägarbytet görs i appen efter erhållen betalning.... "

En jättekonstigt byggd R7-replika på en YZF. Man kan undra varför tank och sadel är uppflyttat. Var byggaren jättelång kanske?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Är Honda cb750 - 67 värdefull?
Den är en ikon, en klassiker i ordets rätta bemärkelse. Den hojen inledde Japans dominans i superbikeklassen, som man sedan kom att dominera fram till dagen datum. Motortidningarna var lyriska och höjde den till skyarna, inte minst för dess häpnadsväckande prestanda och motorkaraktär.
Sorry, jag skrev fel på året. 1969 ska det förstås vara.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Visst är det där en känd från SH hoj?

"Motorcykeln står i beslag hos polisen, och där kommer du som köpare att hämta den. köpte hojen själv osedd, tillsammans med en annan hoj, då förra ägaren fick båda stulna. jag har nu lessnat på att vänta, och testar och göra på samma sätt. räkna kallt med sönderbrutna lås, bilderna är från tillslaget, så den ser inte allt för illa ut. ägarbytet görs i appen efter erhållen betalning.... "


Allt med denna hoj luktar knark, olycka och elände.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Allt med denna hoj luktar knark, olycka och elände.

Inget snack om att den haft något sånt i sin historia men nu är du väl farligt nära att knyta nuvarande ägare till den skiten också fast han egentligen kanske bara råkat ta över eländet.

Nu ser jag att hojen fortfarande står beslagtagen hos polisen. :jisses
Risken är ju överhängande att man aldrig får ut hojen, att den blir såld av kronofogden för att betala skulderna från han som först fick den beslagtagen.

Den är väl värd ungefär lika mycket som en trisslott.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Blockettråden.

Man vet inte riktigt om man skall skratta ihjäl sig åt vissa objekt eller bara bli ledsen å mänsklighetens vägnar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag skulle nog inte heller köpa något som fortfarande står hos polisen.

Om polisen har haft motorcykeln färdigt och ursprungliga ägaren inte har hämtat ut den inom rimlig tid kan det vara en förvaringsavgift som överstiger hojens värde på den.

Om Polisen inte har haft den färdigt kan det ju fortfarande vara så att kronkalle vill ha den.

Den är väl värd ungefär lika mycket som en trisslott.

Du uttryckte det bättre än mig...
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top